Hvem er han gift med?
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 07-12-08 16:15

Ku' egentlig godt li' at vide hvem konen er!
Randers, Onsild, Mariager Landsogn, Mariager Landsogn, Marienlund Hou mark
en gaard, 4, FT-1850, B5033
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Christensen 31 Gift Gaardmand huusfader Heri sognet

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 07-12-08 17:15

"Flemming Svendsen" skrev:
> [...]
> Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
> Christen Christensen 31 Gift Gaardmand huusfader Heri sognet

Iflg. AO opslag 2 hedder hun Mette Marie Møller.

Mvh
Svend-Erik

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 07-12-08 18:05

">
> Iflg. AO opslag 2 hedder hun Mette Marie Møller.
>
> Mvh
> Svend-Erik
---------------

Tak for det,
men det er jo meningen hele familien skal dukke op i DDA.
Lige meget hvilke gifte mænd jeg søger på - så står de allene. - - Desværre-
Hvis jeg kender hustruens navn og sørger på hende, virker det.
Flemming

Fra : Martin Henriksen

Dato : 07-12-08 18:33

Der er en fejl i indtastningen.
Indtasteren har valgt ikke at bruge
fortløbende husstandsnumre, men starte
med nr1 hver gang der skiftes stednavn.
Hvis man søger på hustruens navn, kommer
alle med husstand nr. 4 frem. (KipBrowser).

Martin Henriksen
Albertslund

www.h58.dk
Gamle forordninger og beskrivelser ca. 1660 - 1880.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-12-08 20:31

"Martin Henriksen" <webh58@vejrmolle.dk> skrev Sun, 7 Dec 2008 18:32:46
+0100

>Der er en fejl i indtastningen.
>Indtasteren har valgt ikke at bruge
>fortløbende husstandsnumre, men starte
>med nr1 hver gang der skiftes stednavn.

Nej, det er nu ikke det der er problemet, og det har han forøvrigt
heller ikke gjort. Han er derimod begyndt forfra med mmmerreringen for
hvert område / liste - og det er faktisk helt korrekt indtastning.

Problemet er derimod, at indtasteren ikke har skrevet stednavnet (i det
her tilfælde "Marienlund Hou mark en gaard") ud for alle poster i den
samme husstand.

Og da netop det felt indgår i opdelingen af husstande går det galt.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-12-08 20:25

"Flemming Svendsen" <zeus2@SLETMIGmail.dk> skrev Sun, 7 Dec 2008
16:14:32 +0100

> Christen Christensen 31 Gift Gaardmand huusfader Heri sognet

Husstanden ser sådan her ud:

4;Marienlund Hou mark en gaard;Christen Christensen;31;Gift;Gaardmand
huusfader;Heri sognet;
4;;Mette Marie Møller;28;Gift;Hans kone;Heri sognet;
4;;Ane Kirstine Jensdatter;29;Ugift;Deres pige;Saltum sogn Hjørring amt;

Bemærk, at stednavnet helt mangler ved de sidste 2 poster, derfor går
der kludder i husstandsopdelingen.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 08-12-08 19:03

> Ku' egentlig godt li' at vide hvem konen er!

Ja men det er da helt tov'li' men nu har man på DDA lovet så snart som
muligt at rette fejlen.
Så er det blot: Hvordan undgår vi det sker i fremtiden?
Gennem tiden har jeg set mange helt misforståede indtastninger, også nogle
hvor familiene slet ikke er adskilt - dem er der mange af.

Indtastningerne burde måske ligge i et eller andet regi (DIS?) således at
kun folk der har forstået systemet kan indsende indtastninger?
Selv prioriterer jeg kvalitet frem for kvantitet.
Flemming