DanskNet.dk eller ej?
Fra : Alex Jensen

Dato : 03-01-09 17:25

Hej alle

Noget familie skal have oprettet internet. De har i forvejen fastnet og
overvejer at skifte til IP-telefoni. Har søgt en del på nettet efter
gunstige priser. Ville have valgt Fullrate, men de bor et sted uden dækning.
Derfor kigger vi nu poå DanskNet.dk, hvor de kan få en 2Mbit/1Mbit-linje til
169 kr. pr- måned + 39 kr. for fri fastnettelefoni.

Søger man lidt på DanskNet.dk på nettet, er der en del klager over deres
manglende levering ved oprettelse og svar på telefon. Spørgsmålet er bare,
om det stadig er sådan? Er DanskNet et firma, man p.t. skal holde sig fra
eller hvad?

Hvis det ikke skal være DanskNet.dk, der skal være udbyder, er der så nogle
bud på, hvor man billigst (og bedst til den billige pris) skal bestille
internet og IP-telefoni?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-09 17:55

Alex Jensen skriver:

> [...]
> om det stadig er sådan? Er DanskNet et firma, man p.t. skal holde sig fra

Jeg ville ikke røre dem med en ildtang, prøv at kig lidt i undergruppen
*.xdsl

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-09 11:44

On 3 Jan., 17:24, "Alex Jensen" <jen...@FJERNDETTEalexjensen.dk>
wrote:
> [...]
> Derfor kigger vi nu poå DanskNet.dk, hvor de kan få en 2Mbit/1Mbit-linje til
> 169 kr. pr- måned + 39 kr. for fri fastnettelefoni.

Okay, er det på bornholm din famillie bor?
For ellers burde fullrate og Dansknet dække de samme steder...
Men af en eller anden grund, har FuLLRATE ikke dækket bornholm siden
de blev landsdækkende..

Men man kan nu heller ikke regne med det som der altid skrives... Til
mine bedsteforældre sagde fullrate's side noget med 20KM til central,
men ved et kald til TDC siger de der er 2356meter og kan levere
4Mbit...
Det er selvfølgelig altid mest leveringssikkert hos TDC; men de er jo
også røvdyre når man skal have fastnet med.

> [...]
> om det stadig er sådan? Er DanskNet et firma, man p.t. skal holde sig fra

Ja det var vel nok mest i starten..... Men man kan jo aldrig vide
synes ikke der har været noget brok/ros eller noget længe omkring
dem...

Jeg har haft Dansknet, og det var da ikke helt uden problemer med
leveringen...
Forbindelsen var som en TDC forbindelse, da det udelukkende var TDC
net det kørte på....

Jeg har så ikke haft det en månedstid nu, da jeg ville prøve
mobilbredbånd... Men det køre jo altså så af røven til, og så så jeg
Dansknet's nye priser.. Så jeg har så taget chancen igen.... Det er jo
så bare lidt sur røv for dansknet at ofre penge på oprettelse igen.....
Af en eller anden grund lader det ikke til Dansknet har fået vildt
mange kunder... under 10.000 på 6måneder.... det nye kundenummer er i
hvertfald kun 5436 numre højere end da jeg bestilte min første linie i
marts 07..

> Hvis det ikke skal være DanskNet.dk, der skal være udbyder, er der så nogle
> bud på, hvor man billigst (og bedst til den billige pris) skal bestille
> internet og IP-telefoni

Der er mange der har snakker om Telmore at det bare køre.. Men de har
vist ikke IP telefoni... Ellers ved jeg ikke....

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 05-01-09 14:10

On Sat, 3 Jan 2009 10:43:44 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>Okay, er det på bornholm din famillie bor?
>For ellers burde fullrate og Dansknet dække de samme steder...
>Men af en eller anden grund, har FuLLRATE ikke dækket bornholm siden
>de blev landsdækkende..

Der er ikke noget der hedder landsdækkende.

Det skyldes formentlig at transmissionskapacitet til Bornholm er så
vanvittigt dyrt sammenlignet med andre steder i landet.
Men det er selvfølgelig ikke så overraskende, geografien taget i
betragtning.

Man behøver ikke nødvendigvis at dække Bornholm for at være
landsdækkende - det er et definitionsspørgsmål.

