Evigt liv per ligfrys
Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-09 07:17

Evigt liv per ligfrys
USA-firmaet ALCOR tager 80000$ og 10% pr år for at nedfryse hhv opbevare
rigmænds lig indtil der findes kur for den kræft/ de var ved at dø af
Jeg vil kalde det urimelig dyrt medlidenhedsdrab for chancen for
genoplivning er minimal, også hvis ny nanoteknologi kan reparere
fryseskaderne og det perfekte organ ttil transplantation er parat.
Hr og fru Smith vil ideelt tøs op samtidig og fortsætte livet som havde de
blot sovet i tusind år, men intet taler for at den optøede hjerne har
hukommelse med sig fra det liv hvor de købte konservering.
En computer skal pr batteri have gang i kredsløb for at genstarte , men vi
aner ikke om en hjerne kan starte op hvis alt har ligget i flydende kvælstof
dvs cirka minus 200 grader
Verden vil bedrages - men der var skeptikere der blev til grin vedr månefærd
og andre fremskridt.
De der udelukker tidsmaskine og evighedsmaskine bliver næppe til grin og det
bliver man næppe heller ved at afvise genoptøning.
Skal tipoldefar have skødet på dit hus hvis han genoplives - fornuften i at
reinkarnation er noget åndeligt et et blandt mange argumenter til at staten
aldrig bør bruge penge på ligfrys.
Goethe skrev at den smukkeste sjælevandring er at se sig genopstå i et andet
menneske, altså at man har lært fra sig ved sit eksempel. Åndeligt.

Fra : Rado

Dato : 06-01-09 18:03

On Tue, 6 Jan 2009 07:17:10 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Evigt liv per ligfrys
>USA-firmaet ALCOR tager 80000$ og 10% pr år for at nedfryse hhv opbevare
>rigmænds lig indtil der findes kur for den kræft/ de var ved at dø af

Jeg forstår ikke denne klyngen sig til livet. Hvis man ikke mener der
er noget bagefter, er der jo alligevel ingen til at ærgre sig over at
man ikke blev det x antal år ældre, og hvad man evt. gik glip af.
uanset på hvilket tidspunkt man så dør, om det er når man er 10 eller
50. Så kan man jo være rystende ligeglad med hvornår man dør

Og mener man der er noget bagefter, f.ex. et nyt liv, kan det jo være
ligegyldigt, det vil jo næsten være bedre at starte på en frisk i en
ny krop end at holde liv i en gammel og udtjent.

Den eneste situation jeg kan forestille mig hvor det kunne være
relevant er hvis man mener man har en livsopgave (redde verden eller
lignende) som man gerne vil fuldføre, til gavn for efterkommerne. Ren
egoistisk livsforlængelse er (hvis man ikke tror der er noget
bagefter) irrationel og meningsløs. Eller hvis man tror på en "dommens
dag" og lige skal nå at få gjort gode gerninger (hvortil selvmord nok
ikke regnes) nok til at komme i himlen fremfor i helvede

Hvis jeg troede det her var det eneste liv havde jeg nok også begået
selvmord for længe siden, for så vil døden være en befrielse for den
lidelse som ingen af os undgår, specielt ikke i disse "interessante
tider" på denne planet. Der er jo som sagt i så fald ingen tilbage til
at ærgre sig over de glæder man gik glip af.

Men nu tror jeg på reinkarnation og at der er en mening med galskaben,
og at mængden af gode oplevelser set i det store perspektiv langt
opvejer mængden af dårlige, og at vi selv i den sidste ende er herre
over hvad vi ønsker at opleve. Og det er jo netop en af de ting
lidelsen lærer os - brændt barn skyr ilden, og undgår fremover den
smertevoldende ild. Lidelse er for størsteparten blot et resultat af
at vi endnu ikke har erfaring nok og ikke kender vores eget
potentiale, f.ex. vores evne til forblive ved godt helbred eller hvis
vi skulle blive smertefuldt syge så at kunne helbrede os selv igen ved
egen tankekraft. Eller vores evne til at lade være med at føre krig
imod hinanden, med al den lidelse det medfører. Den evne besidder
mange, så det lader sig sagtens gøre.

Kun er univers med fornuftig og venligtsindet gud som opsynsmand, der
sørger for at det hele ikke kører helt at sporet trods af al
menneskeligt vanvid, vil kunne få mig til at ønske evigt liv. At være
mere eller mindre magtesløse ofre for universets såkaldte
tilfældigheder (aterister) eller en lunefuld og uforudsigelig Guds
tyranni (troende) ville for mig være et mareridt, hvis jeg havde evigt
liv. Så mon ikke en af grundene til at mange fornægter tanken om noget
efter døden er en slags mental sikkerhedsventil der beskytter dem mod
deres angst for et af disse scenarier?

