MS Windows
briani 27239
Mail slettes ved genstart/lukning af compu~
Fra : Leo Jørgensen

Dato : 04-01-09 18:50

XP home, OE 6, AGV 7.5
Min far´s computer sletter alle mail i indbakken ved genstart eller
nedlukning/opstart af computeren.

Det er ikke OE som laver fejl, da der ved nedlukning og opstart af OE ikke
bliver slettet nogen mail fra hverken indbakken eller slettet post.

Nogen ideer til hvad der sletter posten fra indbakken ?
--
Hygsom
Leo Væversted Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 19:39

Leo Jørgensen wrote:
> [...]
> post.
> Nogen ideer til hvad der sletter posten fra indbakken ?

OE er måske sat til at skjule læste meddelelser

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 04-01-09 21:15

> OE er måske sat til at skjule læste meddelelser

Mails som ikke har været åbnet bliver også slettet.

Fra : Rado

Dato : 05-01-09 00:07

On Sun, 4 Jan 2009 18:49:48 +0100, "Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk>
wrote:

> [...]
>bliver slettet nogen mail fra hverken indbakken eller slettet post.
>
>Nogen ideer til hvad der sletter posten fra indbakken ?

Sker det også hvis OE bliver lukket ned inden Windows
nedlukkes/genstartes? Nogle programmer skal nemlig lukkes ned før
Windows lukker ned for ikke at miste data. Men jeg bruger ikke OE selv
så jeg ved ikke om det er tilfældet med den.

--
Rado

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 05-01-09 04:30

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Windows lukker ned for ikke at miste data. Men jeg bruger ikke OE selv
> så jeg ved ikke om det er tilfældet med den.

OE bliver altid lukket ned først, men det gør ingen forskeld, alle mail i
indbakken bliver slettet.
Men vi må nok prøve med en anden e-mail klient, hvis vi ellers kan finde en
på Dansk, og som ikke hedder Outlook.

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-01-09 12:20

Leo Jørgensen wrote:

> OE bliver altid lukket ned først, men det gør ingen forskeld, alle
> mail i indbakken bliver slettet.

ja ja ja, med hvad med dbx-filen? - hvor stor er den? - er det den der er
beskadiget?

> Men vi må nok prøve med en anden e-mail klient, hvis vi ellers kan
> finde en på Dansk, og som ikke hedder Outlook.

Outlook og Outlook Express er to vidt forskellige programmer. Outlook
Express er langt bedre til at håndtere et stort antal beskeder end Outlook
fordi det benytter en databasefil pr. folder. Der findes i øvrigt en
Quotefix til begge ...

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-09 12:21

Leo Jørgensen skrev:

> Men vi må nok prøve med en anden e-mail klient, hvis vi ellers kan finde en
> på Dansk, og som ikke hedder Outlook.

Tag et kig på Thunderbird:
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kaj

Dato : 05-01-09 20:42

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men vi må nok prøve med en anden e-mail klient, hvis vi ellers kan finde
> en på Dansk, og som ikke hedder Outlook.

Hej Leo
Jeg havde også nogle problemer med OE.
Jeg fulgte rådene på denne side :
http://www.microsoft.com/windows/ie/community/columns/oerepair.mspx

Det hjalp !

MVH
Kaj

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-01-09 12:20

Leo Jørgensen wrote:

> XP home, OE 6, AGV 7.5

> Min far´s computer sletter alle mail i indbakken ved genstart eller
> nedlukning/opstart af computeren.

Det har aldrig været klogt at lade ting ligge i indbakken.

> Det er ikke OE som laver fejl, da der ved nedlukning og opstart af OE
> ikke bliver slettet nogen mail fra hverken indbakken eller slettet
> post.

Hmmm ... tidligere versioner af OE blev der udviklet trejdeparts
indbakke-reparations-værktøjer til.

> Nogen ideer til hvad der sletter posten fra indbakken?

Hvordan har harddisk og filsystem det? - jeg har været ude for at OE5 lavede
allehånde spændende fejl i dansk sprogversion, men OE6 har jeg aldrig hørt
om problemer med.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 08-01-09 22:54

> Hvordan har harddisk og filsystem det? - jeg har været ude for at OE5
> lavede
> allehånde spændende fejl i dansk sprogversion, men OE6 har jeg aldrig hørt
> om problemer med.

Han har ikke fortalt om andre problemer end dette ene, og han ville uden
tvivl have fortalt hvis der var vrøvl i de programmer han bruger nå han
redigere sine video optagelser.

Men jeg vil prøve at kigge på den side Kaj forslog, ellers kan man vel prøve
at afinstallere OE 6, og så ind med det igen.

Jeg takker alle for de ideer og betænkninger som er kommet, nu har jeg noget
at arbejde videre med.

Leo