Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Duplicate files i Picasa 3?
Fra : Mr. Mox

Dato : 03-01-09 15:12

Jeg fandt ud af at jeg har ca. 400 duplicate files i Picasa.

Der står at de fylder 11,9 GB (33Gpixel) (?), det lyder af en masse.

Hvordan kan jeg slette nogen af dem uden at de forsvinder fra min hd?

Jeg har en del fotos af børnebørnene som er i "Album" indeholdende
"Mapper" sorteret efter årstallet. Men nogen af disse billeder er så
taget ud og anbragt i en anden mappe i et andet album beregnet til en
serie om familien. Hvorved de så optræder som dubletter!

Skal man blot betragte dette som et af livets svære problemer, eller ka'
der gør's noget ved det?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : emjeppesen

Dato : 03-01-09 17:51

Mr. Mox skrev:

>Jeg fandt ud af at jeg har ca. 400 duplicate files i Picasa.
>
>Der står at de fylder 11,9 GB (33Gpixel) (?), det lyder af en masse.
>
>Hvordan kan jeg slette nogen af dem uden at de forsvinder fra min hd?

Når du bruger billederne i forskellige albums, opstår der ikke flere
eksemplarer af samme billede på din HD.

> [...]
>taget ud og anbragt i en anden mappe i et andet album beregnet til en
>serie om familien. Hvorved de så optræder som dubletter!

Det er kun i Picasa, de optræder flere gange, så de fylder altså ikke
op på din HD.

>Skal man blot betragte dette som et af livets svære problemer, eller ka'
>der gør's noget ved det?

Nej, du skal bare opgive at gøre det til et problem.
Kik her
http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?answer=93183

Hilsen emj

Fra : Mr. Mox

Dato : 04-01-09 10:47

emjeppesen skrev:

> Kik her
> http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?answer=93183
>
> Hilsen emj
Hej EMJ Tak for dit gode råd, jeg studerer og øver mig.
Hilsen Mr. Mox

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-01-09 20:03

Se inline.

On Sat, 03 Jan 2009 15:11:58 +0100, "Mr. Mox" <Mr.Mox@sofanet.dk>
wrote:

>Der står at de fylder 11,9 GB (33Gpixel) (?), det lyder af en masse.

Synes du virkelig?

>Hvordan kan jeg slette nogen af dem uden at de forsvinder fra min hd?

Det kan du selvfølgelig ikke, hvis du sletter en fil forsvinder den
fra HD. Hvis du kun sletter en kopi vil de øvrige kopier stadig være
der.

>Skal man blot betragte dette som et af livets svære problemer, eller ka'
>der gør's noget ved det?

Hvis plads er et problem for dig så husk på at en ny harddisk på 1,5TB
koster 1500kr. Det er 1kr pr GB.

Regards Jens Peter Karlsen.