SÅ er der diesel til folket :)
Fra : tp

Dato : 02-01-09 16:26

Ikke noget med at køre til indien efter en diesel drevet cykel, nu kan man
få en fra holland

og 2,1l/100km samt 0-100 på 3,75. Det er da tip top. Eneste problem er vist
prisen

http://fpn.dk/motor/mc/article1557459.ece

Mvh TP
CBR1000 + K1200RS - slet ikke økonomiske
Fabia Greenline - lidt mere økonomisk, men slet ikke som ovenstående

Fra : Kryger

Dato : 02-01-09 17:00

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Mvh TP
> CBR1000 + K1200RS - slet ikke økonomiske
> Fabia Greenline - lidt mere økonomisk, men slet ikke som ovenstående

3.75 sek. til 100.......

Lyder lidt for godt for en 225 kg. mc med 54 bhp - ud over Møns klint måske

/Jesper

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-01-09 17:58

"Kryger" <jesper@hesoe.dk> skrev i en meddelelse

> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> 3.75 sek. til 100.......
>
> Lyder lidt for godt for en 225 kg. mc med 54 bhp - ud over Møns
> klint måske

Den er da spændende, fuck 0-100, den er spændende selv om den skulle
være 6,0 eller 8,0 til 100 !, men prisen bliver jo ikke sjov, og da
de fleste er helt vild effekt hungrende , er gensalgs værdien nok
også tvivlsom !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 18:02

On Fri, 2 Jan 2009 17:00:01 +0100, Kryger wrote:

> 3.75 sek. til 100.......
>
> Lyder lidt for godt for en 225 kg. mc med 54 bhp - ud over Møns klint måske

Nae, med CVT gear er det nu slet ikke usansynligt. Om gearet så i praksis
er så ekstremt udlagt... :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-01-09 08:12

Orla Pedersen skrev den 02 jan 2009 i

> Nae, med CVT gear er det nu slet ikke usansynligt. Om gearet så i
> praksis er så ekstremt udlagt... :-/

Man får lidt fornemmelsen af at den skubber pænt afsted:
http://www.dieselmotorfiets.nl/video/Track_2008_10.wmv

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Armand

Dato : 02-01-09 19:24

tp skrev:
> Ikke noget med at køre til indien efter en diesel drevet cykel, nu kan
> man få en fra holland
> http://fpn.dk/motor/mc/article1557459.ece

Neander, der bygges så nær DK som i Kiel, har da også været tilgængelig
et stykke tid!
<http://www.neander-motorcycles.com/motorbike/en/>

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-01-09 21:57

On Fri, 02 Jan 2009 19:23:41 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Neander, der bygges så nær DK som i Kiel, har da også været tilgængelig
>et stykke tid!
><http://www.neander-motorcycles.com/motorbike/en/>

At jeg ikke brøds mig om choppere er jo mit problem.
Den Neander indeholder virkelig nytænkning, så det fortjener den
virkelig ros for.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Søren Larsen

Dato : 02-01-09 19:36

> [...]
> få en fra holland
>
> og 2,1l/100km samt 0-100 på 3,75. Det er da tip top. Eneste problem er

Synes ikke rigtig at artiklens specifikationer svarer til producentens egne:

0-100: 4,25 sek.
54 hk, 146 Nm ved 3000rpm
tørvægt 225 kg

/Søren

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 03-01-09 03:02

On Fri, 2 Jan 2009 16:25:44 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>

>Mvh TP
>CBR1000 + K1200RS - slet ikke økonomiske
>Fabia Greenline - lidt mere økonomisk, men slet ikke som ovenstående

knap en km fra hvor jeg bor, er der en der kører diesel MC til
hverdag. MZ ETZ Saxon m 500cc enstamper elstart og variomatic, det er
næsten som en scooter,Jeg har prøvet den, det er en anderledes
fornemmelse, det går ikke stærkt, men fungerer fint

MVH

Kim
BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-01-09 08:32

tp skrev den 02 jan 2009 i

> Ikke noget med at køre til indien efter en diesel drevet cykel, nu
> kan man få en fra holland

