Ømhed efter stivkrampevaccination.
Fra : Connie Toft

Dato : 01-01-09 18:47

Blev i tirsdags vaccineret mod stivkrampe, ved også godt at stedet
bliver ømt ca 1/2 døgn efter, men hvor længe skal det vare ved? Syntes
ikke det tog over 2 døgn for 10år siden.

Vh Connie

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 20:07

Connie Toft wrote:
> Blev i tirsdags vaccineret mod stivkrampe, ved også godt at stedet
> bliver ømt ca 1/2 døgn efter, men hvor længe skal det vare ved? Syntes
> ikke det tog over 2 døgn for 10år siden.
>
> Vh Connie

Jeg er ikke blevet vacc for stivkrampe siden 1981, men er til gengæld blevet
vacc for influenza de sidste mange år. Hver gang jeg er blevet vacc gar jeg
ømhed kløe og hævelse på stedet i op til en uges tid er vaccinationen.
Generne skyldes at vacc gives i det fedtlag der er lige under huden, og
derfra skal det optages i kroppen.
JEg er ret sikker på at generne skyldes at vacc-væsken trykker på vævet, da
det ikke er normalt at får en meget væske ind på så lille et sted på en
gang.
Ved meget små mæbgder væske er der ingen gener. Det kan jeg mærke når jeg
tager min nsulin, om også skal indsprøjtes i fedtvævet lige under huden men
i relativt små mængder ift til vacc som oftest er på 1-2 mL.

Håber ovenstående giver bare nogenlunde mening.

God nytår.
Louise

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-09 09:25

> Jeg er ikke blevet vacc for stivkrampe siden 1981, men er til gengæld
> blevet

Det burde du se at få gjort. Den holder ikke mere end 10-12 år.
En god regel er at få det gjort omkring de runde fødselsdage. Så ved man
altid hvornår det sidst er gjort.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 13:22

Maria Frederiksen wrote:

> Det burde du se at få gjort. Den holder ikke mere end 10-12 år.
> En god regel er at få det gjort omkring de runde fødselsdage. Så ved
> man altid hvornår det sidst er gjort.
>
> Mvh Maria

Jeg ved godt at en stivkrampe-vacc ikke holder mere end ca 10 år, men det er
ikke noget jeg har tænkt over at skulle have gjort.
Men kan da høre min læge ad næste gang jeg er derude.
Så vil det evt også være omkring en rund fødselsdag, da jeg runder i maj.

Louise

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-09 21:19

> Jeg ved godt at en stivkrampe-vacc ikke holder mere end ca 10 år, men det
> er ikke noget jeg har tænkt over at skulle have gjort.

Læs lidt på google om det, ikke? Bare så du ved, hvad du vælger fra.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 22:41

Maria Frederiksen wrote:

> Læs lidt på google om det, ikke? Bare så du ved, hvad du vælger fra.
>
> Mvh Maria

Det vil jeg så gøre.
Jeg har altid tænkt på det som noget man bare skulle have hvis man kom til
skade, eller lignende.
Ikke noget man "bare" har kunnet få nede ved ens læge, når tiden var til
det.

Louise

Fra : kaz

Dato : 05-01-09 11:32

Louise wrote:

> [...]
> kom til skade, eller lignende.
> Ikke noget man "bare" har kunnet få nede ved ens læge, når tiden var

Spør din læge om han er vaccineret, om hans børn er vaccineret og hvad de er
vaccineret for elelr imod. Spør hvad man risikerer gennem vaccinatinen, hvad
man risikerer ved ikke at tage vaccinationen.
Bed ham om at fortælle NØJAGTIGT om hvad vaccinationsvædsken indeholder,
hvad man sprøjter ind i blodbanerne. Hvad kan være bivirkninger, bed om
oplysninger...læs indholdsfortegnelsen og den komplette produktbeskrivelse
fra producenten, hvor ALLE kendte bivirkniner SKAL beskrives.

Kender lægen ikke disse, og kan lægen ikke besvare dine spørgsmål, burde han
ikke være læge, og slet ikke autoriseret til vaccination.

Når man kender dette er der mange ting man på lang sigt slet ikke kender,
hvorfor man BURDE overveje alting heromkring.

Ingen vaccination burde tages som en selvfølge...man burde være fuldt oplyst
om deromkring, både for og imod.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-09 12:19

kaz skrev:

> Bed ham om at fortælle NØJAGTIGT om hvad vaccinationsvædsken indeholder,
> hvad man sprøjter ind i blodbanerne.

[en masse lignende cuttet]

> Ingen vaccination burde tages som en selvfølge...man burde være fuldt
> oplyst om deromkring, både for og imod.

Oplysning skal selvfølgelig være tilgængelig for dem, der
vil have den. Men vi lever i et kompleks samfund med
eksperter på forskellige områder. Hvis du skulle følge dine
egne råd på andre områder som fx fødevarer, ville du dø af
sult og tørst.

