Andepresse
Fra : Henrik

Dato : 01-01-09 10:55

På Dehillerin i Paris kan man købe en Duck press.
http://www.e-dehillerin.fr/en/the-chefs-tools.php
Er der nogle her, som har erfaring med denne.
Hvordan bruger man den; levende ænder, eller skroget??
Oplys mig.

Venlig hilsen og et godt nytår
Henrik

Fra : jos

Dato : 01-01-09 11:03

Henrik wrote:
> [...]
> Er der nogle her, som har erfaring med denne.
> Hvordan bruger man den; levende ænder, eller skroget??

kort beskrivelse med billeder:
http://pleasure.dk/gourmet/artikel/128234/

det lød så uhyggeligt, at jeg måtte søge :>)

finn

Fra : Inger D.

Dato : 02-01-09 15:44

> På Dehillerin i Paris kan man købe en Duck press.
> http://www.e-dehillerin.fr/en/the-chefs-tools.php
> Er der nogle her, som har erfaring med denne.
> Hvordan bruger man den; levende ænder, eller skroget??

Sådan en havde jeg heller aldrig hørt om, men jeg fandt lidt om den her:
http://www.fantes.com/duck-press.html

Åbenbart er det meningen, at man skal presse saften ud af skroget, så det
kan give smag til sovsen.
Måske lige voldsomt nok i hjemmekøkkenet.

Inger D.