overgjort som kun amerikanerne kan det
Fra : Armand

Dato : 04-01-09 14:47

Denne synes jeg ikke har været nævt tidligere :-/

http://www.gizmag.com/go/6762/picture/30837/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 15:18

On Sun, 04 Jan 2009 14:46:43 +0100, Armand wrote:

> http://www.gizmag.com/go/6762/picture/30837/

Ikke noget med at dreje her

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Armand

Dato : 04-01-09 16:01

Orla Pedersen skrev:

> Ikke noget med at dreje her

Hvilket minder mig om at jeg i løbet af julen har så et tv-program om
fly, hvori en kyndig udtalte at jagerbomberen F15-Eagle
<http://en.wikipedia.org/wiki/F-15_Eagle>
der er fra 1972, var det første amerikanske militær-fly der var designet
ud fra manøvredygtighed - Indtil da havde det igennem 60 år været
hurtigere; højere og mere lastende, at man havde haft som primærfaktorer!
Det ligger altså tilsyneladende ikke i blodet på dem :-/

Deres primære motorsport går også ud på at køre i ring på en trekantet
eller oval bane

--
Armand

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 23:01

... snip ..
> [...]
> <http://en.wikipedia.org/wiki/F-15_Eagle>
> der er fra 1972, var det første amerikanske militær-fly der var designet
... snip ..

Sådan een har jeg taget et billede af - 'up close'
http://www.byrnum.dk/gallery/displayimage.php?album=3&pos=2

Dejlig mekanik som satte alle bil alarmerne på parkeringspladsen - i gang...

//Allan

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-01-09 08:20

Allan skrev:
> .. snip ..
> .. snip ..
>
> Sådan een har jeg taget et billede af - 'up close'
> http://www.byrnum.dk/gallery/displayimage.php?album=3&pos=2

Det har du da et udmærket talent for - finer finer billeder

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 10-01-09 13:05

J.C.Kløve skrev:

> Det har du da et udmærket talent for - finer finer billeder

Jup!
Og især det linkede billede er ultra fedt!!

--
Armand.
(Ofte til flyshow, men endnu ikke med en ordentlig linse - og det er sq

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 15:20

Tak for det :) Man prøver jo...
En dag kunne jeg godt tænke mig at komme på track day og skyde lidt - men
hvor i landet kan man se nogle der kører rigtig race...?

> Jup!
> Og især det linkede billede er ultra fedt!!

Det skal lige siges at F-15'ern altså kom baldrende lige hen over hovedet på
mig i 70 - 100 meters højde - så såå langt skal ens objektiv heller ikke
være.
Den er skudt med hvad der svarer til et 448 mm. objektiv.. (en 200 mm F2.8
m. en 1.4x extender og et 1.6x gange crop kamera - til de kamera kyndige)

Mvh
Allan

Fra : Armand

Dato : 10-01-09 15:52

Allan skrev:

> Tak for det :) Man prøver jo...
> En dag kunne jeg godt tænke mig at komme på track day og skyde lidt -
> men hvor i landet kan man se nogle der kører rigtig race...?

Du kunne jo prøve at kigge forbi køreteknisk anlæg når du er hjemme
2.pinsedag eller på øvrige mandage til sommer.
Omend ikke så ærefuldt som de store klasser races der ganske seriøst og
fastfrysningen af dynamikken er jo det samme ;-9

> [...]
> Den er skudt med hvad der svarer til et 448 mm. objektiv.. (en 200 mm
> F2.8 m. en 1.4x extender og et 1.6x gange crop kamera - til de kamera

I min verden er en 500mm linse sq noget af en kanon!

Selvom fruen i huset ikke er særlig rørelig omkring tech-emner kan
flyshows li'godt få hende op at køre: Ild ud af røven og en larm så selv
at holde sig for ørene ikke er godt nok går lige ind!