Man kan i stedet vælge at tro på, at vi har eksperter, der
har valgt det bedste - især på så regulerede områder som
medicin. I modsætning til madvarer er der blandt
lægevidenskaben ikke den store uenighed om værdien af vacciner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : kaz

Dato : 05-01-09 12:50

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> eksperter på forskellige områder. Hvis du skulle følge dine
> egne råd på andre områder som fx fødevarer, ville du dø af

Sludder og vrøvl, ganske enkelt.

> Man kan i stedet vælge at tro på, at vi har eksperter, der
> har valgt det bedste - især på så regulerede områder som
> medicin.

Selvfølgelig kan man vælge at TRO således. Men det er ikke en tro jeg vil
anbefale.

> I modsætning til madvarer er der blandt
> lægevidenskaben ikke den store uenighed om værdien af vacciner.

Vrøvl igen. Der er stor uenighed, men man skal selv holde sig oplyst herom.
Prak. læger i al almindelighed ved ikke en dyt og medicinalindustrien lever
nu engang fedt af at folk flest er syge.

Slut herfra... (medmindre du kommer med noget nyt.)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-09 13:38

kaz skrev:

> Sludder og vrøvl, ganske enkelt.

Har du spurgt din købmand, om han selv spiser fødevarerne i
butikken, inden du køber dem?
Har du fået at vide, hvad der NØJAGTIGT er i alle de
fødevarer, du køber?
Har du fået at vide, hvad de helbredsmæssige betydninger kan
være af de enkelte fødevarer?

Din købmand kan helt sikkert ikke svare på de pågældende
spørgsmål (i hvert fald ikke nummer 2 og 3), så han bør
naturligvis ikke være købmand.

> Selvfølgelig kan man vælge at TRO således. Men det er ikke en tro jeg vil
> anbefale.

Hvis du vil undersøge alt til bunds, inden du bruger det, så
fjern fluks fingrene fra tastatur og mus. Lær at
programmere, og skift så til Linux, hvor du kan tjekke
kildekoden for uønskede elementer. Og husk lige at bede
computerproducenten om specifikation på al hardware i
computeren og brugen af forskellige stoffer i de enkelte
komponenter , så du ved, om du risikerer at indtage mere
eller mindre giftige dampe, når du sætter strøm på computeren.

> Vrøvl igen. Der er stor uenighed, men man skal selv holde sig oplyst herom.

Henvis gerne til uenighed blandt lægevidenskaben om værdien
af stivkrampe-vaccinen, som denne tråd handler om. Du er
også velkommen til i stedet at henvise til uenighed om den
mere kendte MSF-vaccine, som er den der oftest omtales i
forbindelse med vaccinefrygt.

> Prak. læger i al almindelighed ved ikke en dyt og medicinalindustrien lever
> nu engang fedt af at folk flest er syge.

Den slags påstande plejer man kun at se hos verdensfjerne
konspirationsteoretikere. I den virkelige verden er det ikke
medicinalindustrien eller de praktiserende læger, der
fastsætter love og regler om medicin.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : kaz

Dato : 05-01-09 11:36

Louise wrote:

> [...]
> JEg er ret sikker på at generne skyldes at vacc-væsken trykker på
> vævet, da det ikke er normalt at får en meget væske ind på så lille

Du er ret sikker på, siger du. Men egentlig lyder det som om det er noget du
bare tror uden videre. Har du nogensinde sat dig ind i hvad vaccinations
'vædsken' indeholder? Prøv det og generne kan måske begrundes lidt mere.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 05-01-09 13:24

Connie Toft skrev:
> Blev i tirsdags vaccineret mod stivkrampe, ved også godt at stedet
> bliver ømt ca 1/2 døgn efter, men hvor længe skal det vare ved? Syntes
> ikke det tog over 2 døgn for 10år siden.
>
> Vh Connie

Hej Connie

Vaccinationsvæsken indeholder (produktresume fra lægemiddelstyrelsen)

Difteritoksoid, renset      6,25 Lf / 2 IE
Tetanustoksoid, renset      6,25 Lf / 20 IE
Aluminiumoxidhydrat, sv.t. aluminium   0,5 mg

Difteri og tetanustoksoiderne er de bestanddele som det levende virus
producerer og som giver sygdommen. Ved at indsprøjte det stimuleres
immunforsvaret til dannelsen af antistoffer mod dette og følgende
immunitet. Aluminium er det stof som toksoiderne er bundet til for at
give det stabilitet. Endvidere indeholder væsken en smule salt (chlorid)
og noget Natriumhydroxid ("Natron") for at regulere pH værdien til 7,00.

Din ømhed kommer af den inflammation der opstår når immunforsvaret
arbejder. Det er en betændelseslignende tilstand (uden bakterier) og jo
større lokal reaktion desto bedre respons. Inflammationen kendetegnes
ved sin rødme, ømhed, hævelse og varmeudvikling. Det går over i løbet af
nogle dage, men kan godt vare en uges tid.

Hilsen Jesper