Rullende panorama-effekt
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-01-09 12:56

Hej

Der findes jo efterhånden en del javascript-frameworks og lign. som gør
det nemt at lave sjove effekter. Bruger selv jQuery en smule.

Men nu leder jeg efter en panorama-effekt i javascript - det er der
tilsyneladende ingen af disse framework der tilbyder?

Jeg fandt denne: http://www.astoundingstories.com/pan.html som er præcis
hvad jeg har brug for. Den virker rigtig godt i firefox, men hakker ad
pommern til i min IE6.

Jeg fandt også et par andre som virkede ok, men hvor man selv skulle
bruge musen for at få den til at bevæge sig. Jeg er på jagt efter noget
automatisk.

Nogen som kan anbefale noget?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : BirgerB.

Dato : 04-01-09 17:26

In article <pn81m458h03hh66oinfulnc2o5orpjcifu@4ax.com>,
Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg fandt også et par andre som virkede ok, men hvor man selv skulle
> bruge musen for at få den til at bevæge sig. Jeg er på jagt efter noget

Tja. Det er ca 10 år siden jeg rodede med de første panoramaer + Java
eller javascript til at afvikle det i.
Udviklingen har jo ikke stået stille, og i dag er der efter min mening
nok et bedre valg i en Flashløsning, men det er ikke det Du spørger om.
Hvis det _skal_ være javascript har jeg en gammel løsning på min
homepage, eller rene Java udgaver, både selvkørende eller aktiveret med
mus.
Hvis det kan være en Flashløsning, kan jeg måske overtales til at
hjælpe, så længe det er privat. Hvis Du har adgang til Flash
udviklermiljø, der der flere PD udgaver der flyder rundt....
God arbejdslyst ;)

--
BirgerB.
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-01-09 19:44

On Sun, 04 Jan 2009 17:26:21 +0100, "BirgerB."
<usenet_xpam@webfoto-interaktiv.invalid> wrote:

> [...]
>hjælpe, så længe det er privat. Hvis Du har adgang til Flash
>udviklermiljø, der der flere PD udgaver der flyder rundt....

Jeg aner intet om flash og har ikke lyst til at lege med det. Pr.
default er det også slået fra i min browser ....

Java har jeg heller ikke forstand på og ikke tid til at lære. Og ofte
virker det tungt, så det skal det heller ikke være. (selv om det ellers
ville være en nem sag at hug.. låne fra hjemmesiden hvor jeg har set de
scrollende panoramaer.)

Og når man så ser hvor imponerende effekter der efterhånden kan og
bliver lavet med javascript, så skal det være javascript. Også fordi jeg
selv kan ændre og pille i sådan noget samt let få det til at spille
sammen med php som jegnormalt koder i.

Og jeg fandt selvfølgelige denne:
<http://www.openstudio.fr/jquery.panorama/> som bruges sammen med
jQuery, kort efter jeg stillede spørgsmålet her. Og efter at have brugt
mange timer på problemet sammen med min gode gamle ven google.

Og kort tid derefter ville kunden alligevel ikke have panoramaer på sin
side ......

Mange tak for hjælpen og tilbuddet om hjælp.

Fra : BirgerB.

Dato : 04-01-09 20:03

In article <hi02m4lcg7luu2vd8itab9dchq2ehggo11@4ax.com>,
> [...]

> jQuery, kort efter jeg stillede spørgsmålet her. Og efter at have brugt
> mange timer på problemet sammen med min gode gamle ven google.

Den kendte jeg ikke, så lærte jeg også noget ;) Den korrigerer slet ikke
for fortegning så det er en "ren" dynamisk udgave. Men jeg skal da lige
kikke nærmere på den. Tak for link..

> Mange tak for hjælpen og tilbuddet om hjælp.
Helt OK!.

Hilsen: