Aprillia reservedele... især RS125
Fra : molnit@gmail.com

Dato : 01-01-09 13:33

Hejsa,
Hvor på nettet finder man billige dele, som også leveres hurtigt
til en Aprillia ? den danske importør er jo ikke meget værd, så ville
gerne finde et alternativt sted at bestille hjem fra.

VH
Moller
MZ 3RV, Suzuki DR500S

Fra : TWL

Dato : 02-01-09 09:10

molnit@gmail.com wrote:
> [...]
> til en Aprillia ? den danske importør er jo ikke meget værd, så ville
> gerne finde et alternativt sted at bestille hjem fra.

Jeg kender en enkelt RSV ejer og han handler i Tyskland

http://www.kaemna.de/

Mvh Thomas

Fra : oz3bto

Dato : 02-01-09 15:48

<molnit@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg mindes at www.scooter-attack.com forhandler til RS125... Ellers
maxiscooter.de

Fra : molnit@gmail.com

Dato : 03-01-09 06:05

> Jeg mindes atwww.scooter-attack.comforhandler til RS125... Ellers
> maxiscooter.de

Nu var spørgsmålet rettet på en RS 125, ikke en aprillia scooter, og
mere specifikt reservedele, og ikke ekstra udstyr :( så der er ingen
af jeres links der er brugbare.

Nå, må lede videre efter nogen der kan levere de dele der skal bruges,
så den bremse blir helt fin igen.

VH
Moller
MZ 3RV, Suzuki DR500S

Fra : Armand

Dato : 03-01-09 14:35

molnit@gmail.com skrev:

> [...]
> af jeres links der er brugbare.
>
> Nå, må lede videre efter nogen der kan levere de dele der skal bruges,

ER det ikke blot at støvsueg nettet for Brembo-stumper :-/

Derudover har min Futura-makker en adresse på den anden side af
Atlanten, som jeg har bedt ham om at sende dig!

--
Armand.

Fra : Flemming Disc

Dato : 03-01-09 19:14

<z> Jeg mindes atwww.scooter-attack.comforhandler til RS125... Ellers
<> maxiscooter.de

<Nu var spørgsmålet rettet på en RS 125, ikke en aprillia scooter, og
<mere specifikt reservedele, og ikke ekstra udstyr :( så der er ingen
<af jeres links der er brugbare.

Nu ikke sur
Hvad er der gal med Itago??
Ud over de ikke har dele på lager :-]

<Nå, må lede videre efter nogen der kan levere de dele der skal bruges,
<s<å den bremse blir helt fin igen.

Hvis det er Brembo dele, får jeg direkte fra Tyske Brembo importør.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : N/A

Dato : 04-01-09 20:04

Fra : oz3bto

Dato : 04-01-09 20:05

> [...]

af jeres links der er brugbare.

Nå, må lede videre efter nogen der kan levere de dele der skal bruges,

Overvejet at sende dem en mail på adresserne ? ...

Den første VED jeg har dele til RS125 MC udgaven..
Ved ikke om de er på siden men de forhandler dem.. Bla fået cylle derfra til
RS125

Fra : N/A

Dato : 03-01-09 14:35

Fra : molnit@gmail.com

Dato : 03-01-09 15:13

> <Nå, må lede videre efter nogen der kan levere de dele der skal bruges,
> <s<å den bremse blir helt fin igen.
>
> Hvis det er Brembo dele, får jeg direkte fra Tyske Brembo importør.

Det burde det være... der står så aprillia på siden af kaliberen,
men det skal lige fikses med en gang kemisk metal :) og så en tur i
CNC'en så der står MZ i stedet :) men det er brembo der laver den så
vidt jeg ved.

Jeg skal bruge en ny støvring til det ene stempel... bedste er et
komplet renoveringskit af gummidelene, da jeg aligevel har den helt
skildt ad, og skal ha den malet om osv.

Fra : Flemming Disc

Dato : 04-01-09 11:06

<> <Nå, må lede videre efter nogen der kan levere de dele der skal bruges,
<> <s<å den bremse blir helt fin igen.
<>
[...]

Hvad så med Rødmose, kan du ikke få derfra??

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 04-01-09 20:04

molnit@gmail.com skrev:

> [...]
> men det skal lige fikses med en gang kemisk metal :) og så en tur i
> CNC'en så der står MZ i stedet :) men det er brembo der laver den så

Aprospos Moller:
Kender du til:
<http://www.erstesberliner-ddr-motorradmuseum.berlinmittevz.de/)
?!

