Udstyr i forbindelse med internet
Fra : Roland Vogt

Dato : 05-01-09 16:30

Jeg har netop bestilt en internetforbindelse igennem min antenneforening,
som så har Arrownet Aplus som leverandør af internet.

Jeg har udstyr stående som er præcis magen til Aplus' men mit er erhvervet
ved selvkøb gennem anden handel.

Nu vil Aplus tvinge mig til at købe (600,-) eller leje (25,- mdl.) selvom
jeg har præcis det samme udstyr herhjemme ubrugt. Det siger det er fordi
mac-adressen bliver tilknyttet mit abonemment. Men denne macadresse kan jeg
jo bare give dem fra det modem jeg har.

Kan de virkeligt tvinge mig til dette? Juridsk...

Fra : Søren Blom

Dato : 05-01-09 16:49

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> skrev
> Jeg har netop bestilt en internetforbindelse igennem min antenneforening,
> som så har Arrownet Aplus som leverandør af internet.
>
> Kan de virkeligt tvinge mig til dette? Juridsk...

Prøv at læs deres kundevilkår eller spørg i en gruppe, der omhalder
juderiske spørgsmål, som f.eks. news:dk.videnskab.jura

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Jens

Dato : 05-01-09 18:36

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg jo bare give dem fra det modem jeg har.
>
> Kan de virkeligt tvinge mig til dette? Juridsk...

Det er jo Aplus's net, så de kan vel i teorien gøre hvad de vil. Hvis de
ikke vil have dig som kunde, kan man jo nok desværre ikke tvinge dem....

Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-09 19:53

Roland Vogt skriver:

> Nu vil Aplus tvinge mig til at købe (600,-) eller leje (25,- mdl.) selvom
> jeg har præcis det samme udstyr herhjemme ubrugt.

Ja.

> Det siger det er fordi
> mac-adressen bliver tilknyttet mit abonemment. Men denne macadresse kan jeg
> jo bare give dem fra det modem jeg har.

Ja, hvis du lige rammer rigtigt.
Og hvis dit udstyr har samme soft og hardwarerevision.

> Kan de virkeligt tvinge mig til dette? Juridsk...

Ja.
Hvis enhver skal kunne sætte det udstyr på de selv lyster, så kan man
ikke som udbyder supportere ordentligt. Som det er nu, ved de, hvad
udstyr der kommer på og hvordan det virker. Går der noget galt resetter
man og så er alt "back to basics" og skal virke med mindre at der er en
HW defekt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe