Webkamera
Fra : Søren

Dato : 31-12-08 13:59

Hej gruppe

Jeg leder lidt efter et trådløsst webkamera og har kigget lidt på:
http://www.shg.dk/p/2116874
Er der nogen, der har erfaring med det? Specielt hvordan den virker i mørke?
Den skal bruges til at overvåge musefælder

-Søren

Fra : Rado

Dato : 01-01-09 12:58

On Wed, 31 Dec 2008 13:58:57 +0100, "Søren" <sofuss@hotmail.com>
wrote:

>Jeg leder lidt efter et trådløsst webkamera og har kigget lidt på:
>http://www.shg.dk/p/2116874
>Er der nogen, der har erfaring med det? Specielt hvordan den virker i mørke?

Der skal du nok have fat i et med infrarødt lys, som f.ex. det her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405758&Specs=true

Men det er godtnok ikke trådløst.

--
Rado

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 14:35

Rado wrote:

> Der skal du nok have fat i et med infrarødt lys, som f.ex. det her:

Det ville være bedre at tilføje noget IR-lys til omgivelserne for det
ønkede webcam.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 04-01-09 00:04

On Fri, 02 Jan 2009 14:34:53 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Det ville være bedre at tilføje noget IR-lys til omgivelserne for det
>ønkede webcam.

Der sidder fysisk IR filter i mange webcams så det er ikke sikkert det
fungerer.

--
Rado

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 17:12

Rado wrote:

> Der sidder fysisk IR filter i mange webcams så det er ikke sikkert det

Gør der?

Jeg har endnu ikke stødt på det og jeg har stødt på mange webcams.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 04-01-09 23:23

On Sun, 04 Jan 2009 17:11:50 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Gør der?
>
>Jeg har endnu ikke stødt på det og jeg har stødt på mange webcams.

Der findes mange anvisninger på nettet om hvordan man fjerner filtret,
med billeder af det.

Hvor effektivt filteret så er det ved jeg ikke.

http://www.lafib.dk/infrarod/
http://www.hoagieshouse.com/IR/
http://www.metacafe.com/watch/385098/transform_your_webcam_into_an_infrared_cam/

--
Rado

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-01-09 15:57

Rado wrote:

> Hvor effektivt filteret så er det ved jeg ikke.

Har du prøvet at kigge på en IR-fjernbetjening gennem et webcam?

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 06-01-09 09:54

On Mon, 05 Jan 2009 15:57:03 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Har du prøvet at kigge på en IR-fjernbetjening gennem et webcam?

Nej. Hvor kraftig er strålingen fra den i forhold til den almindelige
stråling fra omgivelserne?

--
Rado

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-01-09 15:51

Rado wrote:

> Nej. Hvor kraftig er strålingen fra den i forhold til den almindelige
> stråling fra omgivelserne?

Nok til at lyset kan ses (faktisk kan den overstyre kameraet). Og så er
vi tilbage ved mit svar i tråden.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 06-01-09 19:20

On Tue, 06 Jan 2009 15:51:04 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Nok til at lyset kan ses (faktisk kan den overstyre kameraet).

Ja men filteret er jo ikke beregnet på lyset fra fjernbetjeninger, men
uønsket stråling fra omgivelserne. Og her er det formodenlig effektivt
nok, eller ville det være meningsløst at bruge det.

--
Rado