Billede MED tekst "ved siden af" i TB???
Fra : Mr. Mox

Dato : 03-01-09 11:56

Kan man indsætte et billede i Thunderbird og så f.eks. til højre for
billedet, indsætte tekst, men gøre det i højde med toppen af billedet
hvis man har brug for megen tekst?

Jeg ser man kan gøre det "i bunden" af fotoet , men jeg vil gerne
bestemme selv.

Jeg tænker på at man f. eks. vil spørge om en indstilling i et program,
eller vise en fejlmelding.

Jeg ved det kan lade sig gøre i Outlook Express men kan ikke finde ud af
det i TB.

Jeg ved godt at "Indsæt" kun er til rådighed når man skriver en ny mail,
det er vel fordi man ikke må sende spørgsmål med fotos i
nyhedsgrupperne, eller hva' ????

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-09 12:13

Mr. Mox skrev:
> Kan man indsætte et billede i Thunderbird og så f.eks. til højre for
> billedet, indsætte tekst, men gøre det i højde med toppen af billedet
> hvis man har brug for megen tekst?

Det kan gøres i Billedegenskaber. Nu ved jeg ikke, hvordan
du indsætter billedet, men hvis du ikke får åbnet
Billedegenskaber ved indsættelsen, så dobbeltklik på
billedet. Klik på fanen Udseende, og brug rullemenuen under
Juster teksten langs billedet til at vælge Ombryd til højre.
Klik på OK for at lukke Billedegenskaber, og du kan nu
skrive til højre for billedet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 03-01-09 15:42

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> under Juster teksten langs billedet til at vælge Ombryd til højre. Klik
> på OK for at lukke Billedegenskaber, og du kan nu skrive til højre for
Hej Kim Ludvigsen.

Jeg får godt nok åbnet "billedegenskaber" finder et billede og går til
"Udseende" og så kommer der noget ??? om at skrive alternativ tekst,
klikker på "brug ikke alternativ tekst" og prøver alle former for
"Ombryd" højre venstre og i midten.Men jeg kan kun skrive een linie, så
går fortsættelsen ned under billedet.
Antal pixler gør heller ingen forskel, jeg kan kun skrive een linie???

Jeg håber du kan fortælle mig hvad jeg gør forkert? For det virker da i
OE, men jeg vil hellere bruge TB.

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-09 15:52

Mr. Mox skrev:

> [...]
> klikker på "brug ikke alternativ tekst" og prøver alle former for
> "Ombryd" højre venstre og i midten.Men jeg kan kun skrive een linie, så

Hvis du har valgt at ombryde til højre eller venstre, så bør
det helt klart virke. Jeg ved ikke, hvad der går galt, prøv
at lege lidt med det - her er der for en gangs skyld noget,
hvor du kan lade din kløen i fingrene og overdrevne
nysgerrighed få frit løb uden at risikere at ødelægge noget

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 03-01-09 21:38

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> - her er der for en gangs skyld noget, hvor du kan lade din kløen i
> fingrene og overdrevne nysgerrighed få frit løb uden at risikere at

Det funker nu, blot skal man være forsigtig med at lave linien for lang,
hvis den går ud til enden så den SELV laver linieskift fortsætter
teksten helt nede under billedet!!

Nu klør det ikke mere (før end næste gang)

Tak for hjælpen Mr. Mox