rustfri BMW potter
Fra : ole fisker

Dato : 31-12-08 10:15

Hej

Hvor meget længere holder rustfri forrør / potter på en BMW, til alm.
sommerkørsel ??

Er det merprisen værd ?

Ole Fisker

Fra : tp

Dato : 31-12-08 10:45

> Hvor meget længere holder rustfri forrør / potter på en BMW, til alm.
> sommerkørsel ??
>
> Er det merprisen værd ?

Er det tilkøb på en bmw ?

Kan ikke direkte svare, men:

CBR1000 SC 21 87-89 rustfri potter. Holder stadig
CBR1000 SC 24 89-00 jernrør. rigtigt mange har fået skiftet.

Mvh TP
CBR1000 Rustfri potter
K1200RS Aner det ikke, men de virker

Fra : ole fisker

Dato : 31-12-08 11:01

tp wrote:

> [...]
>
> CBR1000 SC 21 87-89 rustfri potter. Holder stadig
> CBR1000 SC 24 89-00 jernrør. rigtigt mange har fået skiftet.

Det er til min 1971 75/5, som trænger til nye forrør/potter.

Ole Fisker

Fra : Jørn

Dato : 31-12-08 11:04

Rustfaste afgangsrør og potter holder meget længere, men smælder mere og
bliver gule af varmen. Gør du dem ikke rene bliver de derefter brune og så
er der kun maskinpolering tilbage. Et komplet sæt koster omkring 5800,-
Hvis du passer på din cykel og ikke kører i saltet, holder de almindelige i
krom meget længe. Du kan få komplet, pænt og holdbart sæt i krom til 2800,-
(afgangsrør/potter)
Om rustfaste er merprisen værd.......tjae..

Fra : ole fisker

Dato : 31-12-08 11:12

Jørn wrote:
> [...]
> (afgangsrør/potter)
> Om rustfaste er merprisen værd.......tjae..

Ved køb i England, kan man komme ned på ca. 3200 for rustfri og ca. 2200
for billigste forkromede.

Jeg kører kun lidt om sommeren, men hvis lyden ændres markant vil jeg
nok holde mig til da traditionelle.

Ole Fisker

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-12-08 16:50

Jørn wrote:
> [...]
> (afgangsrør/potter)
> Om rustfaste er merprisen værd.......tjae..

Jeg har cuttet spørgsmålet, ellers ville det stå i midten, dit svar
øverst, og mit svar til dig i bunden.

Roderi

Gider du skrive under det som du svare på

Tillad mig at kommentere dit "men smælder mere"
Jeg kørte med:

Forrør: Jern, forcromede
Mellemrør: (H rør) Jern, forcromede
Potter: Rustfri

Skiftede til

Forrør: Rustfri
Mellemrør: (H rør) Jern, forcromede
Potter: Rustfri

/Ingen/ forskel!

Skiftede til

Forrør: Rustfri
Mellemrør: Rustfri
Potter: Rustfri

Stadig ingen smæld!

Hvad har jeg gjort forkert...

Ole Mogensen

Fra : Jørn

Dato : 01-01-09 00:36

Undskyld "kloge Åge" Skal nok afholde mig fra at svare på mere, når det er
så stort et problem for dig.

Kun få er perfekte, men du kan åbenbart "gå på vandet"

Fra : Ole Mogensen

Dato : 01-01-09 01:10

Jørn wrote:
> Undskyld "kloge Åge" Skal nok afholde mig fra at svare på mere, når det er
> så stort et problem for dig.
>
> Kun få er perfekte, men du kan åbenbart "gå på vandet"

Du må jo nok finde dig i at der een, som jeg, der har været hele
turen igennem fra jern til rustfrit og ikke kan kan genkende
det fænomen du beskriver.

At jeg ikke kan give dig ret angående de smæld som du beskriver,
beretter dig ikke til at begynde med at smide med mudder.

mvh, Ole Mogensen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-01-09 10:05

Jørn skrev den 01 jan 2009 i

> Undskyld "kloge Åge" Skal nok afholde mig fra at svare på mere,
> når det er så stort et problem for dig.
>
> Kun få er perfekte, men du kan åbenbart "gå på vandet"

Nah... giv nu ikke op så let, Ole glemmer lidt forekommende venlighed
en gang imellem, sådan har vi (men selvfølgelig ikke alle) vores
særheder

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-01-09 12:16

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns9B8666A1AAED7alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...

> Nah... giv nu ikke op så let, Ole glemmer lidt forekommende
> venlighed
> en gang imellem, sådan har vi (men selvfølgelig ikke alle) vores
> særheder

orhhh.... der var nu rigeligt med smileys i Oles svar, man kan også
være for følsom

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Kryger

Dato : 31-12-08 11:05

"ole fisker" <ole@familienXlastnameX.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvor meget længere holder rustfri forrør / potter på en BMW, til alm.
> sommerkørsel ??
>
> Er det merprisen værd ?
>
> Ole Fisker

Hej !

De rustfri der sidder på min den ene ser ud til at kunne holde evigt, men
udseendet på de forkromede er bedre og mere originalt...

Godt nytår... Jesper

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-12-08 11:38

"ole fisker" <ole@familienXlastnameX.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor meget længere holder rustfri forrør / potter på en BMW, til alm.
> sommerkørsel ??
>
> Er det merprisen værd ?
>
> Ole Fisker

Tjah - jeg ved det jo ikke endnu, men på min F650ST'er fra '97 er
udstødningen stadig - rustfri !
Så indtil nu har det da kunnet betale sig.
En tidligere Suzuki GS500E, købt fra ny, malede jeg udstødningen om hvert år
de første 4-5 år - så gav jeg op og lod den være....

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Hans Olesen

Dato : 31-12-08 14:42

De forgår aldrig, for 15 år siden satte jeg det på bmw r65, du kan holde dem
blanke med autosol.
Så hvis du vil beholde mc, vil jeg da montere disse.
vh Hans Olesen