MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Langsom opstart
Fra : Helge Hammer

Dato : 31-12-08 14:29

WinXP Pro SP3
Under opstart går der flere minutter, før ikonerne på skrivebordet viser
sig. De er allesammen markerede og det virker som om at Windows prøver
at køre alle programmerne på een gang. Joblisten viser ingenting og der
er heller ikke noget i menuen start. Hvor skal jeg kigge?

Helge.

Fra : N/A

Dato : 31-12-08 16:07

Fra : Bo L

Dato : 31-12-08 16:07

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> "Helge Hammer" <helge.hammer@elromail.dk> skrev i en meddelelse

> Powertoys for Windows XP kan hjælpe dig.
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx

Det var da det mærkeligste svar ??? og hvordan kan det hjælpe, hvilket af
værktøjerne skal bruges og ikke mindst hvad er hans problem ????

Fra : Helge Hammer

Dato : 31-12-08 16:34

Bo L skrev:

> Det var da det mærkeligste svar ??? og hvordan kan det hjælpe, hvilket af
> værktøjerne skal bruges og ikke mindst hvad er hans problem ????

Mon ikke det er Tweak UI han mener? Mit problem er at ikonerne på
skrivebordet er markerede ved opstart. Jeg kan ikke 'afmarkere' dem.

Helge.

Fra : Hm

Dato : 31-12-08 16:47

Mit problem er at ikonerne på
> skrivebordet er markerede ved opstart. Jeg kan ikke 'afmarkere' dem.
>
> Helge.

hvor er det nu lige man ser hvad der er markeret ved opstart

Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-09 23:47

> [...]
> køre alle programmerne på een gang. Joblisten viser ingenting og der er
> heller ikke noget i menuen start. Hvor skal jeg kigge?

Kan du ikke starte maskinen fra en dvaletilstand eller standby ?
Det bør derved gå meget stærkere.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 07-01-09 17:12

On Tue, 6 Jan 2009 23:46:56 +0100, ">> Eque <<" <-> wrote:

>"Helge Hammer" <helge.hammer@elromail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Kan du ikke starte maskinen fra en dvaletilstand eller standby ?
>Det bør derved gå meget stærkere.

Det bøvl har jeg lige haft, jeg prøvede forskellige ting, men mener at
det var dette som hjalp:
Høreklik på ikon nederst ved siden af START
egenskaber
egenskaber for start explorer browser
fanebladet GENVEJ
den nederste linie kommentar: der stod en masse tegn, jeg slettede
hele linien, og så var opstarten normal.
mvh Ebbe

Jeg var senere inde i Start, Kør, msconfig, fanen START, og slettede det
meste, men jeg er sikker (næsten) på at det var det første som hjalp

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 01:19

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Høreklik på ikon nederst ved siden af START

Hvilket icon siger du ??

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-01-09 10:39

On Thu, 8 Jan 2009 01:19:21 +0100, ">> Eque <<" <-> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

>Hvilket icon siger du ??

Det blå: START INTERNET EXPLORER BROWSER
mvh Ebbe