MS Windows
briani 27239
kan jeg kører programmer på Vista som
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 03-01-09 18:01

Hej

Jeg har et program der er udviklet til at køre på XP, men jeg har Vista
på min maskine.

Jeg har ikke forsøgt om det kan køre på Vista. Er der ikke noget med at
man kan gøre et eller andet så programmet "tror" styresystemet er XP?

Mvh
Anders

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-01-09 18:11

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev

> Jeg har et program der er udviklet til at køre på XP, men jeg har Vista på
> min maskine.

Jeg har endnu ikke oplevet programmer som er udviklet til XP, som ikke også
kunne køre på Vista (i hvert fald 32 bit-versionen). Der var lidt
småproblemer for 2 år siden, men de forsvandt hurtigt med de første
opdateringer.

Eneste gang jeg har oplevet problemer, er de par gange jeg har forsøgt med
programmer, der var udviklet tilbage i tiden med Windows 98 og -NT.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 04-01-09 12:07

Philip Nunnegaard skrev:
> [...]
>
> Eneste gang jeg har oplevet problemer, er de par gange jeg har forsøgt
> med programmer, der var udviklet tilbage i tiden med Windows 98 og -NT.

Lyder lovende:) Skal programmet installeres på en speciel måde, eller er
det bare at dobbeltklikke på .exe-filen?

Mvh
Anders

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-01-09 16:40

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev

> Lyder lovende:) Skal programmet installeres på en speciel måde, eller er
> det bare at dobbeltklikke på .exe-filen?

Det er bare at klikke på .exe-filen.
Jeg ved så ikke om UAC vil drille lidt, for det har jeg slået fra (hvilket
ikke anbefales at gøre).