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 04-01-09 22:46

> molnit@gmail.com skrev:
>>>
> <http://www.erstesberliner-ddr-motorradmuseum.berlinmittevz.de/)
> ?!

Det er skrevet på min huskeseddel til næste gang vi kommer til Berlin. Nåede
det desværre ikke på julemarkedsturen for 3 uger siden, men der oplevede vi
istedet 300 julemænd komme kørende MC.

http://home.tiscali.dk/8x011512/Berlin-december-2008-018.jpg

http://home.tiscali.dk/8x011512/Berlin-december-2008-019.jpg

http://home.tiscali.dk/8x011512/Berlin-december-2008-021.jpg

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Armand

Dato : 04-01-09 23:11

Grunnet skrev:

> Det er skrevet på min huskeseddel til næste gang vi kommer til Berlin.

Jeg regner mig ellers for Berlin- kyndig/rutineret men det er et
tilfælde at jeg lige surfede forbi det her i weekenden - Men så er der
jo dét at bruge næste berlin-weekends søndag på!

> Nåede det desværre ikke på julemarkedsturen for 3 uger siden, men
> der oplevede vi istedet 300 julemænd komme kørende MC.
> http://home.tiscali.dk/8x011512/Berlin-december-2008-018.jpg.......

Dét havde jeg heller ikke ladet mig informere om, så vi måtte lade os
berette derom af de familemedlemmer der ikke var med på Olympia Stadion
og se Bundesliga-kamp.

Pudsigt at vi har været afsted samtidig, men på den anden side: Med den
mænde danskere(*) der går i gaderne i adventsweekenderne forekommer
muligheden.
Hvormange var i afsted og hvoromkring logeredes i?

(*):
Vi var på adventsbesøg i Berlin for første gang for fire år siden, og så
sent som da, stødte man ind i ganske få danskere

--
Armand.
(afsted med 3 andre par fra familien, og boede, som vanligt, i

Fra : Grunnet

Dato : 05-01-09 07:10

> Jeg regner mig ellers for Berlin- kyndig/rutineret men det er et tilfælde
> at jeg lige surfede forbi det her i weekenden - Men så er der jo dét at
> bruge næste berlin-weekends søndag på!

Jeg kan anbefale et besøg hos Meilenwerk (www.meilenvwrk.de) - få
motorcykler, mest biler men utallige spændende eksemplarer. Da det udover at
være "opbevaringssted" for mange spændende biler (man kan leje en glasgarage
/ udstillingsmontre) også er salgsudstilling af veteran og vintage biler, er
der gratis adgang

> Dét havde jeg heller ikke ladet mig informere om, så vi måtte lade os
> berette derom af de familemedlemmer der ikke var med på Olympia Stadion og
> se Bundesliga-kamp.

Jeg var heller ikke bekendt med julemændene før de pludselig kom rundt om
hjørnet med fuld politieskorte

> [...]
> muligheden.
> Hvormange var i afsted og hvoromkring logeredes i?

Vi har aldrig før oplevet så mange danskere i Berlin.
Vi var 2 afsted - fruen og undertegnede, og vi boede (igen) på Agon
Lichtburg i Paderbornerstrasse (400 meter fra Adenauerplatz/Kudam og gratis
parkering på gaden)

Fra : Armand

Dato : 05-01-09 16:42

Grunnet skrev:

> [...]
> / udstillingsmontre) også er salgsudstilling af veteran og vintage biler, er

Hold kæft hvor det ser ud til at være et fedt sted. Dér SKAL jeg forbi
næste gang vi kommer til staden :-|

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 06-01-09 21:42

Fra : N/A

Dato : 06-01-09 21:42

Fra : N/A

Dato : 06-01-09 21:42

Fra : Xenon

Dato : 03-01-09 23:58

<molnit@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hejsa,
Hvor på nettet finder man billige dele, som også leveres hurtigt
til en Aprillia ?

-------------------------------------

http://www.geiwiz.de

Nyt og brugt, har handlet en del med dem for år tilbage, ikke noget at klage
over.

