Partitioneret harddisk
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 04-01-09 13:26

Dagens dumme spørgsmål:

Hvis en ekstra harddisk (intern) er partitioneret, er den så stadig
partitioneret, hvis den flyttes over i en anden computer?

Altså: Ligger partitioneringen på selve harddisken eller i
windows-systemet?

Jeg vil bruge min interne harddisk nr. 2 til backup, og den er
partitioneret. Kan man så finde sine backup'er på en ny pc?

Kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 13:36

Kirsten Bjorneboe wrote:
> Dagens dumme spørgsmål:
>
> Hvis en ekstra harddisk (intern) er partitioneret, er den så stadig
> partitioneret, hvis den flyttes over i en anden computer?

Ja

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 04-01-09 16:25

On Sun, 4 Jan 2009 13:35:40 +0100, <Just> wrote:

>Ja

Mange tak!

Kirsten

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-01-09 16:40

Kirsten Bjorneboe wrote:

> Hvis en ekstra harddisk (intern) er partitioneret, er den så stadig
> partitioneret, hvis den flyttes over i en anden computer?

Ja.

> Altså: Ligger partitioneringen på selve harddisken eller i
> windows-systemet?

Partitionering er defineret af BIOS, ikke det operativsystem som du har
valgt at installere.
<http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_partitioning>

Dvs. dit Windows ligger på en af partitionerne.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 17:09

Jesper Lund wrote:

> Partitionering er defineret af BIOS, ikke det operativsystem som du har

Nej. Partitioneringen er uafhængig af BIOS. Oplysningerne ligger på
harddisken i partitionstabellen.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 17:31

Jesper Poulsen wrote:

> Nej. Partitioneringen er uafhængig af BIOS. Oplysningerne ligger på
> harddisken i partitionstabellen.

Ja, det er sgu' svært når hjerne og
fingerspidser ikke kan samarbejde

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 17:52

Just wrote:

> Ja, det er sgu' svært når hjerne og
> fingerspidser ikke kan samarbejde

Der har vi skovlen igen. Smut nu ud på motorvejen og leg med partisanersøm!

Og lad os voksne være i fred!

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 18:27

Jesper Poulsen wrote:

> Der har vi skovlen igen. Smut nu ud på motorvejen og leg med
> partisanersøm!

Så skal du da spytte dem ud først.

> Og lad os voksne være i fred!

VOKSEN OG JÆRNEDØD

Fra : Brian Lund

Dato : 06-01-09 14:22

> Så skal du da spytte dem ud først.

> VOKSEN OG JÆRNEDØD

Hvad er det jeg ikke forstår, hvad sker der??

Brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-01-09 15:56

Brian Lund wrote:

> Hvad er det jeg ikke forstår, hvad sker der??

Du er bare stødt på endnu en narrehat der skal fylde faggrupperne op med
ligegyldigt vås.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-09 19:31

Jesper Poulsen wrote:

> Du er bare stødt på endnu en narrehat der skal fylde faggrupperne op
> med ligegyldigt vås.

Og du bestemmer over hem og hvad der
må skrives i det du kalder faggrupper.

Gu gør du ej botnakke og så er der ikke noget
sted der er defineret som faggruppe

Smut ned under din sten og spis nogen flere orm