Den gyldne trekant Indien - Råd søges
Fra : Jørgen

Dato : 29-12-08 23:42

Min veninde og jeg har besluttet at smutte en tur til Indien.

Den første uge havde vi tænkt os, skulle bruges til en tur rundt den gyldne
trekant - Delhi - Agra - Jaipur.

På nette findes rigtig mange små indiske bureauer, der tilbyder at arrangere
sådan en tur med chaufør, overnatninger etc. Men hvad for et skal man vælge?

Så hvis du har nogen gode anbefainger, så hører jeg gerne herom. Både om
anbefalelsesværdige bureauer og om turen generalt.

På forhånd tak Jørgen

Fra : john

Dato : 30-12-08 01:46

Hej Jørgen,

Jeg har selv taget turen på Motorcykel som jeg lejede dernede "Royal
Enfield" rigtig fed og spændende tur.

Hoteler fandt vi I Lonely Planet bogen og på Internetet (søg på område feks.
Jaipur) - det var super billigt selvom at vi valgte 4-5 stjernes, hvor det
var muligt.

Hyre en chaffør med bil er helt sikkert billigst dernede fra, mener også jeg
har været på en tur til Agra, hvor jeg hyrede en taxa for en dag, som
selfvfælgelig er super billigt.

Jeg ved godt at jeg ikke kunne give dig gode råd til alle dine spørgsmål,
men om ikke andet kan du bruge dem til inspiration.

Held og lykke
John

Fra : -;o\)-max-

Dato : 30-12-08 14:30

"john"
> [...]
> billigt.
>
> Jeg ved godt at jeg ikke kunne give dig gode råd til alle dine spørgsmål, men om ikke

Jep det er godt og enkelt at arrangere selv der nede.
Og med Lonely Planet i hånden kan man fint ringe og
booke hotel en eller to dage frem. Bortset fra højtider,
festivaller og ferier, hvor man nok skal være lidt hurtigere
på tasterne, det gælder også toge og fly.

Backpacker guesthouse og hoteller i Delhi ligger i prisleje
30-200 kr pr nat, i Pahaganj området, en markeds gade
med en vældig leben og udgangspunkt for de fleste budget
Indien rejsende. Ligger lige op til New Delhi tog stationen,
10 minutter fra Canaught place og 20 minutter fra Old Delhi.
Også ca.10 minutter fra et andet og mere upscale shopping
og turist område (glemt navnet).

Her har de meget billige basic værelser med varmt vand/tv
internet, de henter og bringer og du kan leje bil med chauffør.
www.skyview-hotel.com Andre former for booking og valuta
tager de sig også af, ingen problemer. Roomservice, mad fra
deres egen Golden Cafe eller mere lokal mad, det er stærkt
og godt..

I gaden er der mange apoteker, det er nok en god ide
at købe tabletter mod tynd mave, så i har dem hvis i sku
være uheldige at løbe ind i en diarre og er ude på tur.
Tabletterne virker hurtigt og effektivt - i det hele taget skal
man bare købe sin medicin lokalt, inclusivt mygge balsam,
den hedder Odomos og er effektiv. Der er ikke nogen grund
til at tage anti malaria tabletter og den eneste vaksination man
bør overveje er den mod lever betændelse. Man kan være
uheldig at få orm, hvis man drikker det lokale vand i Delhi,
det er ikke noget man umiddelbart mærker, men det er også
en håndfuld tabletter man måske bør købe og indtage over
4-5 dage, så er det kurreret - køb lokalt, de ved hvad der
virker. De fine præparater din danske læge foreslår er ikke
bedre og ind imellem uden virkning.

Når du booker en bil med chauffør, så er det en god ide at
mødes med chaufføren inden, og sikre at han taler lidt engelsk,
at han forstår hvad og hvor i vil hen, at det er jer der bestemmer
hvilket hotel/guesthouse i vil bo på, at den pris der er aftalt er
alt inclusiv, og det er chaufførens egen opgave at finde logi til
sig selv. Mange steder tilbyder de chaufføren et billigt værelse,
men det er ikke noget i skal bekymre jer om. Få en aftale med
udlejer om at i kan kontakte dem hvis der er uenigheder med
chaufføren. Det sker desværre ind imellem at chauffører prøver
at tjene lidt ved siden af, ved eksempelvis at tage jer til et
emporium, eller et hotel der betaler kommission. Hvis det ikke
er det man har lyst til, er det jo ikke fedt hvid de stædigt prøver
at overtale een til det. Hvis chaufføren har været flink gir i en
pæn skilling ved turens afslutning, hvis han har været irreterende,
skal han ikke ha noget. Gør det klart og stå fast hvordan i vil
ha jeres ferie til at forløbe, så får i en dejlig tur.