"Den anden store nyskabelse er hydraulisk forhjulsdrift"
Hvad menes der egentlig med det? Nok noget med hydraulisk justering,
selvom der er (et tomt) link til "Diesel 2WD" på
http://www.dieselmotorfiets.nl/ .... nahh der menes nok denne:
http://www.2wd.nl/, ok der blev jeg nok lige snydt

Fra : Simon

Dato : 03-01-09 10:29

http://news.thomasnet.com/IMT/archives/2005/05/motorcycles_gai.html
http://www.yamaha-motor-europe.com/designcafe/en/about/off_road/?Component=tcm:71-202479&PageTitle=2-Trac%20system:%20Revolutionary%202%20wheel%20drive%20for%20motorcycles
?

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-09 10:50

On 03 Jan 2009 07:31:40 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> http://www.2wd.nl/, ok der blev jeg nok lige snydt

Lidt á hvad John Deere traktorfabrikken forsøgte sig med i begyndelsen af
firserne. De ku' s.... koge hydraulikolie :-/ Ellers principielt enkelt.

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-01-09 17:45

On Sat, 3 Jan 2009 10:49:37 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Lidt á hvad John Deere traktorfabrikken forsøgte sig med i begyndelsen af
>firserne. De ku' s.... koge hydraulikolie :-/ Ellers principielt enkelt.

Ved du hvad virkningsgraden er i sådan et hydraulisk
transmissionssystem?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-09 22:28

On Sat, 03 Jan 2009 17:45:11 +0100, Steen Gruby wrote:

> [...]
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.

> Ved du hvad virkningsgraden er i sådan et hydraulisk

Nej, ved det ikke nøjagtigt, systemet var så "anderledes" at de fleste
dømte det ude. Mest fordi at de ikke kunne se hjulene spinne, og det var
bønderne vandt til. IH lavede en fuldhydraulisk "gearkasse", (pumpe, og
motor i én støbt blok). Den var ret populær, så virkningsgraden må have
været nogenlunde.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-09 23:25

> "Den anden store nyskabelse er hydraulisk forhjulsdrift"
> Hvad menes der egentlig med det? Nok noget med hydraulisk justering,

Der er lavet en ofroader med 2wd mener det var Yamaha, så en test af den for
et par år siden hvor de prøvede den på stranden tror det var ved løkken. Så
helt nyt er det ikke.
Den kunne forøvrigt dreje ret så rask der i sandet:)

Mvh Ove

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-01-09 23:51

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> writes:

> [...]
> ved løkken. Så helt nyt er det ikke.
> Den kunne forøvrigt dreje ret så rask der i sandet:)

Yamaha XTZ prototype med hydraulik fra Öhlins, hvis jeg husker ret.
De kørte vist også med den i Paris-Dakar et år eller to for test
formål.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-01-09 01:09

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Yamaha XTZ prototype med hydraulik fra Öhlins, hvis jeg husker ret.
> De kørte vist også med den i Paris-Dakar et år eller to for test
> formål.

Jepz, mener det var en 450'er
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-01-09 08:18

Brian Sørup skrev den 04 jan 2009 i

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en
> meddelelse news:uy6xsf1g3.fsf@harrekilde.dk...

> Jepz, mener det var en 450'er

Yeps, det kan I alt sammen få bekræftet ved at se et stykke længere
oppe i tråden. Hint: Simon

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-09 23:38

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> writes:

> Der er lavet en ofroader med 2wd mener det var Yamaha, så en test af
> den for et par år siden hvor de prøvede den på stranden tror det var
> ved løkken. Så helt nyt er det ikke.

Det blev også prøvet på en R1'er for nogle år siden, men jeg kan ikke
lige komme i tanker om hvor jeg læste om det.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Armand

Dato : 05-01-09 00:12

Jes Vestervang skrev:

> Det blev også prøvet på en R1'er for nogle år siden, men jeg kan ikke
> lige komme i tanker om hvor jeg læste om det.

Jamen, sådan en 450'er Yamaha ér jo en R1'er!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-09 16:41

> Jamen, sådan en 450'er Yamaha ér jo en R1'er!
>
> --
> Armand.

Rolf så står der vist 1-0 til Armand

Mvh Ove