Opstillingslisten er nok fremtiden
Fra : H. Jensen

Dato : 05-01-09 12:55

Med den kommende generation af ønskebørn i vente som alle bliver
super-individualister der kun har overskud til sig selv og går i sort når de
mister fokus fra medierne, så er fremtiden set i lyset af den seneste
udvikling på borgen nok opstillingslisten.

opstillingslisten.dk var et visionært projekt fra Riskær, der om nogen har
fingeren på pulsen, når det gælder om at få succes på nye koncepter.
Faktisk ligger det meget op af tankerne i grundloven, som netop skriver at
de folkevalgte skal stemme efter deres egen indstilling frem for et parti
program.

Så kan alle starte et parti uden at skulle ud i en besværlig proces med at
finde stillere. Vi vil få en masse spændende partier i folketinget, der fra
dag et vil fungere som det nuværende folketing et par år inde i
valgperioden, hvor mange er blevet løsgængere. Jeg havde en debat med venner
igår og flere var inde på at der nok skulle ca. 40 partier til i tinget før
at de lader befolkningen være i fred.

Jeg ser intet problem i at både liberal alliance og Borgerlig centrum kommer
ind sammen med de nuværende partier. Vi må da også indrømme at folketinget
var mere farverig med Fremskridtspartiet, Sømandens parti, samt alle de
venstre orienterede i spil (DKP, SAP, KAP, SuperKAP osv.). Det sælger
billetter og vi har brug for at gøre det lidt mere spændende så de unge ikke
melder sig ud i parallelsamfund, men vender omkring og engagerer sig i
folkestyret. Transmissioner med debatter ført på ur som i skakturneringer
suppleret med drikkepauser passende til et reklame break vil også gøre sig
godt.

Hvad mener I?

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-09 14:24

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i meddelelsen
> [...]
> de folkevalgte skal stemme efter deres egen indstilling frem for et parti

Gammel vin på nye flasker. Jeg tror ikke lige det pepper op på noget.

Kræftsvulsten af offentligt ansatte, som er klienter i de røde
nepotisme-partier, er det store problem. Og vi skal nok belave os på en
pinagtigt langstrakt fattigdomskrise, hvor nye nationer dukker op som
vindere, før der opstår erkendelse af at kagen er faldet sammen.

Mvh
Martin

Fra : Michael Weber

Dato : 06-01-09 18:11

H. Jensen wrote:
> [...]
> suppleret med drikkepauser passende til et reklame break vil også gøre sig

Hvis nogle af de store partier blev splittet op, alt efter hvad "fløje" der
internt eksisterer i partierne, gætter jeg på at de diskussioner og debatter
der p.t. kun er interne, blive mere offentlige. Dertil kommer at nok vil
være mere behov for den kompromissøgende politik hvor de forskellige
politiske nuancer hver især kommer til udtryk, og få sat aftryk,
i den udmøntede lovgivning. Eller sagt på en anden måde:
blok-politiken vil få svære vilkår.

Det har formentlig den konsekvens, at de politiske løsninger kan ende
med at blive et misk-mask af kompromisér, hvor den overordnede
problemstilling fortaber sig i detaljen.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.