Drev væk ?
Fra : Hagar

Dato : 02-01-09 14:30

Hej i gruppen

Jeg har et underligt problem med min ene disk. Det er et drev jeg bruger som
en form for mellemlager, så der er i og for sig ikke gået noget tabt. Jeg
sad i går og flyttede rundt på data mellem mine 5 HD diske, og i dag skulle
jeg så genoptage arbejdet, men nu var det ene drev væk, det vises ikke nogen
steder, og jeg kan ikke via "tilføj hardware" få det tilbage. Så den er nok
stået af, men jeg vil jo gerne tro at der er noget andet galt, så jeg
forsøgte mig med at gendanne, og her fik jeg beskeden, at det drev jeg
mangler, det blev nævnt med rette drevbogstav, ikke ville genoprettet, fordi
at indekseringen var slået fra eller at der var andre problemer med drevet.
Når nu at drevet åbenbart kan ses af noget i min XP Pro, burde andre
programmer så ikke også kunne se det ? Jeg har også forsøgt mig med
Partition Magic, men den viser heller ikke noget. Der har ikke været mislyde
eller noget andet på noget tidspunkt, der har heller ikke været nogen
advarsler af nogen art.
Er der nogen ideer jeg skal forsøge mig med ?

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 14:33

Hagar wrote:

> Er der nogen ideer jeg skal forsøge mig med ?

Hvad siger BIOS?

Hvad siger en Linux Live-CD?

Jesper Poulsen

Fra : jk

Dato : 02-01-09 15:38

On Fri, 2 Jan 2009 14:30:24 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
>advarsler af nogen art.
>Er der nogen ideer jeg skal forsøge mig med ?

Det kan være, at den ikke spinner op ? Man kan skrue den ud og
håndholde den (pas for guds skyld på med metal-metal berøringer som
kan forårsage gnister). Så vil et lille håndkantsslag med den anden
hånd, så der tilføres energi i samme plan, som den spinner, - nogle
gange kunne sætte den igang. Hvis det lykkes, så skal der handles med
backup med det samme.

mvh

John