--
Armand.
(lidt afdæmpet fly-buff)

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 21:19

> [...]
> Omend ikke så ærefuldt som de store klasser races der ganske seriøst og
> fastfrysningen af dynamikken er jo det samme ;-9

Jo - men her nede i Svendborg køres der 'kun' på de der små pitbikes...
Men du har ret... Jeg burde da lige tage ud og skyde lidt - om ikke andet så
kunne de vel bruge dem til deres hjemmeside.

> I min verden er en 500mm linse sq noget af en kanon!

Ha ha - Det er det skam også i min.
Men nu er min jo 'kun' en 200 mm - der via en 1.4x extender og et 1.6x crop
kamera - tryller den til en 448 mm.
En rigtig 500 mm koster knaster! Puha... Specielt hvis det skal være
lysstærkt...

F.eks den her: http://tinyurl.com/a98vwm - Den koster det samme som en let
brugt GS500...

> Selvom fruen i huset ikke er særlig rørelig omkring tech-emner kan
> flyshows li'godt få hende op at køre: Ild ud af røven og en larm så selv
> at holde sig for ørene ikke er godt nok går lige ind!

Yeppers - Det er dælme også imponerende!

//Allan

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-01-09 21:53

"Allan" <na> writes:

> Jo - men her nede i Svendborg køres der 'kun' på de der små pitbikes...
> Men du har ret... Jeg burde da lige tage ud og skyde lidt - om ikke
> andet så kunne de vel bruge dem til deres hjemmeside.

Du bliver nødt til at køre noget for at se noget 'action'. Nærmest på
dig er nok Padborg Park, Jyllandsringen og Ring Djursland.

Her på sjælland er der ikke nogen baner svjv, så vi tager til Sverige
(Sturup, Ring Knutstorp, Anderstorp osv).

> [...]
> crop kamera - tryller den til en 448 mm.
> En rigtig 500 mm koster knaster! Puha... Specielt hvis det skal være

Øhm... enten er GS500'ere dyrere end jeg regner med, eller så er Canon
500mm faldet en del i pris - mente de lå på godt 50K.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 21:56

> Øhm... enten er GS500'ere dyrere end jeg regner med, eller så er Canon
> 500mm faldet en del i pris - mente de lå på godt 50K.

En let brugt GS'er koster da i omegnen af 45k ik?
Det koster en Canon EF 500 F4 IS ... og ikke noget jeg skal ha' købt! Så
hellere spare lidt op og få mig den GSF650'er jeg går og tænker på...

Mvh
Allan

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-01-09 22:50

"Allan" <na> writes:

> En let brugt GS'er koster da i omegnen af 45k ik?

Tja ... jeg ville nærmere have sagt 35K, men det kommer jo an på
definitionen på "let brugt".

dba har dem fra 23K og op.

> Det koster en Canon EF 500 F4 IS ... og ikke noget jeg skal ha' købt!

Jeg kan sikkert også 'nøjes' med de ca 8K som en Bigma koster

Kai

Fra : Armand

Dato : 11-01-09 00:52

Allan skrev:

> Jo - men her nede i Svendborg køres der 'kun' på de der små pitbikes...
> Men du har ret... Jeg burde da lige tage ud og skyde lidt - om ikke
> andet så kunne de vel bruge dem til deres hjemmeside.

Så prøv i Fredericia (á mellem Magrete-hallerne og jernbanen) istedet

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-09 22:44

.... snip - en hel masse om at tage billeder ...

> Så prøv i Fredericia (á mellem Magrete-hallerne og jernbanen) istedet

Her http://tinyurl.com/7ewq2n ??
Køres der race der ind i mellem - hvad triller de på - og hvornår ?

Mvh
Allan

Fra : Armand

Dato : 13-01-09 00:05

Allan skrev:

> Her http://tinyurl.com/7ewq2n ??
> Køres der race der ind i mellem - hvad triller de på - og hvornår ?

Jup!
På mandage aftener efter sommertids begyndelse og indtil kort efter
efterårsferien!

