/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hvilken pc skal jeg vælge til spil?
Fra : Jesper Hansen


Dato : 07-01-09 02:56

Hejsa.

Jeg står og skal ha en ny pc'er jeg skal bruge den til internet og spil
hovedsagligt, jeg vil gerne spille de nye spil Call Of Duty og Far Cry 2,
hvad skal jeg gå efter med hensyn til ram, grafikkort osv? jeg har skærm,
tastetur og mus, kan jeg få noget fornuftigt for en 5-6000 kr jeg vil helst
købe et færdigt system og ikke bygge det selv.

Mvh.

Jesper.



 
 
Jesper Poulsen (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 07-01-09 10:18

Jesper Hansen wrote:

> tastetur og mus, kan jeg få noget fornuftigt for en 5-6000 kr jeg vil helst
> købe et færdigt system og ikke bygge det selv.

Der var en tråd omhandlende det samme for et par dage siden i
dk.edb.hardware...

1/1-09 - "Game PC?"


--
Mvh
Jesper Poulsen

Martin Hughes (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Hughes


Dato : 07-01-09 19:15


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
news:49647349$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hansen wrote:
>
>> tastetur og mus, kan jeg få noget fornuftigt for en 5-6000 kr jeg vil
>> helst
>> købe et færdigt system og ikke bygge det selv.
>
> Der var en tråd omhandlende det samme for et par dage siden i
> dk.edb.hardware...
>
> 1/1-09 - "Game PC?"

Jep der er masser af den slags tråde over alt og jeg kan kun sige en ting
køb en så billige PC
som muligt der lever op til de recommended settings spillene man ønkser har
og kommer
der et nyt spil den lige pludeselig ikke kan kører på den, så sælg pc'en og
køb en ny billig der kan..

Det er nu blevet langt mere køb og smid væk end at man køber dyrt kvali
udstyr og tror man kan upgradere
sig ud af det. Du kommer til at miste alt for mange penge så og udviklingen
går rigtig stærk.

Jeg ved de kan indeholde fejl og de ikke altid for den bedste omtale, men
får du fingrene i en af de der Aldi pc'er
så er du godt kørende det næste stykke tid. Få dog lavet en downgrade til
WinXP imens du kan eller vent til Windows 7
er på gaden. Brug så lidt ekstra penge på en rigtig fed skærm og køb minimum
en 24" der kan klare en FullHD opløsning,
så bliver spille oplevelsen det bedre, det er trods alt det du sidder og
kigger på og ikke selve pc kabinettet med lys og blink
og alt det gejl man nu kan få. Lyd delen i spillene har også mega stor
betydning så tilsut pc'en til en go forstærker eller brug
penge på nogle gode hørebøffer hvis du da ikke allerede har det.

Mvh
Martin

>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen




Jesper Poulsen (08-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 08-01-09 08:25

Martin Hughes wrote:

> er på gaden. Brug så lidt ekstra penge på en rigtig fed skærm og køb minimum

Han har skærm, tastatur og mus.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Kim (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 09-01-09 08:59

"Jesper Hansen" <jesperhansen@NOSPAMstofanet.dk> skrev
> Jeg står og skal ha en ny pc'er jeg skal bruge den til internet og spil
> hovedsagligt, jeg vil gerne spille de nye spil Call Of Duty og Far Cry 2,
> hvad skal jeg gå efter med hensyn til ram, grafikkort osv? jeg har skærm,
> tastetur og mus, kan jeg få noget fornuftigt for en 5-6000 kr jeg vil
> helst købe et færdigt system og ikke bygge det selv.

Tag kontakt med http://dataengros.dk/ der er aldrig problemer
hvis der er noget der ikke virker.
Man kan sågar få pengene tilbage.