>Jeg vil kalde det urimelig dyrt medlidenhedsdrab for chancen for
>genoplivning er minimal,

Jeg tvivler også på det lader sig gøre, selvom der findes dyr der
overlever både nedfrysning og total udtørring i længere tidsrum. I alt
fald med de nuværende nedfrysningsmetoder.

>Goethe skrev at den smukkeste sjælevandring er at se sig genopstå i et andet
>menneske, altså at man har lært fra sig ved sit eksempel. Åndeligt.

Men han legede også med tanken om ægte reinkarnation. Det gør næsten
alle de store ånder, sjovt nok.

--
Rado

Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-09 22:09

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg tvivler også på det lader sig gøre, selvom der findes dyr der
> overlever både nedfrysning og total udtørring i længere tidsrum.

Total udtørring er vist umulig - i et proteingarnnøgle gemmer sig altid et
par H20

I alt
> fald med de nuværende nedfrysningsmetoder.

For at undskylde de enorme beløb og fordi der sker fremskridt med af
efterligne frøers frys&tø så erstattes vand i legemet med antifrostvæsker fx
glycol og glycerin og der bruges tons af flydende kvælstof
Men frøer har ikke så kompliceret en hjerne som os
Intet pattedyr har haft brug for at gå i totalt hi - bjørne har LIDT
stofskifte

> Men han legede også med tanken om ægte reinkarnation.

Kan du huske om han havde cirkelmodel eller hengem-til-den-yderste-dag
Han ku li Spinoza som gentager grækernes at køers gud er en ko, trekanters
gud er en trekant - men Spinoza fokuserer på DETTE LIV

Det gør næsten
> alle de store ånder, sjovt nok.

Ja, tankeleg er sjov tidsfordriv, Fx når man onanerer

"TAger du livsløgnen fra menneske, dør det" mente Henriik Ibsen - altså vi
er alle sammen psykotiske - vi kan ikke tænke civililseret uden at være
sindsyge
Ateister har aldrig eksisteret, for vi opdrages af en mor og overfører
autoritetstroen til andet, uvægerligt

Aber opdraget af en robot kan ikkefinde ud af at få afkom med en af modsat
køn når voksen (sagde man var bevist for fyrre år siden - er det noget nyt
? )

Fra : Rado

Dato : 09-01-09 17:34

On Tue, 6 Jan 2009 22:08:30 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Total udtørring er vist umulig - i et proteingarnnøgle gemmer sig altid et
>par H20

Jo men de fleste organismer består vist at 70+ % vand så det forslår
som en skrædder i helvede.

Bjørnedyrene besidder en evne til at overleve de mest utrolige
forhold:

"Tardigraderne, også kaldet bjørnedyrene, er en gruppe af
mikroskopiske, ottebenede dyr. Det største bjørnedyr der til dato
er fundet er kun lige lidt længere end én millimeter, og langt de
fleste arter er under ½ mm. Mange terrestriske tardigrader
besidder en forbløffende evne til at overleve ekstreme ydre kår.
Fænomenet kaldes cryptobiose og skal ses i sammenhæng med de
relativt ustabile miljøer disse små dyr lever i. Nogle arter tåler
nedfrysning i adskillige år, og andre kan overleve udtørring i
månedsvis. I tidevandszonen lever en art som med jævne
mellemrum sidder indstøbt i saltkrystaller."

>Kan du huske om han havde cirkelmodel eller hengem-til-den-yderste-dag

Ved ikke hvad cirkelmodellen er - jeg vil tro han mente en fortløbende
række inkarnationer. Rudolf Steiner der var en stor beundrer af Goethe
brugte i alt fald den model.

Men der er mange forskellige versioner af reinkarnationsmodellen,
hvilken der er rigtigt ved jeg ikke, jeg er blot ret sikker på at
reinkarnation er en realitet.

--
Rado

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-09 19:27

> [...]
> månedsvis. I tidevandszonen lever en art som med jævne
> mellemrum sidder indstøbt i saltkrystaller."

Flere præster som jeg har vist Goethe cittatet har været begejstrede - en så
dog risiko for dumstolthed ved at få fotokopi af sig selv
Min søn er kommet til at hade mig af at være min forsøgskanin - og
stotheds-objekt.

> Ved ikke hvad cirkelmodellen er - jeg vil tro han mente en fortløbende
> række inkarnationer. Rudolf Steiner der var en stor beundrer af Goethe
> brugte i alt fald den model.

