bmw stumper motorworks kontra motobins
Fra : ole fisker

Dato : 31-12-08 00:18

Hej

Jeg skal have købt en stak stumper til min 75/5
Har før brugt Motorworks i England, men kan se at priserne er lavere
ved Motobins - som også er i England.

Nogen der har erfaring med om der er forskel på kvaliteten fra de to
forretninger ?

Ole Fisker

Fra : p.jarnbak

Dato : 31-12-08 00:53

"ole fisker" <ole@familienXlastnameX.dk> wrote in message
> [...]
> ved Motobins - som også er i England.
>
> Nogen der har erfaring med om der er forskel på kvaliteten fra de to

Både motorworks og motobins er fine at handle hos.Der kan være lidt forskel
på priser og motorworks ser ud til at have hævet priserne en del de sidste
par år
så motobins er blevet min hovedleverandør.
godt nytår
Palle.

Fra : Jørn

Dato : 01-01-09 00:41

Til Hr. P. Jarnbak og andre super indkøbere. Vær opmærksom på at Motobins
priser er ex. moms, hvilket betyder at I skal lægge 19% oveni.
I skulle måske bruge fem minutter på at finde priser de rigtige steder i DK.
Kender flere steder hvor I kan spare penge, med mindre I er helt blinde.

Fra : ole fisker

Dato : 01-01-09 09:12

Jørn wrote:
> [...]
> Kender flere steder hvor I kan spare penge, med mindre I er helt blinde.

OK, det med momsen havde jeg ikke gennemskuet - tak for det.

Kunne du ikke give nogle adresser på billige hjemlige indkøbssteder, når
du kender dem ??

Ole Fisker

Fra : ole fisker

Dato : 01-01-09 10:02

Jørn wrote:
> [...]
> Kender flere steder hvor I kan spare penge, med mindre I er helt blinde.

Det eneste sted jeg kan finde med mange bmw reservedele er den her side
som der er flere danske forhandlere der linker tl.
http://www.realoem.com/bmw/

Der er mange fine tegninger og reservedelsnumre, men ikke priser på
tingene. Der er de engelske sider langt mere informative, og med
uoriginale stumper også.

Hvis du har links til gode danske BMW reservedels sider ala de engelske,
så må du meget gerne give info om dem.

Ole Fisker

Ole Fisker

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 01-01-09 14:27

"ole fisker" <ole@familienXlastnameX.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uoriginale stumper også.
>
> Hvis du har links til gode danske BMW reservedels sider ala de engelske,

Hallo!

Nævnte link giver ingen mulighed for dele til BMW MC fra før 1977. Nu er
de jo stort set identiske, men alligevel.

'Godt Nytår',
Palle

Fra : ole fisker

Dato : 01-01-09 14:32

Palle Bugtrup wrote:
> [...]
>
> Nævnte link giver ingen mulighed for dele til BMW MC fra før 1977. Nu er
> de jo stort set identiske, men alligevel.

Hej

Jo, man skal bare vælge 'Archive' i stedet for 'Current' så får du helt
fra R24 til R90S.

Ole Fisker

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-01-09 10:08

Jørn skrev den 01 jan 2009 i

> [...]
> oveni. I skulle måske bruge fem minutter på at finde priser de
> rigtige steder i DK. Kender flere steder hvor I kan spare penge,

Sig frem, sig frem

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-01-09 12:12

"Jørn" <jlu@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I skulle måske bruge fem minutter på at finde priser de rigtige
> steder i DK. Kender flere steder hvor I kan spare penge, med mindre

Hej Jørn.

Med fare for at pisse dig af !, vil du så ikke være rar at svarre
_under_ spørgsmålet ?
Og hvis du har nogen link til billige BMW reservedele herhjemme, så
smid dem da for pokker her i tråden !

Godt Nytår

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : tp

Dato : 01-01-09 13:44

> Hej Jørn.
>
> Med fare for at pisse dig af !, vil du så ikke være rar at svarre _under_
> spørgsmålet ?

Jeg har læst en sådan kommentar ca 1000 gange herinde, og hver gang funderer
jeg over hvem dette er smart for. Jeg synes jo det er dejligt at man kan se
svaret umiddelbart istedet for at man skal til at bladre ned igennem teksten
for at finde svar.
Jeg ved det er "Gængs" praksis for usenet, men der er vel en bedre
forklaring end det?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-01-09 13:48

"tp" <skodskod@yahoo.com> writes:

> [...]
> at bladre ned igennem teksten for at finde svar.
> Jeg ved det er "Gængs" praksis for usenet, men der er vel en bedre

For det giver en naturlig rækkefølge i det man læser og det gør det
nemmere at hitte rede i hvilke kommetarer som passer til hvad. Det
forudsætter så (helt urimeligt!) at folk husker at trimme de ting bort
som ikke længere har relevans for kontekst (såsom at jeg fjernede "Hej
Jørn" i toppen).

