Game PC ?
Fra : ingen@mail.dk

Dato : 01-01-09 15:20

Skal købe ny PC som for det meste til bruges til spil. Jeg har set på 2 fra
mm-vision.dk
Er der evt. nogle der kan anbefale en af dem 2 eller skal jeg vælge et helt
andet system.
Jeg er samtidig i tvivl om man helst skal vælge AMD frem for Intel.

Vision AMD Game - Phenom 8750 Triple 3x2,40 Ghz

Vision Intel Game - Core 2 Duo E8400 2x3,00 Ghz fsb1333Mhz

mvh Kim

Fra : Mads

Dato : 01-01-09 17:32

On Thu, 1 Jan 2009 15:19:34 +0100, <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Vision AMD Game - Phenom 8750 Triple 3x2,40 Ghz
>
>Vision Intel Game - Core 2 Duo E8400 2x3,00 Ghz fsb1333Mhz

Til en Gamer PC skal du se mere på hvilket grafikkort der er i den
end hvilket processor den har. Begge de CPU'er du nævner her
er kraftige nok, men uden et ordenligt grafikkort kommer du ikke
langt.

mvh Mads

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 01-01-09 18:42

> [...]
> end hvilket processor den har. Begge de CPU'er du nævner her
> er kraftige nok, men uden et ordenligt grafikkort kommer du ikke

OK
I AMD maskinen sidder et ATI 4850 512MB PCI-E

og i Intel maskinen et Nvidia GeForce 9800GT 1GB Dedikeret PCI-E

Skal jeg så forstå det sådan at det bedste køb så vil være at Købe Intel
maskinen ?
selvom den "kun" er 2x3,00 Ghz frem for AMD 3x2,40 Ghz

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-01-09 19:07

ingen@mail.dk skrev bl.a.:

> Skal jeg så forstå det sådan at det bedste køb så vil være at Købe
> Intel maskinen ?
> selvom den "kun" er 2x3,00 Ghz frem for AMD 3x2,40 Ghz

Hvis ikke dine spil til fulde understøtter flere kerner, så får du ikke den
fulde udnyttelse alligevel.

Køb hellere et super gfk kort.

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-01-09 23:10

ingen@mail.dk wrote:

> [...]
> og i Intel maskinen et Nvidia GeForce 9800GT 1GB Dedikeret PCI-E
> Skal jeg så forstå det sådan at det bedste køb så vil være at Købe Intel

Nu er GF9800GT ikke kraftigere end HD4850.
http://www.tomshardware.co.uk/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/benchmarks,30.html

> selvom den "kun" er 2x3,00 Ghz frem for AMD 3x2,40 Ghz

Som Mads skriver, så er CPU'en irrelevant i denne sammenhæng.

AMD-løsningen er dog forsynet med et low-power AMD-chipset. Intel's er
alt andet end low-power. Faktisk så er forskellen så markant at Intel's
lave effektforbrug på CPU'erne til overflod bliver ædt op af deres
chipsets. I sidste ende er det AMD-løsningen der er mest energieffektiv
når der skal læses email og news.

Læg mærke til forskellen på chipset-kølerne:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2722
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2847

Jesper Poulsen

Fra : Mr .Larsen

Dato : 01-01-09 23:15

Jesper Poulsen forklarede den 01-01-2009:

> Nu er GF9800GT ikke kraftigere end HD4850.

Men det har en fordel "http://www.nvidia.com/object/nvidia_physx.html"
Som flere og flere spil gør brug af.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 01:57

Mr .Larsen wrote:

> Men det har en fordel "http://www.nvidia.com/object/nvidia_physx.html"

ATi havde en lignende funktion i CrossFire allerede inden Ageia PhysX
kom på markedet.

Det _eneste_ der taler for nVidia er den sublime Linux-support. Har man
ikke planer om at anvende Linux, så er der ingen grund til at hænge fast
ved nVidia.

Jesper Poulsen

Fra : Mr .Larsen

Dato : 02-01-09 01:58

Jesper Poulsen sendte dette med sin computer:

> ATi havde en lignende funktion i CrossFire allerede inden Ageia PhysX
> kom på markedet.

Det var/er bare intet værd, da ingen understøtter det, det gør de
derimod med PhysX.

> Det _eneste_ der taler for nVidia er den sublime Linux-support. Har man
> ikke planer om at anvende Linux, så er der ingen grund til at hænge fast
> ved nVidia.

Det er som man tager det, jeg personligt vil ikke undvære PhysX, de
spil der bruger det er langt flottere og har en bedre FPS.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 02-01-09 12:20

OK jeg tror efter jeres indput vil gå hen og købe AMD'en

Er der ikke noget om, at XP Home ikke understøtter 8 Gb ram. Men at Vista 64
bit kan håndterer ram bedre men er dårligere til spil

mvh Kim

Fra : Jesper Juul

Dato : 02-01-09 12:31

ingen@mail.dk skrev:
> OK jeg tror efter jeres indput vil gå hen og købe AMD'en
>
> Er der ikke noget om, at XP Home ikke understøtter 8 Gb ram.

Jo, i praksis har du ikke mere enc ca. 3,5 Gb ram til rådighed lige
meget hvor meget ram du putter i computeren.

> Men at Vista 64
> bit kan håndterer ram bedre men er dårligere til spil

Jo, men ved ikke om det er dårligere til spil, du kan muligvis rende ind
i spil der er inkompatible med Vista 64.

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 13:43

ingen@mail.dk wrote:

> Er der ikke noget om, at XP Home ikke understøtter 8 Gb ram. Men at Vista 64

XP og Vista 32-bit understøtter maks 4GiB.

XP og Vista 64-bit understøtter mere end 4GiB.

XP har ikke brug for mere end 2GiB til spil. Vista har brug for al den
RAM den kan få fat i. Systemet er bloatware på alle områder

Jesper Poulsen

Fra : Awan

Dato : 03-01-09 01:18

Jeg ville personligt vente en måneds tid og vente til Phenom II udkommer.
Den skulle efter sigende være nemmere at OC'e. Har læst om OC op over 4Ghz
(m. luftkøling) og den skulle være en meget fornem modspiller til Intel's
netop lanceerede i7 (Nehalem) processor.
Tag det med i dine overvejelser....

Jeg køber den i løbet af foråret/sommeren når de også understøtter DDR3 RAM

Se evt. hér:
http://hwt.dk/newsdetails.aspx?NewsID=14764

og her:
http://hwt.dk/newsdetails.aspx?NewsID=14745