"børnehave-matematik"...
Fra : Otto J

Dato : 31-12-08 03:59

Damn, jeg må have brændt nogle hjerneceller af siden jeg havde matematik i
skolen, men jeg er helt blank på udregning af vinkler, og jeg har ikke lige
en vinkel i huset jeg kan lege med, så... En nem lille regneopgave:

Vi har en trekant. a=1, b=1,5, C=90 grader. Hvilken vinkel har B?

--

Mvh. Otto Jørgensen

Fra : Aage Andersen

Dato : 31-12-08 07:11

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige en vinkel i huset jeg kan lege med, så... En nem lille regneopgave:
>
> Vi har en trekant. a=1, b=1,5, C=90 grader. Hvilken vinkel har B?

tan B = b/a = 1,5

B = 56,31 grader

Aage