Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Taske og telelinse forsats til digital kam~
Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 01-01-09 12:58

Jeg har netop købt et Spektiv, -- et Hertel & Reuss STS40, -- på
Ebay ;

http://i14.ebayimg.com/05/i/001/24/8d/4d2b_1.JPG

Men det var ikke med taske, så jeg skal finde ud af om man kan finde
en passende ny eller brugt, eller om jeg skal finde nogle der kan sy
en. Spektivet har 40 ganges forstørrelse og der er ikke sparet på
tekniken selvom det ser ud til at være bygget i 70'erne eller 80'erne,
er det med indbygget prisme, altså ikke et udtræks, og der er drejbart
okular. Men foruden taske har jeg det problem at det har været umuligt
at finde specifikationer på det på webbet. -- at det er en annerkendt
Fabrik -- (har i forvejen en Peer 7x25 fra samme fabrik og _det er
kvalitet), --- er der ingen tvivl om og eftersom spektivet er nærmest
ubrugt og altså ret meget mere smart end udtræks modellerne, tog jeg
mig sammen og bød på det. -- Og vandt det.
Men så kommer spørgsmålene -- der er mange, og jeg vil være glad for
ethvert godt svar ; -- Nogle andre spektiv kan udstyres med
fordoblere og tridoblere der skrues på okularet og det lader til der
er standard gevind på dem, så de passer på mange fabrikater, men er
dette for gammelt til at overholde en standard ? Et andet spørgsmål er
om de digital kamera holdere, man også kan bruge til en række
forskellige spektiv duer ; det er ellers noget af en tele linse man
får til sit billige digital kamera, ved at sætte et spektiv med
kameraholder på kameraet, men det ligner noget dingleværk, ---
alligevel er det fristende så er der nogle der kender til dette, til
dette spektiv, til hvor man finder en ordenlig taske og om disse
kamera holdere er noget værd ?
Som denne :
http://cgi.ebay.de/Seben-DKA2-digital-camera-adapter-for-digiscoping-PC_W0QQitemZ330296569657QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item330296569657&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1231|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Tak !