Frosne rejer eller rejer i lage?
Fra : Jan Pedersen

Dato : 01-01-09 15:25

Hej

Hvad foretrækker i og hvorfor ?

Mvh Jan

Fra : Max

Dato : 01-01-09 15:29

Hej Jan

> Hvad foretrækker i og hvorfor ?

Rejer i lage, de frosne virker nemt tørre og grynede.

--
Mvh Max

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-01-09 16:09

> Hvad foretrækker i og hvorfor ?

Frosne. Primært fordi det er så let lige at have en pose liggende, som man
bare kan tø op, men også fordi jeg synes dem i lage tit virker meget opløste
på grund af lagen.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-01-09 16:15

In news:495cdc82$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Jeppe Vestergaard <thismail@isfake.com> typed:

> Frosne. Primært fordi det er så let lige at have en pose liggende,
> som man bare kan tø op, men også fordi jeg synes dem i lage tit
> virker meget opløste på grund af lagen.

Jeg synes så afgjort også bedst om frosne. De er fastere i kødet og ikke så
salte som dem i lage.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Aage Andersen

Dato : 01-01-09 16:14

"Jan Pedersen" >
> Hvad foretrækker i og hvorfor ?

Jeg maa nok give begge forrige ærede talere ret. Saa jeg foretrækker
friskpillede.
De smager bedst.

Aage

Fra : jos

Dato : 02-01-09 11:27

Jan Pedersen wrote:
> Hej
>
> Hvad foretrækker i og hvorfor ?
>
> Mvh Jan
De frosne -UKOGTE

de virker mere friske når de lige er kogte og nypillede!

finn

Fra : Margrete Johansen

Dato : 03-01-09 11:37

> Hej
>
> Hvad foretrækker i og hvorfor ?

Den lokale fisker havde trukket et par kilo rejer op ad fjorden
nytårsaftensdag - dem foretrækker jeg.

Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Fra : Hauge

Dato : 03-01-09 11:40

Margrete Johansen wrote:
> Den lokale fisker havde trukket et par kilo rejer op ad fjorden
> nytårsaftensdag - dem foretrækker jeg.

Hvilket jo reelt ikke giver et svar til spørgsmålet.

Jeg foretrækker også kartofler frem for pasta. Hvilket heller ikke giver et
svar til spørgsmålet.

/Hauge

Fra : Margrete Johansen

Dato : 03-01-09 17:08

"> Hvilket jo reelt ikke giver et svar til spørgsmålet.

> Jeg foretrækker også kartofler frem for pasta. Hvilket heller ikke giver
> et svar til spørgsmålet.

Underforstået: Når man har smagt den ægte vare, gider man ikke sætte sine
smagsløg eller tiloversblevne tænder i hverken de henkogte eller de frosne,
som er slatne på hver deres måde.

Og rejer er vel rejer og ikke pludselig blæksprutter eller søkøer eller
andet der har færdedes i vand, vel?

Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-01-09 19:03

Margrete Johansen wrote:

> Og rejer er vel rejer og ikke pludselig blæksprutter eller søkøer
> eller andet der har færdedes i vand, vel?

Søkøer! Hvordan smager de?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 03-01-09 17:34

On Sat, 3 Jan 2009 11:37:06 +0100, "Margrete Johansen"
<mamajohsFJERN@worldonline.dk> wrote:

>Den lokale fisker havde trukket et par kilo rejer op ad fjorden
>nytårsaftensdag - dem foretrækker jeg.

Heldige asen! Hvor skal man bo få at få den slags? Hvor meget stod de
i?

---
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter)

Fra : Margrete Johansen

Dato : 03-01-09 18:43

> Heldige asen! Hvor skal man bo få at få den slags? Hvor meget stod de
> [...]

Jeg bor ved Holbæk. 60 kroner for en stor grydefuld.

Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-01-09 18:15

"Jan Pedersen" <spas@trodedu.måske> skrev i en meddelelse

> Hvad foretrækker i og hvorfor ?

Jeg spiser efterhånden kun frosne skaldrejer, når jeg (som oftest) ikke kan
få friske. De smager af noget og har bid. Jeg kan til nød få frosne, pillede
rejer ned, når de serveres for mig, men det er ikke nogen nydelse.

Jeg har for nyligt - afledt af en tidligere diskussion i nærværende gruppe -
prøvet et glas Launis rejer i lage. Fy for pokker da. Det har INTET med
rejer at gøre!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-01-09 18:22

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har for nyligt - afledt af en tidligere diskussion i nærværende
> gruppe - prøvet et glas Launis rejer i lage. Fy for pokker da. Det har

Dén hoppede jeg også på og det vil ikke gentage sig.

Steen.

Fra : Jens Jacobsen

Dato : 03-01-09 16:56

On 1 Jan., 15:24, "Jan Pedersen" <s...@trodedu.måske> wrote:

> Hvad foretrækker i og hvorfor ?

Jeg foretrækker dem i lage fra Launis fordi de har en fantastisk smag!
De frosne smager ofte for meget af fisk. Men prøv selv, smag er jo
individuel!

/Jens