CPAN - hvor
Fra : Jan Birk

Dato : 06-01-09 13:27

I forbindelse med en opgradering af BugZilla, bliver jeg bedt om at afvikle:

/usr/bin/perl install-module.pl --all

(output nederst)

Det ser ud som om, at cpan.cybercity.dk ikke findes. Hvad kan jeg bruge
istedet og hvor mon jeg konfigurerer det?

Pft

/Jan

Output

http://cpan.cybercity.dk/authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar.gz
LWP failed with code[500] message[Can't connect to cpan.cybercity.dk:80
(connect: No route to host)]

Trying with "/usr/bin/wget -O -" to get
http://cpan.cybercity.dk/authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar.gz
--13:23:43--
http://cpan.cybercity.dk/authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar.gz
=> `-'
Resolving cpan.cybercity.dk... 212.242.42.40
Connecting to cpan.cybercity.dk|212.242.42.40|:80... failed: No route to
host.

System call "/usr/bin/wget -O -
"http://cpan.cybercity.dk/authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar.gz" >
/root/.cpan/source/authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar"
returned status 1 (wstat 256)
Warning: expected file
[/root/.cpan/source/authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar.gz] doesn't exist
Please check, if the URLs I found in your configuration file
(http://cpan.cybercity.dk) are valid. The urllist can be edited. E.g. with
'o conf urllist push ftp://myurl/'

Could not fetch authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar.gz
Giving up on '/root/.cpan/source/authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar.gz'
Note: Current database in memory was generated on Mon, 25 Jun 2007
02:10:28 GMT

Fra : Frank Damgaard

Dato : 06-01-09 14:41

Jan Birk skrev:
> [...]
>
> Det ser ud som om, at cpan.cybercity.dk ikke findes. Hvad kan jeg bruge
> istedet og hvor mon jeg konfigurerer det?

jeg ved ikke lige hvorfor du prøver cpan.cybercity.dk det er godt nok mystisk,
og jeg var ikke klar over at de skulle have et cpan mirror.
Prøv lige at checke "configuraion file", mon ikke du har fået skrevet noget forkert
et sted.

for at finde CPAN så prøv google med "cpan perl" den giver som første hit:
http://www.cpan.org/

og http://www.cpan.org/SITES.html
Denmark
http://mirrors.dotsrc.org/cpan
ftp://mirrors.dotsrc.org/cpan/
http://www.cpan.dk/
http://mirror.uni-c.dk/pub/CPAN/

Fra : Jan Birk

Dato : 06-01-09 17:27

> [...]
> og jeg var ikke klar over at de skulle have et cpan mirror.
> Prøv lige at checke "configuraion file", mon ikke du har fået skrevet noget forkert

Jeg prøver ikke noget 'med vilje' BugZilla installationen er frisk fra
fad, så indstillingerne har været der fra start.

> for at finde CPAN så prøv google med "cpan perl" den giver som første hit:
> http://www.cpan.org/

Jo ja, det havde jeg såmend gjort. Men synes at info var noget
overvældende, så derfor spurte jeg i gruppen.

> og http://www.cpan.org/SITES.html
> Denmark
> http://mirrors.dotsrc.org/cpan
> ftp://mirrors.dotsrc.org/cpan/
> http://www.cpan.dk/
> http://mirror.uni-c.dk/pub/CPAN/

Det vil jeg prøve.

Ved du hvor "source" filen normalt findes?

Pft

/Jan

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 06-01-09 22:52

Jan Birk wrote:
> [...]
> Giving up on '/root/.cpan/source/authors/id/L/LD/LDS/CGI.pm-3.29.tar.gz'
> Note: Current database in memory was generated on Mon, 25 Jun 2007

Måske kan du downloade og installere moduler?
http://www.cpan.org/modules/index.html

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 06-01-09 23:00

Jørgen Heesche wrote:

> Måske kan du downloade og installere moduler?
> http://www.cpan.org/modules/index.html

Se også dette:
http://www.bugzilla.org/docs/3.2/en/html/api/install-module.html

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 07-01-09 08:29

> http://www.bugzilla.org/docs/3.2/en/html/api/install-module.html

Tak for info. Det er faktisk det jeg forsøger. Hvor finder jeg mon
'configuration file' således at jeg kan ændre den forkerte source, altså
cybercity til det som Frank andet steds foreslår?

Pft

/Jan

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 07-01-09 11:02

Jan Birk wrote:

> Tak for info. Det er faktisk det jeg forsøger. Hvor finder jeg mon
> 'configuration file' således at jeg kan ændre den forkerte source, altså
> cybercity til det som Frank andet steds foreslår?

Jeg kender ikke BugZilla men google fandt disse links:
http://www.bugzilla.org/docs/3.0/html/parameters.html
og
http://www.crazysquirrel.com/computing/debian/servers/installing-bugzilla.jspx
Once Bugzilla is installed you will have configuration files in
/etc/bugzilla, web site files in /var/www/bugzilla and cgi files in
/usr/lib/cgi-bin/bugzilla. This last location was the cause of many
problems due to URL rewriting.

--
Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 07-01-09 11:16

Jan Birk wrote:

> Tak for info. Det er faktisk det jeg forsøger. Hvor finder jeg mon
> 'configuration file' således at jeg kan ændre den forkerte source, altså
> cybercity til det som Frank andet steds foreslår?

Virker cpan i det hele taget?

Normalt vil man skrive

cpan

som root, og første gang stiller den nogle spørgsmål, bl.a. hvilke
mirrors man vil bruge.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Mobile: +45 22 12 53 25

Fra : Jan Birk

Dato : 07-01-09 11:35

> cpan
>
> som root, og første gang stiller den nogle spørgsmål, bl.a. hvilke
> mirrors man vil bruge.

Jeg havner i EN "cpan>" shell uden af blive stillet spørgsmål. Men her
kunne jeg med 'o conf' se opsætningen ) Filen er:

/etc/perl/CPAN/Config.pm

Mange tak for hjælpen alle sammen

/Jan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-01-09 11:29

Jørgen Heesche <heesche@webspeed.dk> writes:

> Se også dette:
> http://www.bugzilla.org/docs/3.2/en/html/api/install-module.html

Jans problem har ikke direkte noget med BugZilla at gøre.

I stedet skal Jan køre 'cpan' som root. Starter den ikke med at stille
en masse spørgsmål angående hvor den skal få sine moduler fra og den
slags, så skal han nok bare slette roots .cpan bibliotek og køre 'cpan'
igen.

--
Jacob - www.bunk.cc