Ældre slæbbar
Fra : Kaj Larsen

Dato : 27-12-08 22:28

Jeg har fået en noget bedaget Chicony slæbbar PC med Pentium 200 MHZ og 8o
MB ram som jeg kunne tænke mig at lege lidt med, med noget Linux.Problemet
er bare at den ikke kan boote fra CD drevet og det er kun muligt at have
enten floppydrevet eller CD drevet i, ikke begge samtidigt. Den har heller
ikke noget USB. Findes der en Linux version der kan bruges til sådan en
juleleg, samt nogle gode ideer hvordan man kan installere dette? På forhånd
tak for forslag.

Mvh. Kaj

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 28-12-08 02:56

Kaj Larsen skrev:
> [...]
> juleleg, samt nogle gode ideer hvordan man kan installere dette? På forhånd

Hardwaren burde være mere end rigeligt til en Damn Small Linux
(http://www.damnsmalllinux.org/).

Angående installationen kunne der laves noget i stil med:
http://www.damnsmalllinux.org/wiki/index.php/Floppy_Only_Install_with_Netcard_(Poormans_Install)

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Karl R. Popper: Observation statements and statements of experimental

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-12-08 13:01

"Kaj Larsen" <kaj(snyd)@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke noget USB. Findes der en Linux version der kan bruges til sådan en
> juleleg, samt nogle gode ideer hvordan man kan installere dette? På

Prøv at Google noget i stil med "Anyboot"
Det er et lille diskette program hvor i du vælger at boote fra HD eller CD.

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-12-08 13:08

"Karl Erik Christensen" <none@none.com> skrev i en meddelelse
..>> Problemet

Så for satan

---
Karl Erik.

Fra : Rasmus

Dato : 01-01-09 12:06

On 2008-12-29, Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote:

> "Karl Erik Christensen" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> .>> Problemet
>
> Så for satan
>
> ---
> Karl Erik.

:)

Hvis du nu prøver debian de har et diskette sæt, du kan boote på og resten
sker via netværket, så du skal bare finde et netkort der
er support for, og så boote på en 4 disketter så plejer det at spille.

http://www.debian.org/distrib/netinst#verysmall

Mvh og godt nytår
Rasmus

--