Har selv lige købt nyt system til ca samme pris,
vær opmærksom på at de fleste nye MB kun
kører med SATA stik, så jeg blev nødt til at skippe
de 2 dvd-brændere jeg havde om købe en ny
SATA dvd-brænder.
http://www.dataengros.dk/catalog/product_info.php/cPath/1_30/products_id/1313

Asus P5KPL-C/1600 Socket 775, Intel G31
http://www.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=1978&l1=3&l2=11&l3=563&l4=0
CPU Intel Pentium Core 2 Duo E8400 3.0 GHz
LC POWER LC7560 V2.0 - 560W 120 mm fan
Ram Kingston 2*2 GB DDR II - PC 6400/800 MHZ
GEFORCE 9800GTX+ OC 512MB GDDR3 PCI Ex - PhysiX - DVI- XFX Gainward
Soundcard Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1

Mvh Kim



Jesper Poulsen (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 09-01-09 15:44

Kim wrote:

> CPU Intel Pentium Core 2 Duo E8400 3.0 GHz

Det tror jeg så ikke at det er...

> Soundcard Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1

Der fås både bedre og billigere lydkort.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Mr. Larsen (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 09-01-09 15:49

Jesper Poulsen formulerede spørgsmålet:
> Kim wrote:
>
>> CPU Intel Pentium Core 2 Duo E8400 3.0 GHz
>
> Det tror jeg så ikke at det er...

Ikke er hvad?

>
>> Soundcard Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1
>
> Der fås både bedre og billigere lydkort.

Hvilke?

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 09-01-09 16:04

Mr. Larsen wrote:

> Ikke er hvad?

Pentium E8400.

>>> Soundcard Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1
>> Der fås både bedre og billigere lydkort.
> Hvilke?

Alt, stort set

Terratec Aureon 5.1:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309332

Audiotrak MAYA 5.1:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=97178

Begge kort er lavet af producenter der laver semiprof lyd. Creative
laver lydudstyr til almindelige hjemmebrugere der ikke stiller de samme
krav til udstyrets lydkvalitet og ægthed.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Mr. Larsen (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 09-01-09 16:29

Jesper Poulsen frembragte:
> Mr. Larsen wrote:
>
>> Ikke er hvad?
>
> Pentium E8400.

Ok.

>
>>>> Soundcard Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1
>>> Der fås både bedre og billigere lydkort.
>> Hvilke?
>
> Alt, stort set

Mit lydkort er THX approved, det er de to du nævner da vist ikke.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Martin Hughes (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Hughes


Dato : 09-01-09 17:17


"Mr. Larsen" <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> wrote in message
news:mn.4bdc7d912ece9dc6.92438@post.cybercity.dk...
> Jesper Poulsen frembragte:
>> Mr. Larsen wrote:
>>
>>> Ikke er hvad?
>>
>> Pentium E8400.
>
> Ok.
>
>>
>>>>> Soundcard Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1
>>>> Der fås både bedre og billigere lydkort.
>>> Hvilke?
>>
>> Alt, stort set
>
> Mit lydkort er THX approved, det er de to du nævner da vist ikke.
>
> --
> http://www.projecthoneypot.org/
>

Der er forskel på gaming lydkort og "lydkort" der brugs til redigering,
mixing m.v.

/MBH



Mr. Larsen (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 09-01-09 17:40

Martin Hughes skrev:

>
> Der er forskel på gaming lydkort og "lydkort" der brugs til redigering,
> mixing m.v.

Derfor kan Jespers påstand heller ikke bruges til noget.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (11-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-01-09 21:20

Mr. Larsen wrote:

> Derfor kan Jespers påstand heller ikke bruges til noget.

Jo. Det kræver bare at man ved lidt om lyd og lydkort, hvilket du
tydeligvis ikke gør.

Læs Klaus G.'s indlæg - du kan kun blive klogere.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jesper Poulsen (11-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-01-09 21:18

Martin Hughes wrote:

> Der er forskel på gaming lydkort og "lydkort" der brugs til redigering,
> mixing m.v.

De lydkort jeg har nævnt er gaming-lydkort med islæt af semiprof. Det
bliver ikke meget bedre.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Mr. Larsen (11-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 11-01-09 21:59

Jesper Poulsen formulerede spørgsmålet:
> Martin Hughes wrote:
>
>> Der er forskel på gaming lydkort og "lydkort" der brugs til redigering,
>> mixing m.v.
>
> De lydkort jeg har nævnt er gaming-lydkort med islæt af semiprof. Det
> bliver ikke meget bedre.

