MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne Vista`s irriterende indblanding
Fra : IKJ

Dato : 03-01-09 11:07

Hvordan er det lige man gør, sådan spørger mit barnebarn.

Han har en HP laptop 6700 Pavillon som bruges mest til spil.

Han vil gerne vide om man ikke kan fjerne Vistas spørgsmål/pop-up
indblanding.

Mener at have set at dette kan lade sig gøre. ??

Hilsen fra Simons morfar

Fra : Ole C

Dato : 03-01-09 11:15

IKJ skrev blandt andet:

> [...]
>
> Han har en HP laptop 6700 Pavillon som bruges mest til spil.
>
> Han vil gerne vide om man ikke kan fjerne Vistas spørgsmål/pop-up

Kontrolpanel>Brugerkonti>Slå brugerkontostyring til eller fra

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-09 11:28

IKJ skrev:
> Hvordan er det lige man gør, sådan spørger mit barnebarn.

Ole har fortalt dig hvordan - jeg vil hellere have dig til
at tænke på hvorfor.

Ja, funktionen kan være drønirriterende, men den er med til
at sikre computeren, og det lyder næsten som om, dit
barnebarn er i den alder, hvor det netop kan være en god ide
at have den ekstra sikkerhed. Prøv i stedet at overtale ham
til at beholde den, det er vel trods alt ikke hver dag, han
skal ændre noget, der får funktionen til at udløse en
Fortsæt-knap.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-01-09 13:42

IKJ skrev:

> Mener at have set at dette kan lade sig gøre. ??

Hent Norton UAC:

http://www.nortonlabs.com/inthelab/uac.php

Med den kan du sætte flueben om den skal huske dit valg så du ikke
bliver spurgt en anden gang.

Bemærk at det er betasoftware. Når det er sagt skal jeg sige at jeg har
brugt det i flere måneder uden problemer.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-01-09 18:05

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev

> [...]
>
> Bemærk at det er betasoftware. Når det er sagt skal jeg sige at jeg har
> brugt det i flere måneder uden problemer.

Hvis den kun er beta, hvad så med Tweak-UAC, som andre har anbefalet
tidligere?
http://www.tweak-uac.com/home/

Fra : hcma

Dato : 03-01-09 15:50

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indblanding.
>
> Mener at have set at dette kan lade sig gøre. ??

Slå brugerkontostyringen fra
Den nemmeste måde at slå brugerkontostyringen fra på er, at åbne
Kontrolpanelet og klikke på Brugerkonti og Familiesikkerhed og derefter
Brugerkonti, hvor man klikker på Slå brugerkontostyring til eller fra.

En anden måde at gøre det på er at køre programmet msconfig (bare skriv
"msconfig" i søgefeltet i Start-menuen). I dette program vælger man
fanebladet Funktioner og kører ned til Deaktiver Brugerkontokontrol (UAC) og
klikker Start. Der er også en kommando til genaktivering af
brugerkontokontrol samme sted.

Det er altså ikke svært at slå brugerkontostyringen fra, men det er måske
alligevel en rigtig dårlig ide, hvis man er flere om at bruge pc'en.

For nok kan man måske selv styre, hvilke programmer der må startes, men det
jo ikke sikkert, at andre kan. Desværre kan man ikke slå brugerkontostyring
fra på udvalgte konti. Eller kan man?

Den usynlige Administrator
En af de ting, der mangler i Vista i forhold til XP, er
Administrator-kontoen. Jovist kan man få en konto med
administrator-rettigheder, men den er stadig underlagt brugerkontostyring.

Hvad der er brug for er den gode, gamle Adminstrator, som må det hele uden
at spørge. Heldigvis findes den endnu - den er blot usynlig.

For at aktivere Administrator-kontoen åbner man Start-menuen og klikker på
Alle programmer og derefter på Tilbehør. Her finder man programmet
Kommandoprompt, som man højreklikker på og vælger Kør som administrator...

Kommandoen for at aktivere Administrator-kontoen er: Net user administrator
/active:yes

Fra nu af vil Administrator-kontoen være synlig på Vista's login-skærm, men
husk at sætte en adgangskode på kontoen. Ellers kan enhver jo bruge den. Og
forresten - for at deaktivere Administrator-kontoen skriver man: Net user
administrator /active:no .

m v h

HC