Mange buddhister, som jeg sympatiserer med, har en Spinozaaggtig panteisme
om at vi er antenner for æterens bølger Ved død skiftes batteri
At vi belønnes for at gøre godt i foregående liv er lidt gerningsretfærdigt
a la aflad. Alt er muligt men korpsånd om at vesterlændinge bør sikre at
vort fællesskabs efterkommere ikke skal forpestes med sharia er vigtig for
mig
JEg tror ikke på guddommelig retfærdighed af nogen art
Men et liv uden en hobby er kedelig og jeg er faldet for hobbyen størst
mulig lykke for flest mulig mennesker af den slags som jeg har empati med
dvs vesterlændinge, og japanere og til en vis grad andre konfuzianere og
hinduer

> Men der er mange forskellige versioner af reinkarnationsmodellen,
> hvilken der er rigtigt ved jeg ikke, jeg er blot ret sikker på at
> reinkarnation er en realitet.
Man kan da håbe

"Gid ned for os i døden, som sol i aften røden
og stod i monrgengny , op for os på ny"
Siynger Grundtvig om Jesus i Julen har Englelyd og det er hinduagtigt
cirkulært, hvlket også var vikingernes model

Fra : Rado

Dato : 14-01-09 19:45

On Fri, 9 Jan 2009 19:26:57 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>dog risiko for dumstolthed ved at få fotokopi af sig selv
>Min søn er kommet til at hade mig af at være min forsøgskanin - og

Æblet falder ikke langt fra stammen, som man siger, men afstanden
varierer dog en del.

> [...]
>mig
>JEg tror ikke på guddommelig retfærdighed af nogen art

Videnskabeligt set er såkaldt guddommelig retfærdighed ikke andet end
årsag og virkning, og virker i kraft af de samme fundamentale love som
styrer fysikkens årsag og virkning, blot på et andet plan. Men det er
ikke særlig let at udlede at kristendommen og andre religioner skabt
af irrationelle og forvirrede mennesker.

> [...]
>dvs vesterlændinge, og japanere og til en vis grad andre konfuzianere og

Guds inderste hensigt er efter hvad jeg forstår at skabe den største
lykke for alle sine skabninger, men tillader dem samtidig den frihed
at vælge lidelsen, hvilket er en del af en større læreproces.

>Man kan da håbe

For mig er det egentlig lige fedt. Total non-eksistens har jeg intet
problem med, ej heller reinkarnation, så jeg ser det som en win-win
situation.

>"Gid ned for os i døden, som sol i aften røden
>og stod i monrgengny , op for os på ny"
>Siynger Grundtvig om Jesus i Julen har Englelyd og det er hinduagtigt
>cirkulært, hvlket også var vikingernes model

Man kan sige at reinkarnation er cirkulær i den forstand, men som jeg
forstår det reinkarnerer man et vist antal gange i den fysiske verden,
hvorefter man når man har lært det man skal her går videre til en
højere eksistens og virkelighed. Følgende skulle være et telepatisk
budskab (blandt tusinder af andre) modtaget af et medium fra en der
har afsluttet sine jordiske reinkarnationer og har bevæget sig højere
op i hierarkiet:

"Den menneskelige race er et stadie som forskellige former for
bevidsthed bevæger sig igennem.... Før I kan blive tilladt adgang til
større og mere åbne virkelighedsystemer, må I først lære at håndtere
energien og igennem fysisk materialisation se de konkrete resultater
af tanker og følelser. Som et barn former kager af mudder, således
former I civilisationer ud af jeres tanker og følelser, for derefter
at betragte jeres eget skaberværk.

Når I forlader det fysiske system efter reinkarnationerne har I lært
lektien - og I er i bogstavelig forstand ikke længere medlemmer af
menneskeracen, for I vælger selv at forlade den. Under alle
omstændigheder er det kun det bevidste selv der opholder sig her, mens
andre dele af jeres identitet på samme tid befinder sig i andre
trænings systemer. I mere avancerede systemer bliver tanker og
følelser automatisk og omgående materialiseret, inden for rammerne af
hvilke fysiske udfoldelsesmuligheder der eksisterer der. Derfor må
lektien læres, og læres grundigt.

Ansvaret for skabelsen må forstås helt klart. I en vis forstand
befinder I jer i et lydtæt og isoleret rum. Had skaber ødelæggelse i
dette "rum", og indtil lektien er lært, vil ødelæggelse følge efter
ødelæggelse.

Set ud fra andre systemers præmisser eksisterer denne form for
ødelæggelse ikke - men I tror på at den gør, og de døendes kvaler
opleves meget stærkt. Et livagtigt mareridt opleves også meget stærkt,
men er hurtigt forbi. Det er ikke sådan at I skal lære ikke at
ødelægge, for ødelæggelse eksisterer i og for sig ikke. Det I skal
lære og trænes i er ansvarlighed over for det I skaber. Jeres system
er en træningslejr for bevidstgørelse.

