Glemt password til mit phpgeview-site
Fra : Jesper

Dato : 01-01-09 17:26

Hej Folkens

Jeg er af vanvare kommet til at glemme mit Admin password til mit
phpgedview-site.

Er der nogen der kan lede mig igennem hvont man finder frem til det eller
kan lave et nyt?

Med venlig hilsen

Jesper Frehr

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-01-09 17:55

www.ditdomæne.dk/ditphpgedvievdir/admin.php

Fra : Jesper

Dato : 01-01-09 18:05

Hej Gert

Hmm - jeg bliver sendt videre til
http://www.mitsted.dk/phpgedview/login.php?url=admin.php

Og jeg kan da ikke lave en Admin konto herfra?
Eller???

For nogle uger siden kom jeg forbi et sted der beskrev hvordan man i en
editor kunne redigere i een af phpgedviewfilerne og så fik man password
"LETMEIN" og kunne så komme ind af den vej. Jeg har selvfølgelig ledt med
lys og lygte, men ikke fundet det igen.

Jesper

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-01-09 18:41

Jesper skrev:
> Hej Gert
>
> Hmm - jeg bliver sendt videre til
> http://www.mitsted.dk/phpgedview/login.php?url=admin.php
>
> Og jeg kan da ikke lave en Admin konto herfra?
> Eller???

I min verson får du også en option: Bestil ny adgangskode..

Fra : Jesper

Dato : 01-01-09 19:11

Jeps - men det virker desværre ikke hos mig.
Lidt træls - skulle man tage en backup og starte forfra?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-01-09 19:29

Jesper skrev:
> Jeps - men det virker desværre ikke hos mig.
> Lidt træls - skulle man tage en backup og starte forfra?
>
> Jesper

Rolig nu

Selve passwordet finder du i tabellen pgv-users i krypteret stand.

Det kan ikke dekrypteres, men du kan selv danne et nyt krypteret og
indsætte det i tabellen i stedet.

Og hvordan gør du så det?
http://dk.php.net/manual/en/function.crypt.php

Fra : Jesper

Dato : 01-01-09 19:52

Hej Gert

Tak for beroligelsen

Har set på siden. Jeg synes at det ser småkompliceret ud. Det er vel ikke
noget der kan foregå i et DOS-miljø - eller hur?

Som jeg forstår dig skal der sættes en ny en ny Admin med password ind i den
nævnte fil. Hvad sker der med det gamle Admin logon og password som jo osse
ligger i filen?

Er det meget bøvlet?
Er det måske noget du ville kunne hjælpe mig med?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-01-09 21:30

Jesper skrev:
> Hej Gert
>
> Tak for beroligelsen
>
> Har set på siden. Jeg synes at det ser småkompliceret ud. Det er vel ikke
> noget der kan foregå i et DOS-miljø - eller hur?

Mja, det skal foregå i et PHP-miljø, direkte på serveren..

> Som jeg forstår dig skal der sættes en ny en ny Admin med password ind i den
> nævnte fil. Hvad sker der med det gamle Admin logon og password som jo osse
> ligger i filen?

Misforstået
Man beholder den gamle admin logon, men _udskifter_ passwordet. Det sker
normalt via et web-interface, men da du mangler det gamle, er vi nødt
til at rette direkte i basen.

Hvis du f.eks. har valgt passwordet
   'henriksen'

så er værdien der skal indsættes i basen
   '$1$Qm..ZO/.$3ZMFX8EPuyOMHbAfgkcFO1

> Er det meget bøvlet?
> Er det måske noget du ville kunne hjælpe mig med?

Det lyder mere bøvlet end det er
Men er man ikke vant til at arbejde direkte i mysql-tabellen, ja så kan
det virke skræmmende.

Hvis du sender mig en mail med det password, du gerne vil bruge, så kan
jeg hurtigt levere den 'krypterede' værdi af det. Den skal du så - via
dit hotels phpMyAdmin - opdatere i tabellen pgv_users

Fra : Jesper

Dato : 02-01-09 15:51

Hej Gert

Som du måske kan se fik jeg hjælp af en lidelsesfælle med samme udbyder som
mig.
Tak for de beroligende ord. Ellers var jeg nok startet forfra

God weekend!

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-01-09 20:40

Jesper wrote:
> [...]
> phpgedview-site.
>
> Er der nogen der kan lede mig igennem hvont man finder frem til det eller

easier to use http://wc.rootsweb.ancestry.com/
and other freebies which will survive your death too

http://www.jesperfrehr.dk/phpgedview/ will disappear as soon as the fees
are unpaid

Hugh W

Fra : Jesper

Dato : 01-01-09 20:48

Måske. Men det er ikke nær så pænt.
Men du har ret - måske man skulle lave et slægtsdatabasetestamente - hvordan
skal mine efterkommere gøre for at bevare data.

Vil tænke over det.

Jesper

Fra : Martin Lewinsky

Dato : 01-01-09 21:43

Hej Jesper

Jeg har lige "leget" med at ændre mit admin password , og det var nemt =:)

Det jeg gjorde var:
1. at logge på databasen (hos one.com) og med det tilgængelige værktøj
(PhpMyAdmin - en web side fra udbyderen).
2. finde tabellen (pgv_users)
3.klikke på fanebladet SQL, hvorefter hele listen af brugere kom frem.
4 klikke på blyanten ud for admin
5.I det næste vindue brugte jeg kolonne funktionen 'ENCRYPT' og skrev
samtidig det ny password i feltet til højre, hvor det tidligere krypterede
password stod.
6. I bunde af skærmen trykkede jeg udfør

og vupit var det rettet via et sql statement som dette:
UPDATE `pgv_users` SET `u_password` = ENCRYPT( 'nytpassword' ) WHERE
CONVERT( `pgv_users`.`u_username` USING utf8 ) = 'admin' LIMIT 1 ;

Jeg har logget ind med det nye password og det virkede fint.

Så alt i alt nemt og ingen krav til at kunne kode mv.

Jeg håber det kan hjælpe dig.

Godt nytår
Martin Lewinsky

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-01-09 22:11

Martin Lewinsky skrev:
> [...]
>
> Jeg har logget ind med det nye password og det virkede fint.
>
> Så alt i alt nemt og ingen krav til at kunne kode mv.

Jep - det er endnu lettere. Men fungerer ikke i alle versioner af
phpMyAdmin, derfor turde jeg ikke foreslå det.
Slutresultatet er heldigvis det samme...

Fra : Jesper

Dato : 02-01-09 15:41

Hej Martin

Det lyder godt. Jeg ligger hos one.com, men kan ikke finde phpmyadmin. Hvor
hitter du den?

Alternativt vil Gert Krabsen hjælpe mig, men jeg vil gerne prøve selv.

Jesper

Fra : Jesper

Dato : 02-01-09 15:50

HURRAAAAA!