Viggo Bangs dødsdag
Fra : Toke Nørby

Dato : 25-12-08 21:01

Ifølge en god bekendt af kunstneren/tegneren af mange danske frimærker
Viggo Bang blev denne født 4.3.1885, men jeg vil gerne have hans
dødsdag i 1967. Kan en eller anden hjælpe?
(Perioden 1885-1967 fremgår af "Den store danske encyklopædi").
På forhånd tak og glædelig bagjul!
--
Mvh Toke

Har du spurgt dit bibliotek om de har
min bog om postfolk 1624-1927 (1983)?:
http://www.norbyhus.dk/DDPE/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 26-12-08 00:53

Toke Nørby wrote:
> [...]
> dødsdag i 1967. Kan en eller anden hjælpe?
> (Perioden 1885-1967 fremgår af "Den store danske encyklopædi").

http://bibliotek.dk/?lingo=eng

Spørg en bibliotekar

Du kan kontakte en bibliotekar hvis du har brug for personlig service.

mvh

Hugh W

http://hughw36.blogspot.com/2008/12/gladelig-jul-happy-christmas.html

Fra : Toke Nørby

Dato : 26-12-08 17:35

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote:
...snip
>http://bibliotek.dk/?lingo=eng
>Spørg en bibliotekar
>Du kan kontakte en bibliotekar hvis du har brug for personlig service.
> [...]

Yes, Santa - I'll do that, thanks

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 26-12-08 17:53

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev i en meddelelse
> Ifølge en god bekendt af kunstneren/tegneren af mange danske frimærker
> Viggo Bang blev denne født 4.3.1885, men jeg vil gerne have hans
----------
Mon ikke der skulle være bid i BLÅ BOG eller lignende?
Flemming

Fra : Hugh Watkins

Dato : 27-12-08 01:20

Flemming Svendsen wrote:
> "Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev i en meddelelse
> ----------
> Mon ikke der skulle være bid i BLÅ BOG eller lignende?

exactly why you should go to a library or "ask a librarian"
who will have all the standard danish reference works by the telephone

Hugh W

Fra : Toke Nørby

Dato : 27-12-08 10:22

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote:

>exactly why you should go to a library or "ask a librarian"
>who will have all the standard danish reference works by the telephone
>
>Hugh W

Nemlig - jeg sad blot og arbejdede med en tekst, som jeg gerne ville
have færdig og statsbiblioteket i Århus havde lukket, så jeg tænkte,
at der nok var en eller anden, der måske havde en Krak eller lignende
fra 1967 stående. Jeg har selv et pænt "bibliotek", men i en
pensionistlejlighed er der jo ikke plads til samtlige gode værker

Og jeg havde ret: John W Nielsen var så venlig at slå op i sin
"Avis-Årbogen" fra 1967. Bang døde 29.09.1967. Mange tak - også for
gode forslag!

Jeg ønsker alle i gruppen et godt nytår og siger tak for megen god
hjælp i 2008.