USA ophold
Fra : Bjarne

Dato : 02-01-09 13:37

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at være sikker på USAs visumregler.
Skal de 90 dage forstås sådan, at hvis man lander i USA eksempelvis den
20.januar (dag 1) skal man da senest flyve fra USA den 20. april (dag 90)
eller tæller 20. januar som dag 0, så man kan blive til den 21. april
(dag 90)?
Håber, det er tydeligt nok.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan man godt komme igen og blive 90
dage hver gang?

Hvor finder man ud af mulighederne for opholdstilladelse i forbindelse
med job eller uddannelse, f.eks. GED.
Jeg har hørt, det skulle være nok, hvis man finder en virksomhed, som
vil ansætte en, men det er jeg ikke sikker på.
Kan man bo privat og få lov at tage f.eks. GED eller skal man gøre det
gennem en eller anden organisation?

Det var en masse spørgmål, men jeg har indtryk af, at der er nogle
stykker her, der ved en masse om USA og måske kan hjælpe. Om ikke andet
med de rigtige hjemmesider/fora med oplysninger

Godt nytår

Bjarne

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-01-09 18:20

Bjarne wrote:

> [...]
> 20.januar (dag 1) skal man da senest flyve fra USA den 20. april (dag 90)
> eller tæller 20. januar som dag 0, så man kan blive til den 21. april

Ja, men er det ikke at være lidt smålig? En dag fra eller til.?

Men kig på reglerne. Det kan jo være at det står der, så det ikke kan
misforstås.
Se på den amerikanske ambassades hjemmeside.

> [...]
> med job eller uddannelse, f.eks. GED.

Se på den amerikanske ambassades hjemmeside.

Eller kig i tidligere indlæg i gruppen. Jeg mener spørgsmål som dine har
været oppe før.

Mvh. Jørgen

Fra : Bjarne

Dato : 02-01-09 18:39

Jørgen Rasmussen skrev:

> Ja, men er det ikke at være lidt smålig? En dag fra eller til.?
Det kan være meget godt at vide, hvor grænsen går, så man ikke af
uvidenhed skal lægge lidt ekstra til

> Men kig på reglerne. Det kan jo være at det står der, så det ikke kan
> misforstås.
> Se på den amerikanske ambassades hjemmeside.

Vi vil naturligvis studere diverse hjemmesider, men villeogså være
gladfor nogle råd om muligheder.

> Se på den amerikanske ambassades hjemmeside.
>
> Eller kig i tidligere indlæg i gruppen. Jeg mener spørgsmål som dine har
> været oppe før.

Højst sandsynligt.
Men gamle indlæg er slettet fra TDCs server.

Jeg vil være taknemmelig for nogle råd/oplysninger

vh
Bjarne

Fra : jimmi1311

Dato : 02-01-09 14:15

On 2 Jan., 18:38, Bjarne <alvar.hanso...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Højst sandsynligt.
> Men gamle indlæg er slettet fra TDCs server.
>
> Jeg vil være taknemmelig for nogle råd/oplysninger

Hej Bjarne

Jeg kan desværre heller ikke hjælpr så meget, men dog lidt med
søgningen. Du kan søge i de gamle tråde ved at gå ind på http://groups.google.dk/
i din browser. Der kan du så starte med at søge på gruppen
dk.fritid.rejse
Når du så har fundet den kan du søge efter greencard i alle de gamle
tråde.

Se fx denne tidligere tråd.
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.rejse/browse_thread/thread/d16fb15e917689c5/4d219ae2ea79c21c?hl=da&lnk=gst&q=greencard#4d219ae2ea79c21c

Lige en sidebemærkning, hvis det er svært at få arbejdstilladelse med
dine kompetancer i USA. jeg har hørt at man så kan arbejde 2 år i
canada, hvorefter det er noget nemmere at komme til Usa og arbejde.

Håber at det lykkes.
Jimmi