Det var også gængs praksis for email indtil Lotus notes introducerede
top-posting og MS Outbreak gjorde det populært

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-01-09 15:11

tp skrev den 01 jan 2009 i

Yep - her er "den lange" http://usenet.dk/?side=citatteknik

Fra : p.jarnbak

Dato : 02-01-09 12:54

"Jørn" <jlu@gvdnet.dk> wrote in message
> [...]
> I skulle måske bruge fem minutter på at finde priser de rigtige steder i
> DK. Kender flere steder hvor I kan spare penge, med mindre I er helt

Jeg vil være meget glad for nogle danske hjemmesider med stumper til de
rigtige priser,
nu da Sidepower.dk er lukket.Jeg har lige købt et nyt bagtøj til en
k1/k10016v/k11 for 169 GBP
hos motobins,med eller uden moms er det billigt.
godt nytår.
Palle.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-01-09 13:08

> [...]
> k1/k10016v/k11 for 169 GBP
> hos motobins,med eller uden moms er det billigt.

Hej.

Troede også at de var lukket, men det ser da ud til at man stadig kan
handle der http://www.sidepower.dk/

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : p.jarnbak

Dato : 03-01-09 11:18

> Troede også at de var lukket, men det ser da ud til at man stadig kan
> handle der http://www.sidepower.dk/

Siden henviser bare til en mc forhandler,så sidepower er lukket desvære.
M.v.h. Palle.

Fra : tp

Dato : 03-01-09 15:34

> Siden henviser bare til en mc forhandler,så sidepower er lukket desvære.
> M.v.h. Palle.

lad Jørn kommentere på det, når han nu er aktiv herinde

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-09 10:50

On Thu, 1 Jan 2009 00:40:50 +0100, Jørn wrote:

> [...]
> Kender flere steder hvor I kan spare penge, med mindre I er helt blinde.

Jamen sig dog frem Jørn Lunø ? Det tjener dig da ikke at hovere over
stakkels potentielle kunder. Husk på at vi er en del som er blevet "tørret"
af dine kolegaer i branchen :-/

Og herinde er tonen rå, men også meget hjertelig, det vænner man sig til

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Jørn

Dato : 07-01-09 15:43

meddelelse news:4vhuc4tdc2qd.1xr3a3za9gvmk$.dlg@40tude.net...

> [...]
> "tørret"
> af dine kolegaer i branchen :-/
>
> Og herinde er tonen rå, men også meget hjertelig, det vænner man sig til

Ja ja, rolig nu. Hoverer sgu slet ikke, men får til tider det indtryk at alt
er meget bedre når bare man køber det i udlandet.
Støt de lokale forhandlere som støtter jer. Det er jo ikke alle, som I selv
er inde på, der bare pelser løs.
Jeg handler selv hos Motobins, som har mange gode tilbud, så man slet ikke
kan lade være med at formøble arven.
Priserne på de ORIGINALE sliddele, er de dog ikke billigere med, end
Sidepower som nu hedder HMC Motorcykler var.
På grund af min stærkt fremskredne alder har jeg valgt at sælge
reservedelslageret til Heino, som kører videre i samme ånd (om det så er
noget at skrive hjem om)
som før og bruge mine BMW´er noget mere. Er dog stadig tilknyttet
forretningen.
www.hmcmotorcykler.dk
N.B. Har ikke noget mod tonen, men på skæve dage får man højre sko på
venstre fod og så knurrer man lidt.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-09 17:22

On Wed, 7 Jan 2009 15:42:30 +0100, Jørn wrote:

> Støt de lokale forhandlere som støtter jer.

Mjaeh, "støt kontormaskineforhandlerne", sagde jeg for mange år siden, meen
det var der nu færre og færre der gjorde. Folk, og firmaer valgte på
billigste hylde i Bilka, eller hos papirhandleren, så vi solgte* resterne
til en "papirhandler".

Siden den tid har jeg haft et aldeles afslappet forhold til om den lokale
købmand overlever, (hvad at han gør, for han er ikke dum), eller om
Aalborgs bestand af mc-forhandlere indskrænkes/forsvinder. :-| Dét er
nemlig ikke mit problem. Jeg vil anbefale mc-forhandlerne at komme igang
med at prioritere omsætning i stedet for avance, for netop _der_ gik jeg
galt i byen dengang.

* læs forærede.

> N.B. Har ikke noget mod tonen, men på skæve dage får man højre sko på
> venstre fod og så knurrer man lidt.

Se dét kan ske for enhver, så Du er tilgivet