Det er byens fritidsklubber der kører og materiellet er Yamaha YSR80;
Aprilia RS50; Derbi GPR500 - men mest Honda CBR125!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-01-09 00:22

Armand skrev:
> Allan skrev:

> Det er byens fritidsklubber der kører og materiellet er Yamaha YSR80;
> Aprilia RS50; Derbi GPR500 - men mest Honda CBR125!

Derbi GPR500 ???

Den har jeg ligodt aldrig hørt om... var det en tyrkfejl?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 13-01-09 00:29

J.C.Kløve skrev:

> Derbi GPR500 ???
>
> Den har jeg ligodt aldrig hørt om... var det en tyrkfejl?

Ja

Selvom jeg godt kunne bruge sådan en for at kunne følge med møgungerne

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-01-09 21:09

"Allan" <na> writes:

> [...]
> Den er skudt med hvad der svarer til et 448 mm. objektiv.. (en 200 mm
> F2.8 m. en 1.4x extender og et 1.6x gange crop kamera - til de kamera

Det er det jeg siger - 200mm er for kort. Jeg vil ha' en Bigma!

Kai, men mere end én dyr hobby :-/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-01-09 22:59

Allan skrev:

> [...]
> Den er skudt med hvad der svarer til et 448 mm. objektiv.. (en 200 mm
> F2.8 m. en 1.4x extender og et 1.6x gange crop kamera - til de kamera

ja det er ikk så ring endda, men i mine glade unge fotoenthusiastiske
dage ville en sådan "opgning" have kostet volsomt på lysstyrken, og
dermed gjort lukketiden ubrugelig lang til "hurtige billeder" - men det
er måske ikke et problem med moderne SLR digital kameraer?

På padborgpark er der track day arrangementer i et væk, og menkan komme
helt tæt på banen med kameraet, så det var da en mulighed at tage derned
for at få nogle billeder i kassen....

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-09 22:48

> [...]
> gjort lukketiden ubrugelig lang til "hurtige billeder" - men det er måske
> ikke et problem med moderne SLR digital kameraer?

Tjoo ... altså crop faktoren på kamera'et mister man jo ikke noget ved - men
F2.8 (blænde... jo lavere tal jo mere lys kommer der ind) bliver jo til F4 -
når jeg putter 1.4x extenderen på. (for 2.8 x 1.4 = 4)...

F4 kan godt gå i alm. daglys...

Til indendørs skal man ned på F2.8 så der må jeg undvære extenderen - men nu
er vi da vidst "waaaay off topic""...

(men det er sjovt som motorcykelister mere ofte end ikke - har samme
interesser... Hvor mange herinde nyder også sejlads? :) )

Mvh
Allan

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-01-09 22:58

Allan skrev:

> [...]
>
> (men det er sjovt som motorcykelister mere ofte end ikke - har samme
> interesser... Hvor mange herinde nyder også sejlads? :) )

Har droppet det igen, men sejlede hele min barn- og ungdom
optimist lidt OK og Europa, og så en del klubsejlaser i almindelige
"ymerbægere"

har overvejet at anskaffe mig en lazer til at smide efter bilen når
trangen kommer over mig i ny og næ

jo vi er godt og vel OT nu

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 23:13

> [...]
> "ymerbægere"
>
> har overvejet at anskaffe mig en lazer til at smide efter bilen når

Waaay off topic... Men tak for snakken...

Mvh
Allan
(som køber sig en wayfarer jolle til foråret)

Fra : Armand

Dato : 13-01-09 00:08

Allan skrev:

> (men det er sjovt som motorcykelister mere ofte end ikke - har samme
> interesser... Hvor mange herinde nyder også sejlads? :) )

Hér!
Jeg kan se på det i timevis

Man faktisk har jeg bemærket af mange af mine tidligere klubkammerater
sidenhen er blevet ivrige sejlere

--
Armand.

