Godt der er een der har set lyset.
Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-12-08 10:07

Fra : Knud Dam

Dato : 31-12-08 10:11

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
news:495b362f$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://fpn.dk/motor/mc/article1194874.ece
>
> Ole Mogensen

Jeg er enig - og blink indbygget i baglygten er ofte endnu værre.

Mvh.

KD

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-12-08 10:39

Knud Dam skrev den 31 dec 2008 i

> "Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig - og blink indbygget i baglygten er ofte endnu værre.

....og afstanden imellem dem kan vel knap overholde de lovpligtige 18cm?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Flemming Disc

Dato : 31-12-08 10:54

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> http://fpn.dk/motor/mc/article1194874.ece

Jeg syntes nu kun at det fortæller en halv historie, da der findes små
blinklys der faktisk lyser mere end de orginale.
Så der skulle skrives lidt om, at man skal se efter med hvad man køber,
feks. se om der er en "E" mærkning på dem og evt få dem prøvet ind man
køber.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-12-08 11:44

"Flemming Disc" <virkerikke@discteknik.dk> writes:

> [...]
> Så der skulle skrives lidt om, at man skal se efter med hvad man køber,
> feks. se om der er en "E" mærkning på dem og evt få dem prøvet ind man

Jeps. Og iøvrigt er det en artikel fra December 2007.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-12-08 11:54

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeps. Og iøvrigt er det en artikel fra December 2007.
>

> Kai

Og stadig ser man stadig små "smarte" bolsjer
hvor man faktisk kan være i tvivl om der er lys i.

Ole Mogensen

Fra : Flemming Disc

Dato : 31-12-08 12:02

> Og stadig ser man stadig små "smarte" bolsjer
> hvor man faktisk kan være i tvivl om der er lys i.

Ja, og det er sku' livsfarligt, mere end at køre uden blinklys, som jo ikke
er farligt, hvis man "opføre" sig derefter.
Men Kai har ret at vi diskuterede det sidste år og jeg har også lagt i
billede af et godkendt blinklys "op"
http://www.discteknik.dk/Blinklys.htm

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-12-08 12:41

> [...]

> er farligt, hvis man "opføre" sig derefter.
> Men Kai har ret at vi diskuterede det sidste år og jeg har også lagt i

Vi havde en deltager på et bronzekursus i sommers, som havde nogle
helt indfældte miniblinkers der slet ikke kunne ses forfra, men gav
fornuftigt blus set +/-30 grader fra siden. Jeg nævnte det for
kursisten og han var godt klar over det og var igang med at finde en
anden løsning så de kunne ses forfra også.

Iøvrigt har størrelsen ikke altid noget med hvor nemme de er at se.
Min Retter har nogle ret små søde *originale* blinklys som giver et
rigtig godt lys. Bortset fra gearkassen kan jeg faktisk ikke komme på
dårligdomme (visuelt som maskinelt) at sige om Retteren. Damn, jeg må
stadig være forelsket i den

Kai

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 31-12-08 13:57

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> http://fpn.dk/motor/mc/article1194874.ece

Nu er det som skrevet en ældre artikel. og de fleste af de miniblink man
ikke kan se er højst sansynligt ikke E-mærkede, og er ikke det plast værd de
er lavet af IMHO, har selv mindre blinklys på kawaen, det er med halogen
pærer og reflektor i lygtehuset, de er E mærkede og kostede ikke mere end de
billige fra Thansens forkromede knallertkatalog
så mit tip er: skal det være småt så køb noget E-mærket

godt nytår herfra
--
Claus R. Jakobsen
ZRX1200R 2007

Fra : Armand

Dato : 31-12-08 14:32

Claus Ruglund Jakobsen skrev:
> [...]
> billige fra Thansens forkromede knallertkatalog
> så mit tip er: skal det være småt så køb noget E-mærket

Problemet er blot at mange af dem jég konfronterer med problemet tror at
deres lygter ér godkendte - På indpakningen(!) står nævnt at de er
"godkendte" og ekspedienterne svinger dem over disken med samme ord, men
"Godkendt" kan jo betyde alt mellem himmel og jord og hvis ikke påståede
godkendelse er specifik og fremstår andetsteds end på indpakningen
nytter det i den sidste ende ikke at bilde sig selv ind at sagen er klar
- for hvad skal man argumentere med overfor en given
betjent/synsinspektør hvis der intet står på lygten selv :-|

--
Armand

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-08 15:01

On Wed, 31 Dec 2008 14:31:48 +0100, Armand wrote:

> - for hvad skal man argumentere med overfor en given
> betjent/synsinspektør hvis der intet står på lygten selv :-|

Og placeringen af selvsamme lygter er jo nok så vigtig for et godt
resultat.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 31-12-08 14:58

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
> [...]
> det i den sidste ende ikke at bilde sig selv ind at sagen er klar - for
> hvad skal man argumentere med overfor en given betjent/synsinspektør hvis

Som jeg prøvede at pointere før, ja det skal selvfølgelig være E-mærket,
ordet godkendt er meget taknemmelig
har set flere forhandlere her i dk, der ikke havde et eneste blinklys der
var E-mærket, men som alle forsikrede mig om at de sørme var godkendte....
E-mærkning på glasset eller hold dig til de originale er mit synspunkt...

--
Claus R. Jakobsen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-12-08 16:39

Armand wrote:

> [...]
> - for hvad skal man argumentere med overfor en given
> betjent/synsinspektør hvis der intet står på lygten selv :-|

Jeg forstå bestemt godt at man vil style sin MC så det hele
går op i en højre enhed, men jeg fatter det sgu' ikke når man
gør det på bekostning af ens sikkerhed.

Ole Mogensen

Gammel og kedelig.