Ram til Medion?
Fra : Simon

Dato : 04-01-09 19:48

Hej.
Jeg har en Medion pc Titanium 8808, der er ca. 2-3 år gammel.
Vil gerne have sat noget mere ram i, men synes jeg har problemer med
at finde de rigtige.
Der sidder 2 x 512 mb ram mærket PC2-4200U-444 i de to slots, der
er gule.
Jeg har talt benene på kredsene - der er 120 ben på hver side - må
være 240 ben.
Jeg går ud fra at hvis jeg skal have 2 x 512 mb ram mere, skal de være
parret på een eller anden måde.
På motherboardet står der MS 7204 - version 1 A.

Er der nogen, der ved hvilke ram jeg skal have fat i?
Evt 2 x 1 gb.
På forhånd tak.

mvh
simon

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-01-09 21:23

On Sun, 04 Jan 2009 19:47:38 +0100, Simon wrote:

> [...]
> På motherboardet står der MS 7204 - version 1 A.
>
> Er der nogen, der ved hvilke ram jeg skal have fat i? Evt 2 x 1 gb.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?
ID=104429&searchArea=&Soegeord=

er det billigste bud på sådan nogle. 2x 1 gb. Du kan få en endnu lavere
pris pr gb hvis du køber 2x2 gb, men afhængigt af dit styresystem vil du
ikke kunne udnytte dem alle. Maskinen vil dog stadig virke fint.

Manualen til dit bundkort er her. http://downloads.medionsupport.com/
details.php?file=52

--
Lasse Jensen

Fra : Simon

Dato : 04-01-09 21:43

Lasse Jensen skrev:

> [...]
> pris pr gb hvis du køber 2x2 gb, men afhængigt af dit styresystem vil du
> ikke kunne udnytte dem alle. Maskinen vil dog stadig virke fint.

Takker for info.
Ja, det er jo ikke prisen der er for høj
Tror nu nok jeg nøjes med at købe de 2 x 1 gb.
De skulle kunne køre sammen med dem jeg har, så
jeg får 3 gb ialt - jeg kører med en win xp-home
på den.
Og tak for linket til manualen også.

mvh
simon