Bare du selv tror på det, så er det også i orden.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (11-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-01-09 22:10

Mr. Larsen wrote:

> Bare du selv tror på det, så er det også i orden.

Ja, hvis man ikke vil sætte sig lidt ind i tingene, så kommer man ikke
videre.

Jeg vil ikke anbefale et lydkort til gaming-brug som ikke understøtter EAX.

Jeg kan finde et hav af lydkort der ikke kender til begrebet EAX, men de
bør benyttes af ikke-gamere.

Bare fordi man har en forkærlighed for gaming behøver man ikke at lade
sig nøjes med lamer-lyd.
Creative sælger på et navn, ikke på lydkvalitet. De har forsøgt at lave
semiprof-løsninger, løsninger der ikke har solgt overbevisende. Folk der
arbejder semiprof og prof bruger ikke Creative Labs, sådan er det bare.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Mr. Larsen (11-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 11-01-09 22:22

Jesper Poulsen forklarede:
> Mr. Larsen wrote:
>
>> Bare du selv tror på det, så er det også i orden.
>
> Ja, hvis man ikke vil sætte sig lidt ind i tingene, så kommer man ikke
> videre.
>
> Jeg vil ikke anbefale et lydkort til gaming-brug som ikke understøtter EAX.
>
> Jeg kan finde et hav af lydkort der ikke kender til begrebet EAX, men de
> bør benyttes af ikke-gamere.
>
> Bare fordi man har en forkærlighed for gaming behøver man ikke at lade
> sig nøjes med lamer-lyd.
> Creative sælger på et navn, ikke på lydkvalitet. De har forsøgt at lave
> semiprof-løsninger, løsninger der ikke har solgt overbevisende. Folk der
> arbejder semiprof og prof bruger ikke Creative Labs, sådan er det bare.

Nu er EAX standard på alle de creativekort jeg kender, i øvrigt er
specs på mit lydkort en del bedre end det er på de par kort du har
anbefalet.

Men du er tilfreds med dit, og jeg er tilfreds med mit, så bliver det
jo ikke bedre.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Klaus G. (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 09-01-09 17:47

> Mit lydkort er THX approved, det er de to du nævner da vist ikke.
THX er en slags "standard". Men for at få et fint THX stempel på sine
produkter, så skal producenten ligge en stor pose penge. Derfor kan
produkter uden et THX mærke nemt være bedre end produkter som har et THX
mærke.

Desuden var der engang kun ét THX mærke. I dag er der flere svjh. THX home,
Cinema, Studio, Auto osv.. Ikke til at hitte ud af længere :)

Jeg ejer desuden et X-Fi lydkort og det er fint til mine spil ;)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



Mr. Larsen (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 09-01-09 17:56

Klaus G. formulerede fredag:

> Jeg ejer desuden et X-Fi lydkort og det er fint til mine spil ;)

Jeg er også tilfreds med mit.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (11-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-01-09 21:17

Mr. Larsen wrote:

> Mit lydkort er THX approved, det er de to du nævner da vist ikke.

THX er ikke mere værd end de 3 bogstaver.

Det er Creative Labs der ejer THX.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Martin Hughes (11-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Hughes


Dato : 11-01-09 21:46


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
news:496a53ae$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mr. Larsen wrote:
>
>> Mit lydkort er THX approved, det er de to du nævner da vist ikke.
>
> THX er ikke mere værd end de 3 bogstaver.
>
> Det er Creative Labs der ejer THX.

Så vidt jeg ved er det da stadig Lucasfilm der efer THX-

Mvh
Martin

>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen



Jesper Poulsen (11-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-01-09 21:51

Martin Hughes wrote:

>> Det er Creative Labs der ejer THX.
> Så vidt jeg ved er det da stadig Lucasfilm der efer THX-

Det er flere år siden at Lucasfilm solgte THX. Udvandingen af standarden
er kommet efter salget for at Creative Labs kunne få mærket på alt deres
skrammel.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Thomas Hejl Pilgaard (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 12-01-09 15:19

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> declared in:
496a5bbc$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> Martin Hughes wrote:
>
>>> Det er Creative Labs der ejer THX.
>> Så vidt jeg ved er det da stadig Lucasfilm der efer THX-
>
> Det er flere år siden at Lucasfilm solgte THX. Udvandingen af
> standarden er kommet efter salget for at Creative Labs kunne få
> mærket på alt deres skrammel.

Kan du dokumentere den påstand?
Det er første gang jeg har hørt om et salg af THX.



Jesper Poulsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-01-09 17:08

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Kan du dokumentere den påstand?

Ca. midt på siden:
http://alive.singnet.com.sg/news/archive/2002-04-2002-06.htm


--
Mvh
Jesper Poulsen

Mr. Larsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 12-01-09 17:11

Jesper Poulsen forklarede:
> Thomas Hejl Pilgaard wrote:
>
>> Kan du dokumentere den påstand?
>
> Ca. midt på siden:
> http://alive.singnet.com.sg/news/archive/2002-04-2002-06.htm

"High Fidelity Review has *unconfirmed* news that Lucasfilm is selling
60% of THX to Creative"

Altså er det ikke bekræftet.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Mr. Larsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 12-01-09 17:14

Beklager, overså den anden "nyhed" ser godt nok ud til at de købte,
helt tilbage i 2002.

Men det ændre nu ikke mit syn på THX.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-01-09 17:30

Mr. Larsen wrote:

> Men det ændre nu ikke mit syn på THX.

Hvad er så dit syn på THX?
THX mistede troværdigheden i samme øjeblik at der kom mere end én
standard. Hvis man slækker på kravet for at et produkt kan få en
THX-certificering, hvis er certificeringen så værd?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Mr. Larsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 12-01-09 17:59

Jesper Poulsen forklarede:

> Hvad er så dit syn på THX?


Jeg har gjort regning uden vært, nu _var_ jeg nødt til at tjekke mit
lydkort, det er _ikke_ THX approved, jeg har rodet noget sammen.

Dette er mit lydkort, og jeg er *meget* tilfreds med det.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377466&searchArea=products&Soegeord=creative+lydkort

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-01-09 18:24

Mr. Larsen wrote:

> lydkort, det er _ikke_ THX approved, jeg har rodet noget sammen.

Det er menneskeligt at fejle og nogle er mere menneskelige end andre

> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377466&searchArea=products&Soegeord=creative+lydkort

Fornuftigt hardwaredesign


--
Mvh
Jesper Poulsen

Mr. Larsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 12-01-09 18:27

Jesper Poulsen tastede følgende:
> Mr. Larsen wrote:
>
>> lydkort, det er _ikke_ THX approved, jeg har rodet noget sammen.
>
> Det er menneskeligt at fejle og nogle er mere menneskelige end andre

Så må jeg være meget menneskelig

>
>> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377466&searchArea=products&Soegeord=creative+lydkort
>
> Fornuftigt hardwaredesign

Det er imho et rigtigt godt kort, men jeg er også gamer

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-01-09 22:09

Mr. Larsen wrote:

> Så må jeg være meget menneskelig

Det er du ikke ene om

> Det er imho et rigtigt godt kort, men jeg er også gamer

Du vil kunne få mindst lige så godt lyd (ren lydkvalitet) ved at vælge
noget der ikke står Creative Labs på. Også selvom du er gamer og at der
skal tages hensyn til det.

Hvis jeg ikke skulle tage hensyn til Wavetable og Linux, så havde jeg et
Audiotrak Prodigy 7.1 HIFI:
http://xs-sound.dk/data/products/prodigy71hifi/info.asp

Det er _rigtigt_ godt hardwaredesign. Alle analoge kredsløb er pakket
ind i en solid støjafskærmning. Der er mulighed for at udskifte
operationsforstærkere til nogle der lyder bedre.

Og, der er gaming-support. Det lydkort kan måle sig med en bedre
CD-afspiller fra Denon eller NAD. Og det lyd der kommer ud af det ved
gaming er af samme høje kvalitet. Det er ganske enkelt et bedre lydkort.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Mr. Larsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 12-01-09 22:21

Efter mange tanker skrev Jesper Poulsen:
> Mr. Larsen wrote:
>
>> Så må jeg være meget menneskelig
>
> Det er du ikke ene om

Nope, der er mange på usenet

>
>> Det er imho et rigtigt godt kort, men jeg er også gamer
>
> Du vil kunne få mindst lige så godt lyd (ren lydkvalitet) ved at vælge
> noget der ikke står Creative Labs på. Også selvom du er gamer og at der
> skal tages hensyn til det.
>
> Hvis jeg ikke skulle tage hensyn til Wavetable og Linux, så havde jeg et
> Audiotrak Prodigy 7.1 HIFI:
> http://xs-sound.dk/data/products/prodigy71hifi/info.asp
>
> Det er _rigtigt_ godt hardwaredesign. Alle analoge kredsløb er pakket
> ind i en solid støjafskærmning. Der er mulighed for at udskifte
> operationsforstærkere til nogle der lyder bedre.
>
> Og, der er gaming-support. Det lydkort kan måle sig med en bedre
> CD-afspiller fra Denon eller NAD. Og det lyd der kommer ud af det ved
> gaming er af samme høje kvalitet. Det er ganske enkelt et bedre lydkort.

Lækkert kort, men også lidt dyrere end dem du lagde ud med

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899&searchArea=products&Soegeord=PRODIGY+7.1+HIFI

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-01-09 22:54

Mr. Larsen wrote:

> Lækkert kort, men også lidt dyrere end dem du lagde ud med

Bestemt. Dem jeg lagde ud med passede økonomisk set fint til det Kim
lagde ud med. Prodigy-kortet passer bedre i sammenligningen med dit. Dit
er nok bedre end Kims kort og muligvis også bedre end dem jeg lagde ud
med...


--
Mvh
Jesper Poulsen

Brian Alexandersen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian Alexandersen


Dato : 12-01-09 16:15

Jesper Poulsen wrote:
> Martin Hughes wrote:
>
>>> Det er Creative Labs der ejer THX.
>> Så vidt jeg ved er det da stadig Lucasfilm der efer THX-
>
> Det er flere år siden at Lucasfilm solgte THX. Udvandingen af standarden
> er kommet efter salget for at Creative Labs kunne få mærket på alt deres
> skrammel.
>
>
Prblemet er ikke at få THX logo på sine ting..
Det kræver blot en certificering.

Men at Creative Skulle have købt THX vil jeg da gerne have noget mere
konkret om...
Hvor har du læst eller hørt det???

--
Mvh Brian (6430)
---
Take hold now, the Future will not remember, the past does not forget.

Jesper Poulsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-01-09 17:21

Brian Alexandersen wrote:

> Prblemet er ikke at få THX logo på sine ting..
> Det kræver blot en certificering.

Det kræver en pose penge og et ønske om et THX-logo, så skulle det være
muligt at finde en THX-standard som kan passe. THX er jo ikke bare THX.
Der er et utal af forskellige THX-udgaver og ikke alle er lige skrappe.
Det er en udvanding af begrebet at indføre en THX Multimedia
certificering. Det er især problematisk, når der ikke står på et billigt
produkt hvilken certificering der er gældende.

Der er folk der går op i de 3 bogstaver og så er der andre der går op i
lydkvaliteten. THX er nemlig ikke en blåstempling af lyden.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Kenneth (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 14-01-09 12:16

Brian Alexandersen wrote:
> Men at Creative Skulle have købt THX vil jeg da gerne have
> noget mere konkret om...
> Hvor har du læst eller hørt det???

Creative har investeret i THX Ltd og har således en stor
procentdel af aktierne.

Det er stadig Lucas der ejer THX Ltd.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


Jesper Poulsen (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-01-09 17:08

Kenneth wrote:

> Det er stadig Lucas der ejer THX Ltd.

Man kan ikke eje noget, hvis man kun har en del af aktierne, uanset om
det er 10% eller 90%.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Kenneth (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 14-01-09 19:44

Jesper Poulsen wrote:
> Man kan ikke eje noget, hvis man kun har en del af aktierne,
> uanset om det er 10% eller 90%.

Det kan diskuteres længe tror jeg. Om ikke andet så
er det ikke Creative der ejer THX.

Lucas har aktiemajoriteten og vetoret over alle andre
investorere.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


Jesper Poulsen (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-01-09 22:15

Kenneth wrote:

> Lucas har aktiemajoriteten og vetoret over alle andre
> investorere.

Og det har du dokumentation på?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Kenneth (15-01-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 15-01-09 00:22

Jesper Poulsen wrote:
> Og det har du dokumentation på?

En masse tjekkede links på google.
Terry Shea fra Griffin Public Relations kom med udtalelser
omkring det. Jeg var så smart ikke at gemme linket men
mon ikke jeg kan finde det senere. Nu skal jeg i seng

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


Kenneth (16-01-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 16-01-09 19:28

Jesper Poulsen wrote:
> Og det har du dokumentation på?

http://www.highfidelityreview.com/news/news.asp?newsnumber=499199
hvor der er en followup historie. (det her er iøvrigt fundet
igennem dit tidligere link i tråden)

"Our original story was correct; a 60% share of THX has been
sold,
but not just to Creative. A new company has been formed,
it will become known as THX Ltd., Lucasfilm remains an investor,
as is Creative Technology (parent company of Creative Labs.) and
there are also several, undisclosed private investors."

Lucasfilm var ejer af THX før... 60% solgte aktier så Lucasfilm
har 40% tilbage.

Ifølge Terry Shea er de _solgte_ aktier delt ligeligt mellem
investorene.. altså Creative og hvem der nu ellers har
investeret i dem (det er ikke til at finde hvem der ellers
har investeret). Der bliver skrevet at der er flere ubenævnte
investorere.

Det er altså umuligt for Creative eller nogle af de andre
nye investorere at have aktiemajoriteten. Den kan kun tilhøre
Lucasfilm.... som er 100% ejet af George Lucas, efter hvad
jeg ved.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


Jens C. Hansen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 12-01-09 17:38

Mr. Larsen wrote:
> Mit lydkort er THX approved, det er de to du nævner da vist ikke.

Jeg fandt den her:
http://www.tomshardware.com/reviews/a-prima-donna-pc,544-17.html

"THX certification is kept purposely very secretive so that product
manufacturers cannot 'claim' THX compatibility unless it has actually
been tested. It is highly unlikely that we would release data on what we
had to change to get it as this simply tells our competitors the areas
that they need to focus on."

og http://www.thx.com/products/index.html

"THX works with consumer electronics manufacturers to design and build
the finest home audio and video products. Through proprietary
performance requirements and advanced technologies, THX enables home
entertainment products to deliver .."

Dvs. at THX-specifikationerne holdes hemmelige mellem THX og de
producenter, som har betalt for at være med i hemmeligheden. Forbrugeren
holdes helt i mørket mht. hvad man får ud at købe THX-godkendt hardware.

Som jeg vil udtrykke det:
Kejserens nye lydkort er THX-godkendt, og hvis du ikke kan høre hvor
meget bedre det lyder end andre ikke-THX-godkendte lydkort, så er det
dine ører der er noget galt med :)

Utroligt at folk hopper på den.

Mr. Larsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 12-01-09 17:53

Jens C. Hansen formulerede spørgsmålet:

> Utroligt at folk hopper på den.

Som Jesper også var inde på, EAX er det vigtigste, uden det er det imho
ikke 5 potter pis værd.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Jesper Poulsen (12-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-01-09 18:28

Mr. Larsen wrote:

> Som Jesper også var inde på, EAX er det vigtigste, uden det er det imho

Det var også på grundlag af EAX at jeg fandt to gode lydkort der
prismæssigt er konkurrencedygtigt med det X-Fi Kim foreslog og
lydmæssigt hører til i en helt anden boldgade.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Kenneth (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 14-01-09 12:03

Mr. Larsen wrote:
> Mit lydkort er THX approved, det er de to du nævner da vist
> ikke.

Det betyder jo bare at det lever op til en hvis THX standard.
Ikke at det som sådan er et godt kort.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


Mr. Larsen (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 14-01-09 12:06

Kenneth frembragte:
> Mr. Larsen wrote:
>> Mit lydkort er THX approved, det er de to du nævner da vist
>> ikke.
>
> Det betyder jo bare at det lever op til en hvis THX standard.
> Ikke at det som sådan er et godt kort.