Claus H.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-01-09 08:38

Xenon skrev den 03 jan 2009 i

> http://www.geiwiz.de
>
> Nyt og brugt, har handlet en del med dem for år tilbage, ikke
> noget at klage over.

http://www.geiwiz.de/shop/catalog/de/hauptkatalog-3/brems-
816/bremszangenreparatursatze-784/bremszangenreparatursatz-
11594594.html

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Armand

Dato : 04-01-09 14:03

Arne Lorenzen skrev:
> Xenon skrev den 03 jan 2009 i

> http://www.geiwiz.de/shop/catalog/de/hauptkatalog-3/brems-
> 816/bremszangenreparatursatze-784/bremszangenreparatursatz-
> 11594594.html

Lige et praktisk trick:
Hvis man sætter klammer á: < > omkring så lange link undgår man at de
bliver linie-opdelt og nærmest umulige at bruge:

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-01-09 16:29

Armand skrev den 04 jan 2009 i

> [...]
>
> <http://www.geiwiz.de/shop/catalog/de/hauptkatalog-3/brems-816/brem
> szangenreparatursatze-784/bremszangenreparatursatz-11594594.html>

Endelig fandt jeg ud af det, jeg har godt nok luret på hvordan man
fixede det, men nu må moller da efterhånden ha´fået noget at arbejde
med

Fra : molnit@gmail.com

Dato : 04-01-09 11:47

On 4 Jan., 11:05, "Flemming Disc" <virkeri...@discteknik.dk> wrote:

> Hvad så med Rødmose, kan du ikke få derfra??

hint, han sælger kun MZ dele.... et 4 stemplet brembo kaliber fra en
RS125, med fræset Aprillia i, som blir spartlet op, og fræset MZ i
stedet er ikke nogen han lige vil lever dele til :)

> Hvis du sender alle mål på stempel, skal jeg prøv at kikke i min Brembo
> katalog, om der er noget der passer.

Tror jeg kigger forbi dig når den skal samles ;) så finder vi delen i
kataloget sammen, mens stemplerne er ude.

Pt. skal jeg ha fjernet malingen, spartlet op, og så fræset MZ logo i
+ ny maling, så kommer jeg forbi når den er klar til de sidste dele,
og så ved jeg hvad gummi der holder, og hvad gør ikke.

--
VH
Moller

Fra : molnit@gmail.com

Dato : 04-01-09 11:50

On 4 Jan., 16:29, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> Endelig fandt jeg ud af det, jeg har godt nok luret på hvordan man
> fixede det, men nu må moller da efterhånden ha´fået noget at arbejde
> med

Det er præcis det sæt der skal bruges, og der er enda nye stempler
i... tusind tak for linket, det kan ikke gøres billigere, og så er jeg
sikker på det blir en rigtig god kaliber.

--
VH
Moller

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-01-09 21:33

skrev den 04 jan 2009 i
m:

> Det er præcis det sæt der skal bruges, og der er enda nye stempler
> i... tusind tak for linket, det kan ikke gøres billigere, og så er
> jeg sikker på det blir en rigtig god kaliber.

Tak Xenon, jeg lavede bare benarbejdet for dig
Er altid spændt på hvad du har gang i!

Fra : Ulrik Kristoffersen

Dato : 06-01-09 09:24

> Hold kæft hvor det ser ud til at være et fedt sted. Dér SKAL jeg forbi
> næste gang vi kommer til staden :-|
>
> --
> Armand.

Jeg kan ikke andet end at sige at det er en stor oplevelse, der er så
mange gamle og nye klassikere og sjældne biler at man bare ikke fatter
det! Der er selvfølgelig også en del motorcykler, men det er klart
biler der er i centrum. Altid et besøg værd. Også selv om du har været
der flere gange før, det er lidt ligesom en levende biludstilling, der
går mekanikere rundt og reperere på bilerne, der bliver kørt biler ud
og ind af de forskellige værksteder. Rigtig spændende at gå rundt og
kigge på. Af motorcykler stod der "efter hukommelsen" en Hercules
Wankel 2000, Ducati, Honda CBX, Moto Guzzi Falcone (tror jeg det var),
En speciel lille 80ccm racer der var toprestaureret og tilsalg, jeg
kan ikke lige huske mærket.

Apropo mængden af danskere i Berlin, vi gik ved siden af en familie i
berlin og kunne ikke rigtig finde ud af hvad det var for et sprog de
to piger de havde med snakkede, der gik et stykke tid indtil deres far
sagde noget, på jysk! så føler man sig sgu lidt små dum! :D især fordi
det meste af min familie har rødder i jylland.

--
Ulrik Kristoffersen

Fra : Grunnet

Dato : 06-01-09 18:51

"Ulrik Kristoffersen" <ukristoff@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>Wankel 2000, Ducati, Honda CBX, Moto Guzzi Falcone (tror jeg det var),
>En speciel lille 80ccm racer der var toprestaureret og tilsalg, jeg

----------------------------------

I får lige nogle billeder (appetitvækkere) at kigge på.