Denne træning vil tjene som jeres eksistensgrundlag inden for en
mængde beslægtede virkelighedsystemer. Hvis smerten og lidelsen inden
for jeres eget system ikke føltes virkelig, ville I ikke lære lektien.
Læremestrene inden for jeres system er de der befinder sig i deres
sidste inkarnation, og andre personligheder der allerede har forladt
systemet men som har påtaget sig den opgave at hjælpe de der stadig
befinder sig i det...

I har at gøre med omsætning af følelsesmæssig energi til handling og
form. I handler og manøvrerer inden for det system I selv har skabt,
og lærer ud fra virkningerne hvor I har haft succes og hvor I har
fejlet. Systemet huser både nogle fragmentariske personligheder der
befinder sig her for "første" gang, så vel som de der befinder sig i
senere inkarnationer.

Hele menneskeheden drømmer på én gang den samme drøm, og I skaber
derved jeres fælles verden. Hele konstruktionen er som et belærende
teaterstykke hvor I selv både er producenter og aktører. Det er et
spil inden i et spil inden i et spil. Der er ingen ende på tingenes
"inden-i-hed". Drømmeren drømmer, og drømmeren i drømmen drømmer. Men
drømmene er ikke meningsløse, og handlingen i dem er betydningsfuld.
Hele Selvet er både betragter af og medspiller i stykket."
(oversat fra The Seth Material, s. 301)

--
Rado

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-09 21:48

> [...]
> drømmene er ikke meningsløse, og handlingen i dem er betydningsfuld.
> Hele Selvet er både betragter af og medspiller i stykket."

Meget af det gå¨r over min forstand

Jeg er ved at blive gammel og er stolt af at jeg fik løst
inkontinensproblemer fornuftigt

Nu har jeg hævede "elefant"fødder og tager vanddrivende medicin og håber at
finde rette balance

Det er der naturvidenskab i og det interesserer mig -og mit mål at være så
uafhængig som mulig af læger og medicin er interessant, ideologisk - en
uudfordring

Fra : Per Hagemann

Dato : 19-01-09 17:44

> [...]
> genoplivning er minimal, også hvis ny nanoteknologi kan reparere
> fryseskaderne og det perfekte organ ttil transplantation er parat.

Grunden til det er så dyrt er netop for at gøre genoplivningsmulighederne
maksimale. Hvis man kun lader sit hoved opbevare nedfrosset slipper man
billigere.

> Hr og fru Smith vil ideelt tøs op samtidig og fortsætte livet som havde de
> blot sovet i tusind år, men intet taler for at den optøede hjerne har
> hukommelse med sig fra det liv hvor de købte konservering.

Men spørgsmålet er om der findes bedre recepter til at afværge den endelige
død. Ved at lade sig nedfryse har man signaleret et ønske om at fortsætte
livet. Det er muligt at man ikke fysisk kan blive genoplivet, men man kan
måske skabe et nyt individ med nøjagtigt samme DNA som den nedfrosne.

> Verden vil bedrages - men der var skeptikere der blev til grin vedr
> månefærd og andre fremskridt.

Det var en praktisk umulighed med Kennedy-tidens teknik at sende mennesker
levende til månen og tilbage. Derimod har man genoplivet levende organismer
fra nedfrysning, nogle padder har i forvejen naturligt frostvæske i sig til
at overleve nedfrysning.

> De der udelukker tidsmaskine og evighedsmaskine bliver næppe til grin og
> det bliver man næppe heller ved at afvise genoptøning.

Hvis skeptikerne selv dør inden det første menneske genoplives, kan de jo
være ligeglade med at være til grin.

> Skal tipoldefar have skødet på dit hus hvis han genoplives - fornuften i
> at reinkarnation er noget åndeligt et et blandt mange argumenter til at
> staten aldrig bør bruge penge på ligfrys.

Hvad staten bør gøre er at ophæve de religiøst betingede restriktioner om
behandling af døde, som måske forhindrer initiativrige folk som Klaus Riskær
i at lave en dansk filial af Alcor. Desuden burde man eksperimentere med at
nedfryse mennesker i levende live, mens alle nu nedfrosne er erklæret døde.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-09 04:05

Et seriøst firma ville tilbyde en klient at han fik halv pris mod at være
forsøgskanin mht om genoplivning kan ske efter 1 sek frysning der netop er
nået til at EEG er nul altså ingen hjerneaktivitet.

Kan man overleve det i et sekund er det værd at investere i projektet