Partioneret USB nøgle
Fra : MetroHenrik

Dato : 07-01-09 02:06

Jeg har fået en 4Gb USB nøgle, desværre er den partioneret.
På den ene partition ligger en reklamefilm, som står til automatisk
afspilning, og de er sk... ireterende at den skal starte op hver gang.
Jeg har prøvet at formatere denne del, men det bliver nægtet.

Er der en metode hvorpå jeg kan:
A slette filmen, og den automatiske afspilnng.
B slette partitioneringen, så jeg får en stor 4Gb nøgle.

Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-09 10:20

On Wed, 7 Jan 2009 01:05:58 -0800 (PST), MetroHenrik
<metrohenrik@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er der en metode hvorpå jeg kan:
>A slette filmen, og den automatiske afspilnng.
>B slette partitioneringen, så jeg får en stor 4Gb nøgle.

Der er ikke meget sjov ved en USB-nøgle der ikke kan formateres
og/eller skrives til

Mon ikke den har en lille kontakt til 'skrive-sikring' der er sat i
låst position ?

<mlr>

Fra : Ole C

Dato : 07-01-09 12:27

MetroHenrik skrev blandt andet:

> [...]
>
> Er der en metode hvorpå jeg kan:
> A slette filmen, og den automatiske afspilnng.
> B slette partitioneringen, så jeg får en stor 4Gb nøgle.

Sådan er det med reklamesager - men fortvivl ej: det er ofte til at købe 4
Gb USB-nøgler for under 100 kroner....
Og den automatiske afspilning kan du i øvrigt nok koble fra i Windows.

--
vh
Ole C

Fra : kjeld09

Dato : 07-01-09 08:02

On 7 Jan., 10:05, MetroHenrik <metrohen...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er der en metode hvorpå jeg kan:
> A slette filmen, og den automatiske afspilnng.
> B slette partitioneringen, så jeg får en stor 4Gb nøgle.

Hej
Har du prøvet med Vista diskmanager om den kan klare den.
Elers prøv med en Linux live cd som du indlæser men ikke instalere
(f.eks. ubuntu) den kan formaterer din USB nøgle.
Ved at køre en live cd med ubuntu sker der ingen ændringe med din
maskine.

m v h
Kjeld

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-01-09 18:13

MetroHenrik wrote:

> [...]
> afspilning, og de er sk... ireterende at den skal starte op hver gang.
> Jeg har prøvet at formatere denne del, men det bliver nægtet.

Den lader som om den er et CD-rom drev.

> Er der en metode hvorpå jeg kan:
> A slette filmen, og den automatiske afspilnng.

Ja, det klarer en lægtehammer.

> B slette partitioneringen, så jeg får en stor 4Gb nøgle.

Næppe. Jeg har selv en af slagsen, dog uden reklamefilm, mit indtryk er at
partition 1 er en rom kreds. Brug den som "10-kroners gave" ved en julefest
med pakkeleg.

> Henrik

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : MetroHenrik

Dato : 12-01-09 01:23

On 8 Jan., 18:13, "Peter Larsen" <digi...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> partition 1 er en rom kreds. Brug den som "10-kroners gave" ved en julefest

Takker for hjælpen.
Den bliver brugt som gave til en børnefødselsdag, han er tosset med
tog, som denne nøgle ligner.

Henrik