En MZ'er - Den model har Moller vist endnu ikke i samlingen
http://home.tiscali.dk/8x011512/Meilenwerk%20(2).jpg
Diverse motorcykler/knallerter
http://home.tiscali.dk/8x011512/Meilenwerk%20(5).jpg
http://home.tiscali.dk/8x011512/Meilenwerk%20(6).jpg
http://home.tiscali.dk/8x011512/Meilenwerk%20(7).jpg
Et fiat værksted (det er en Dino på liften)
http://home.tiscali.dk/8x011512/Meilenwerk%20(1).jpg
Et Ferrari/Maseratti værksted
http://home.tiscali.dk/8x011512/Meilenwerk%20(3).jpg
og så lidt "opbevarede" biler
http://home.tiscali.dk/8x011512/Meilenwerk%20(4).jpg

Fra : Armand

Dato : 06-01-09 19:12

Grunnet skrev:

> I får lige nogle billeder (appetitvækkere) at kigge på.

Tak!

> En MZ'er - Den model har Moller vist endnu ikke i samlingen

Men burde være ganske opnåelig som 'lagerverkauf' efter at man lukkede
og slukkede til nytår (men måske at de derfor IKKE er Euro3-konforme :-/)

> Et fiat værksted (det er en Dino på liften)
> http://home.tiscali.dk/8x011512/Meilenwerk%20(1).jpg

Jup; men ikke en Fiat Dino :-|

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 06-01-09 19:44

> Tak!

> Men burde være ganske opnåelig som 'lagerverkauf' efter at man lukkede og
> slukkede til nytår (men måske at de derfor IKKE er Euro3-konforme :-/)

> Jup; men ikke en Fiat Dino :-|

Nej-Nej! men heller ikke en Ferrari Dino.
En Dino 206 GT - udviklet og konstrueret hos Ferrari og bygget hos Fiat.

Fra : Armand

Dato : 06-01-09 19:58

Grunnet skrev:

> Nej-Nej! men heller ikke en Ferrari Dino.
> En Dino 206 GT - udviklet og konstrueret hos Ferrari og bygget hos Fiat.

= Ferari Dino !

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 06-01-09 20:08

> = Ferari Dino !

Det er en Ferrari, men den bærer ikke navnet Ferrari !
Altså ikke en Ferrari Dino, men en Dino - Vi er ude i peditesser.
http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/italy/ferrari/fe206gt/dino206g.htm

Fra : Armand

Dato : 06-01-09 20:16

Grunnet skrev:

> Det er en Ferrari, men den bærer ikke navnet Ferrari !
> Altså ikke en Ferrari Dino, men en Dino - Vi er ude i peditesser.

Right!

--
Armand.

Fra : Futte&Co

Dato : 06-01-09 21:42

Ulrik Kristoffersen skrev:

> [...]
> Wankel 2000, Ducati, Honda CBX, Moto Guzzi Falcone (tror jeg det var),
> En speciel lille 80ccm racer der var toprestaureret og tilsalg, jeg

Noget tilsvarende førsøges etableret på århus kanten, ifølge sidste
nummer af Veteran Posten.
Det skulle blive en "let" udgave, i første omgang hos Vorrevang Mercedes
Classic i Egå, i samarbejde med SportsCarClub.

--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70

Fra : molnit@gmail.com

Dato : 07-01-09 15:58

On 6 Jan., 19:11, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Men burde være ganske opnåelig som 'lagerverkauf' efter at man lukkede
> og slukkede til nytår (men måske at de derfor IKKE er Euro3-konforme :-/)

*hmrf* det er en 4 taks motor R2... det minder mere om en forvokset
GS500 end hvad jeg vil kalde en MZ :)

Det er lige førjeg tror hk/kg ratio er tæt på det samme mellem min og
den tunge kæmpe som de kalder en MZ :)

--
VH
Moller

Fra : Grunnet

Dato : 08-01-09 06:53

<molnit@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

GS500 end hvad jeg vil kalde en MZ :)

Det er lige førjeg tror hk/kg ratio er tæt på det samme mellem min og

Det er en MZ 1000 SF - egenvægt 190 kg. 112 HK v/9000 o/m og 100 NM v/6750
o/m.
Pris i DK i 2005 iflg. MC-revyen - 190 kkr.

Fra : molnit@gmail.com

Dato : 09-01-09 05:39

> Det er en MZ 1000 SF - egenvægt 190 kg. 112 HK v/9000 o/m og 100 NM v/6750
> o/m.
> Pris i DK i 2005 iflg. MC-revyen - 190 kkr.

Kender den godt.... meeen ...den vejer lige 90 kg mere end spjætten,
og er fejl justeret så den 4 takter hele tiden :) lyder ikke godt.

--
VH
Moller