Læs resten af tråden.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Kenneth (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 14-01-09 12:27

Mr. Larsen wrote:
> Læs resten af tråden.

Det har jeg såmænd gjort.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


Mr. Larsen (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 14-01-09 12:27

Kenneth formulerede spørgsmålet:
> Mr. Larsen wrote:
>> Læs resten af tråden.
>
> Det har jeg såmænd gjort.

Så fandt du vel ud af, at dit svar ikke kunne bruges.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Kenneth (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 14-01-09 13:47

Mr. Larsen wrote:
> Så fandt du vel ud af, at dit svar ikke kunne bruges.

Det mener jeg nu godt det kan.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


Mr. Larsen (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Mr. Larsen


Dato : 14-01-09 13:50

Kenneth kom med denne ide:
> Mr. Larsen wrote:
>> Så fandt du vel ud af, at dit svar ikke kunne bruges.
>
> Det mener jeg nu godt det kan.

Til hvad?

Jeg har jo forklaret at det _ikke_ var THX alligevel og at mit kort
_er_ et bedre kort end de 2 der blev nævnt.

--
http://www.projecthoneypot.org/



Kenneth (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 14-01-09 14:26

Mr. Larsen wrote:
> Jeg har jo forklaret at det _ikke_ var THX alligevel og at mit
> kort _er_ et bedre kort end de 2 der blev nævnt.

Det var mere dit oprindelige svar til Jesper, som jeg tænkte
på.

Han kom med nogle foreslag, og de blev straks skudt med
med at de ikke var THX godkendte. Jeg fik fornemmelsen
af, at du så mente, at de kun kunne være dårligere pga.
dette.

THX certificeringen i dag er intet andet end en måde,
at markedsføre sine produkter på og taget dit svar
i betragtning kan man se at det fungerer

Jeg har ingen tvivl om, at det er et fint kort du har, men
der findes også bedre.. til samme pris.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


simon.krogsgaard@gma~ (13-01-2009)
Kommentar
Fra : simon.krogsgaard@gma~


Dato : 13-01-09 12:56

> Jeg står og skal ha en ny pc'er

En god idé er at holde øje med Aldi's reklamer. De har tit nogle
special-tilbud på computere. Det lyder måske mærkeligt at købe
computer i Aldi, men de er faktisk ret gode og billige. Jeg har selv
en computer fra Aldi, og kender mange andre der har en. Jeg har aldrig
haft problemer med den, og den er rigtig god til spil. Det er et godt
forslag fra mig.

Martin Hughes (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Hughes


Dato : 14-01-09 06:56


<simon.krogsgaard@gmail.com> wrote in message
news:0fce0b6b-f0ec-4e3b-a5a3-24c443e6e70b@35g2000pry.googlegroups.com...
> Jeg står og skal ha en ny pc'er

>En god idé er at holde øje med Aldi's reklamer. De har tit nogle
>special-tilbud på computere. Det lyder måske mærkeligt at købe
>computer i Aldi, men de er faktisk ret gode og billige. Jeg har selv
>en computer fra Aldi, og kender mange andre der har en. Jeg har aldrig
>haft problemer med den, og den er rigtig god til spil. Det er et godt
>forslag fra mig.

hehe nu kom forslaget faktisk i første omgang fra mig, men dejligt at der
er en aldi pc ejer der kan sige go for deres produkter.

De Pc'er har noget af de sidste nye specs og det kan stadig undre mig, at
de kan gøre det så billigt. Har fået tre jeg kender til at købe en aldi pc
og de har ikke fortudt.

Hvis nogen er interesseret i en 3d mark score eller andre beanchmark test
programmer
score resultater fra den sidste aldi , så vil jeg da gerne undersøge om han
er villig til at
køre et par test. Det skal lige siges at maskinen kører vista og det jo i
sig selv æder
nogle performace procenter når der spilles på den m.v. kontro WinXP eller
det kommende
windows 7

Mvh
Martin




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408193
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste