System req
Fra : Nederbasse

Dato : 22-12-08 17:27

Hejsa
Jeg har en gammel pc på 1000mhz og 256 MB Ram som jeg gerne vil bruge som
test webserver hvis det kan lade sig gøre
Der skal være et GUI på
Hvilken Linux kan køre på sådan en pc?
Detr eneste den sklal lave er at være test server og kun for mig selv

--
Lars
http://www.neder.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-12-08 17:44

On Mon, 22 Dec 2008 17:27:13 +0100, Nederbasse wrote:

> Jeg har en gammel pc på 1000mhz og 256 MB Ram som jeg gerne vil bruge som
> test webserver hvis det kan lade sig gøre
> Der skal være et GUI på
> Hvilken Linux kan køre på sådan en pc?

Jeg kan godt lide Debian, også til webservere:

"Table 3.2. Recommended Minimum System Requirements

+-------------------------------------------------------+
|Install Type|RAM (minimal)|RAM (recommended)|Hard Drive|
|------------+-------------+-----------------+----------|
|No desktop |64 megabytes |256 megabytes |1 gigabyte|
|------------+-------------+-----------------+----------|
|With Desktop|64 megabytes |512 megabytes |5 gigabyte|
+-------------------------------------------------------+"

- http://www.debian.org/releases/stable/i386/ch03s04.html.en

Dog med det forbehold at jeg ikke er helt sikker på hvad du mener med
et GUI på en webserver.

Mvh.

Adam

--
"Jag tar en mandarin." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-12-08 18:58

Adam Sjøgren wrote:

> Dog med det forbehold at jeg ikke er helt sikker på hvad du mener med
> et GUI på en webserver.

Windows fungerer jo ikke uden GUI - heller ikke selv om maskinen kun
afvikler en webserver.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-12-08 17:55

On Mon, 22 Dec 2008 17:44:02 +0100
asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

> Dog med det forbehold at jeg ikke er helt sikker på hvad du mener med
> et GUI på en webserver.

OP kan eventuelt installere XFCE som desktop, hvis GUI er et krav. XFCE
kræver ikke meget RAM i default installation.
Lidt screen shots: http://www.xfce.org/about/screenshots

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-12-08 21:43

Adam Sjøgren wrote:

> Dog med det forbehold at jeg ikke er helt sikker på hvad du mener med et
> GUI på en webserver.

Det kunne eventuelt være Xtightvnc og en lav-resource window manager som
Openbox eller Fluxbox (hvis der ikke er en skærm tilsluttet webserveren).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-12-08 18:57

Nederbasse wrote:

> test webserver hvis det kan lade sig gøre
> Der skal være et GUI på

Hvorfor skal du bruge GUI på en webserver, når Apache ikke er GUI?

Uanset hvordan du vender og drejer det kommer du ikke udenom shell. Og
med 256MiB RAM vil jeg anbefale dig at droppe GUI. Smid en Ubuntu Server
på maskinen, så er du kørende. Sørg for at der er sshd på den, så du kan
komme i kontakt med den fra Windows.

Jesper Poulsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-12-08 19:01

On Tue, 30 Dec 2008 18:57:57 +0100, Jesper wrote:

> Windows fungerer jo ikke uden GUI - heller ikke selv om maskinen kun
> afvikler en webserver.

Og hvad så? Denne gruppe handler vel ikke om Windows?

Mvh.

--
"Lawrence of Suburbia Adam Sjøgren
Real life is murder" asjo@koldfront.dk