Denne tour arrangør blir varmt anbefalet: www.rajuindia.com/
Og kan skræddersy udflugterne lige som i ønsker, en opringning
vedr. problemer med chaufføren og han sender en anden uden
diskution.

Agra er ikke en spændende eller rar by, men i skal jo se Taj Mahal,
så prøv at kom tidligt og undgå den lange kø. Og kør derefter evt.
til Barathpur for overnatning, det er en lille times kørsel fra Agra
med bus eller bil. Her er en meget fin park, måske Indiens mest
berømte fugle reservat, her er masser af guest houses og hoteller
og en lille typisk Rajastan by, med fort og lokal leben.

Min ven Ashok og hans kone driver det måske hyggeligste guest-
house http://junglelodge.dk/ i Barathpur, 5 minutter fra fugle parken,
en dejlig fredelig have og frisk hjemmelavet mad. Han er tidligere
tour- og naturguide, taler engelsk og lidt svensk. I vinter månederne
samles folk på teressen omkring et ildsted og sludrer til de er trætte.
Klokken 05 er Ashok og konen oppe og igeng med at dagens gøremål.
Man blir hurtigt en del af familien og der blir nusset om en.Og svaret
på alt det man har brug for at vide. Han kan arrangere bil og ture, hvis
der ikke er for mange gæster, kan han tage jer med til en idyllisk sø
hvor turister ellers ikke kommer.

Alt efter årstiden, en tur i bjergene og Varanasi bør også være på jeres
liste - og en tur øst over, hvor der er mindre turistet. Som udgangspunkt
Kolkata, og nord på til Darjeeling, Assam og andre af de nordøstlige
stater der nu er åbne for udlændinge, uden at man behøver søge speciel
tilladdelse. Hvis der er for koldt, så flyv sydpå med Trivandrum som
udgangspunkt. Der finder i en helt anden rytme og ro, smukt og romantisk
er der. Goa er stadig vidunderlig, men i finder også mange charter turister
på en del af strandende. De sydlige stater slapper man helt af, når man har
overstået det meget mere hektiske nord. Og se på hinduistiske ritualer i
solnedgangen i feks. Varkala og nyde friskfanget fisk og skaldyr, eller en
tur ned af floden på sit eget flydende palads - så kan man lidt igen. -max-

Fra : Jørgen

Dato : 30-12-08 21:57

Jeg takker mange gange for de to gode brugbare svar.

Jørgen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 31-12-08 17:20

"Jørgen" <jr@ravn.net> skrev i en meddelelse

> Så hvis du har nogen gode anbefainger, så hører jeg gerne herom. Både om
> anbefalelsesværdige bureauer og om turen generalt.
>
> På forhånd tak Jørgen
Hej
vi har med stor tilfredshed brugt
http://www.rajasthantravelservice.com/
på en 12 dages rundrejse. De sammensætter turen efter jeres ønsker og
budget. Vi kommunikerede med dem inden afrejse på mail, og inden vi rejste
havde en turplan med nøjagtig pris, rute, overnatningssteder mv.
Chaufføren talte lidt engelsk - nok til at kunne kommunikere undervejs - og
ved hver seværdighed stod en engelsktalende guide klar til at tage imod os,
vise os rundt og fortælle om seværdighederne.

Det er jo Indien så selvfølgelig kunne der godt gå 3 uger inden vi fik
rejseoversigten, selv om de havde sagt 2 uger, og en enkelt gang skulle vi
da lige diskutere lidt med chaufføren om ruten, men alt i alt en fantastisk
tur til en rigtig god pris.
Alt undtaget entreer var incl, hvilket var skønt. Tur, benzin, drikkepenge
til guider, overnatning, morgenmad, chaufførens overnatning mv. Det eneste
derud over var drikkepenge til chaufføren, men det var småpenge, og det
vidste vi på forhånd. Vi synes det var skønt, at vi ikke skulle tænke på at
forhandle og prutte om prisen hele tiden.
Bestemt et bureau, som jeg vil anbefale.
Læs om vores tur her:

http://www.pernille-kennet.dk/Rejsebeskrivelser/Inden_2007.htm

hilsen Pernille

www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?