Er Tommy Rønn på Reinhardts lønningsseddel~
Fra : Newt Bridges

Dato : 31-12-08 02:24

Det kunne man næsten foranlediges til at tro med den næsegrus beundring
han ligger for dagen:

http://fpn.dk/motor/mc/article1555714.ece

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Armand

Dato : 31-12-08 03:07

Newt Bridges skrev:
> Det kunne man næsten foranlediges til at tro med den næsegrus beundring
> han ligger for dagen:
>
> http://fpn.dk/motor/mc/article1555714.ece

Nu er Hr. Rønn ellers ikke min kop te, men hér filosoferer han da blot
nøgternt over de tørre fakta (á Suzuki sælger altid godt, hvilket ikke
mindst skyldes salgsprisen) :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-12-08 09:36

> Det kunne man næsten foranlediges til at tro med den næsegrus beundring
> han ligger for dagen:
>
> http://fpn.dk/motor/mc/article1555714.ece

synes ikke det virker så slemt. Det er jo korrekt, ældre teknologi sælges
billigt.

Ikke jeg er fan af hans artikler, men den her er egentlig bare fakta.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Hekto

Dato : 31-12-08 21:17

Thomas Jensen wrote:

> synes ikke det virker så slemt. Det er jo korrekt, ældre teknologi sælges
> billigt.
>
> Ikke jeg er fan af hans artikler, men den her er egentlig bare fakta.

Og vel helt i trüd med danskernes generelle käbevaner. Er det billigt
eller på tilbud kaster vi os over det. 5 koteletter for en tyver.

--
/Hekto
Ducati - Pantah600, 900SSie, Elefant650

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-12-08 22:28

Hekto > skrev:

> Og vel helt i trüd med danskernes generelle käbevaner. Er det billigt
> eller på tilbud kaster vi os over det. 5 koteletter for en tyver.

Både ja og nej!

Det må heller ikke overses at Reinhart har været ude om sig, med at
skaffe maskinerne til landet til fordelagtige priser!
Ser man på sammenlignelige lande er der jo ikke så volsom en forskel som
her hjemme, og det må skyldes at fx Honda og Yamaha importørerne ikke
gider ulejlige sig med at skaffe maskinerne til lavest mulige pris :-\

Det mere end noget andet har gjort forskellen IMO

Og det mest tåbelige argument i netop den del af debatten er at "så
føler dem der har købt sidste år sig snydt" - for hvad?
De fik det nyeste og så er den ikke længere - det koster at være med på
beatet.

Og enkelte andre importører ser ud til at have fattet budskabet. . .

Der er ved gud i himlen ingen grund til at betale mere en allerhøjest
nødvendigt for en vare, med mindre man farvoriserer at have noget der er
dyrt - bare fordi det er dyrt :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-01-09 08:54

"J.C.Kløve" wrote:
> [...]
> som her hjemme, og det må skyldes at fx Honda og Yamaha importørerne
> ikke gider ulejlige sig med at skaffe maskinerne til lavest mulige

Man kan jo se på det svenske MC-Nytt's sammenligningstests. Der ser man ofte
at Kawasaki vinder med Suzuki på andenpladsen, for de er ca lige gode, men
Kawa'en er lidt billigere.

Når så man checker prisen herhjemme, er Suzuki'en billigst.

/jim

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-01-09 06:11

On 31 Dec. 2008, 02:24, Newt Bridges <nos...@invalid.invalid> wrote:
> Det kunne man næsten foranlediges til at tro med den næsegrus beundring
> [...]

"Den store topscorer, GSX750F, sælger imponerende, trods let bedaget
teknologi. Ifølge køberne er det de mange kubik og den gode kåbe til
den lave pris på 90.000 kr., der tiltaler."
Det lyder da ikke som beundring...

Og det her er da fakta
"hvilket fint illustrerer tendensen. Danskerne vil have billige
maskiner, hvilket netop det mærke har kunnet levere gennem 2008"

/
Jesper