Fra : OV0VO

Dato : 04-01-09 16:07

On Sun, 4 Jan 2009 15:18:26 +0100, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted> wrote:

> Ikke noget med at dreje her

Hellere ikke noget med at stoppe. Kun en lille bitte skive foran,
og 500+ kilo motorcykel

Fra : Armand

Dato : 04-01-09 16:37

OV0VO skrev:

> Hellere ikke noget med at stoppe. Kun en lille bitte skive foran,
> og 500+ kilo motorcykel

Det kan være ligemeget: Første gang man bruger forbremsen for alvor
opgiver det hårdt trængte teleskop hvorved at motoren virker som
asfaltbremse altimens udstødningerne fungerer som støttehjul for den
smule tilt der er mulig med dét baghjul

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 04-01-09 16:17

meddelelse news:1xiygv23a0if6.jkfzgxxwbpeq.dlg@40tude.net...

> Ikke noget med at dreje her

Næh..
De er jo heller ikke just kendt for at bøje af for nogen eller noget...

dots

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 16:23

On Sun, 4 Jan 2009 16:16:38 +0100, dots wrote:

> De er jo heller ikke just kendt for at bøje af for nogen eller noget...

Ohh! Næeh :-/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-01-09 15:17

Armand skrev:
> Denne synes jeg ikke har været nævt tidligere :-/
>
> http://www.gizmag.com/go/6762/picture/30837/

De har nu et særligt talent for at være vulgære :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 16:15

> De har nu et særligt talent for at være vulgære :-\

....ja, og så skal det oven i købet bygges af en brite, før det bliver rigitg
vulgært.....

/Allan

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-01-09 16:21

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Denne synes jeg ikke har været nævt tidligere :-/
>
> http://www.gizmag.com/go/6762/picture/30837/

Armand, nu må du altså skærpe dig! - det er en ENGLÆNDER som har lavet
den

Citat: "... 44-year old British engineer Nick Argyle ..."

Kai

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-01-09 16:24

Det hul der er lidt over saddelhøjde, er det til justering af fortænding,
eller er det bare til forvarmning?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per V. Misser

Dato : 04-01-09 19:28

Hej Kai
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse >
Armand, nu må du altså skærpe dig! - det er en ENGLÆNDER som har lavet
> den
>
> Citat: "... 44-year old British engineer Nick Argyle ..."
> Kai

Thaaah, nu er British jo ikke nødvendigvis lig med Englænder, det ville nok
falde Skotter, Walisere og Nordirere for brystet.
Med det navn er det ihvertfald overvejende sikkert at konstruktøren i det
mindste har rødder i det Skotske.
Så det med skarpheden

Kommende deres nærighed i hu, kan man undre sig over at han konstruerer en
så ekstravagant ressourceforbruger.

--
vh Per V. Misser
Honda CX200E 82

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-01-09 19:31

Per V. Misser skrev:
> [...]
> Så det med skarpheden
>
> Kommende deres nærighed i hu, kan man undre sig over at han konstruerer en

han er emigreret til US?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 04-01-09 20:22

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Armand, nu må du altså skærpe dig! - det er en ENGLÆNDER som har lavet
> den
>
> Citat: "... 44-year old British engineer Nick Argyle ..."

Shit

Størrelse og V8-faktoren forblændede mig totalt

--
Armand.

Fra : S.B.

Dato : 05-01-09 17:42

> Shit
>
> Størrelse og V8-faktoren forblændede mig totalt
>
> --
> Armand.

Havde man nu tid og penge nok, kunne det være ret sjovt at trille den ind i
en dansk synshal

Søren

Fra : Jack

Dato : 04-01-09 12:15

>""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse >> >Armand, nu må du
>altså skærpe dig! - det er en >ENGLÆNDER som har lavet den

http://www.superbike.co.uk/news/SuperBike_new_bikes_news_106674.html

Det ser ud til han er fra Gloucester

Hilsen
Jack