bluetooth fra mobil ?
Fra : Roderiet

Dato : 06-01-09 22:35

jeg vil anskaffe en mobiltelefon, Nokia 5000, men der er kun bluetooth ud
fra den. Kan man overføre telefonens optagne billeder via denne bluetooth
til pc´er via en dongle og i givet fald hvad grej skal jeg anskaffe.
Har bærbar og stationær pc. Nogle har nok opdaget at jeg er grøn på feltet.
mvh Niels F.

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-01-09 00:11

Roderiet skrev:

> jeg vil anskaffe en mobiltelefon, Nokia 5000,
> men der er kun bluetooth ud fra den. Kan man
> overføre telefonens optagne billeder via denne
> bluetooth til pc´er via en dongle

Ja!

> og i givet fald hvad grej skal jeg anskaffe.

Du skal bare anskaffe sådan en bruetooth-enhed,
de fås for omkring 200 kroner, installere softwaren,
så er du på.

Jeg har installatet Nokia Communication Suite, og
skriver sms'er via pc'en, opdaterer telefonen med
data fra min Outlook-kalender, retter data i telefonens
telefonbog og meget andet.

Jeg kan også gå på nettet via Bluetooth, men det går
ikke så stærkt - jeg prøvede det da min normale
internetforbindelse var død et par dage, på grund af
kabelbrud.

> Har bærbar og stationær pc.

Så skal du have to af slagsen

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mr.X

Dato : 07-01-09 02:02

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke så stærkt - jeg prøvede det da min normale
> internetforbindelse var død et par dage, på grund af

Man kan da nemt klare sig med 1 USB dongle, så længe det kun drejer sig om
at lave overførsler til og fra mobiltelefon, den er da ikke større end den
nemt kan flyttes fra bærbar til PC

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-01-09 02:38

Mr.X skrev:

> Man kan da nemt klare sig med 1 USB dongle

Jo, men så dyr er den jo heller ikke.

Det ville være et stort irritationsmoment for mig at
skulle flytte rundt mellem dem - det er meget
nemmere at have en til hver maskine.

Jeg har 4, til 4 forskellige maskiner, og det ville
være helt tåbeligt a flytte rundt på dem

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Roderiet