Nero kan ikke finde Cd-rom drev
Fra : Elin

Dato : 06-01-09 17:05

Min Nero 5 kan pludselig ikke mere finde mit Cd-rom drev. Jeg har første
gang observeret det efter Cd-rom drevet har været ude af computeren. Jeg har
prøvet at køre systemgendannelse til før drevet blev tagetud. Hvad kan jeg
gøre? Jeg bruger Vista.
vh
Elin Kuijers

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-09 17:20

"Elin" <elin@kuijers.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> har prøvet at køre systemgendannelse til før drevet blev tagetud. Hvad kan
Du må have skrevet forkert. Nero 5 kan ikke køre på Vista. Det skal være en
meget nyere version.
Kan du se drevet i enhedshåndtering? Højreklik Computer-Egenskaber -
Enhedshåndtering.
Er kablerne monteret korrekt? Kan du se drevet andre steder?

Kurt

Fra : Elin

Dato : 06-01-09 20:31

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Enhedshåndtering.
> Er kablerne monteret korrekt? Kan du se drevet andre steder?

Nej, det er ikke en fejl. det er en gammel Nero, der tidligere har kunne
køre i Vista. Jeg kan se drevet alle andre steder end i Nero. Jeg kan huske,
at jeg sidste gang har brugt den, da jeg brændte en Cd-rom fra en ISO-fil.
vh
Elin Kuijers

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-09 23:48

> [...]
> køre i Vista. Jeg kan se drevet alle andre steder end i Nero. Jeg kan
> huske, at jeg sidste gang har brugt den, da jeg brændte en Cd-rom fra en
Ikke desto mindre er det problemet. Der må være sket et mirakel, da du fik
Nero 5 til at virke på den. Først med en af 7 versionerne lykkedes det for
dem at lave en som var helt kompatibel.
Så du skal have en nyere eller vælge et af de gratis brænderprogrammer i
stedet for. Flere af dem virker ganske udemærket og kan lave alle de basale
brændinger.

Kurt

Fra : Elin

Dato : 07-01-09 08:18

> [...]
> Så du skal have en nyere eller vælge et af de gratis brænderprogrammer i
> stedet for. Flere af dem virker ganske udemærket og kan lave alle de

Jeg har lige hentet Expres Burn, som klarede den kopiering, jeg ikke kunne
lave.
vh
Elin Kuijers