De fleste definitioner af landsdækkende går på at man skal dække en
eller anden procentdel af landets areal og/eller befolkning.
Den helt stringente definition af landsdækkende er selvfølgelig 100%
af landets befolkning og areal - men ifølge den definition er ikke
engang TDC landsdækkende med ADSL.
Derfor bruger man til alle praktiske formål mindre værdier, når man
skal definere landsdækkende - f.eks. 80-90%

Da Bornholm ikke er særligt stor og der ikke er særligt mange
mennesker, kan man derfor komme udenom at dække Bornholm og stadig
opfylde visse definitioner af "landsdækkende".

Det kan man selvfølgelig igen definere sig ud af på forskellig vis,
men hvor langt skal man gå? - Hvad med Samsø, Anholt, Læsø, Saltholm
og andre småøer?

Der er ikke noget der hedder landsdækkende.

/Jarlskov

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-09 14:56

On Mon, 05 Jan 2009 14:10:19 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

> Der er ikke noget der hedder landsdækkende.

Fra IT & Telestyrelsen er der faktisk noget, der hedder 'landsdækkende
udbyder'.

Jeg husker ikke definitionen, men mener, at det er X% af antallet af
hustande i Danmark, og det er den definition, Fullrate forholder sig
til, når de kalder sig "landsdækkende". De er det i øvrigt (som så
mange andre via gensalg af TDC eBSA).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-01-09 23:07

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> Det er selvfølgelig altid mest leveringssikkert hos TDC; men de er jo
> også røvdyre når man skal have fastnet med.

Begge dele kan godt være sandt hvis TDC har en fremskudt central, som
Fullrate ikke har adgang til. Telmore er reseller af TDC bredbånd, og
Telmore kræver ikke fastnet abonnement.

--
Jesper Lund

Fra : skibber

Dato : 04-01-09 14:03

On 03-01-2009 17:24:34, "Alex Jensen" wrote:
> [...]
>
> Hvis det ikke skal være DanskNet.dk, der skal være udbyder, er der så
> nogle bud på, hvor man billigst (og bedst til den billige pris) skal

Der har været meget snak om Dansknet,nogle har haft en dårlig oplevelse
og det er dem man hører mest til,de tilfredse har holdt sig lidt i baggrunden
hvorfor vides ikke.

Men som du kan læse andre steder er der altid noget at klage over
om det så er Fullrate/Cybercity eller en helt anden.

Dansknet er et lille firma der bruger TDC net så det ligeså stabilt som TDC
så der er ikke nogle problemer der.

Jeg har selv en 20/1 forbindelse med telefon og det kører helt uden nogle
problemer også når jeg belaster linjen kraftigt kører telefonen til UG.

Du vil få tilsendt en Zyxel router, som jeg personlig ikke er gode venner med
derfor bruger jeg min egen router, det vil så sige at du ikke er bundet til
den router du får tilsendt, du kan sætte en anden op da du får udleveret alle
data også til telefon delen men du skal da ikke regne med support på eget
udstyr, med lidt hint hist og pist får du af dem hvis du bærer dig rigtigt
ad.

Jeg spurgte for et stykke tid side Fullrate om muligheden for eget udstyr
og svaret var nej, deres router skal altid være den første derefter kan man
hænge alt andet efter.

Så i det store hele er jeg ganske godt tilfreds, men der er nok lidt religion
i det.

/skibber

Fra : Svend

Dato : 05-01-09 06:43

skibber wrote:

> Dansknet er et lille firma der bruger TDC net så det ligeså stabilt som TDC
> så der er ikke nogle problemer der.

Den sammenligning kan man ikke bruge, TDC bruger andet udstyr og deres
service er ud fra mit kedskab også bedre.

> [...]
> udstyr, med lidt hint hist og pist får du af dem hvis du bærer dig rigtigt

Den router skulle være noget af det værste, jeg har en kollega der ikke
engang kan spille bf2 pga. den router. routeren låser når han opdatere
listen over servere, den kan ikke håndtere så mange tcp/udp forbindelser.

> [...]
> hænge alt andet efter.
>
> Så i det store hele er jeg ganske godt tilfreds, men der er nok lidt religion

Jeg mener godt man kan lave en nøgtern sammenligning uden at blande
religion ind i billedet.

--
Svend