Firefox insisterer på en ~/Desktop mappe
Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-12-08 14:15

Hver gang jeg åbner Firefox' Preferences, laver den en mappe kaldet
Desktop i min $HOME. Nu er det imidlertid sådan, at jeg ikke har et
skrivebord og ikke ønsker et skrivebord, så jeg vil gerne undgå at der
bliver lavet en tom mappe til det, når jeg har været et smut forbi
Preferences.

Jeg har svjks ingen referencer til Desktop mappen som jeg umiddelbart
kan ændre, men ved en 'grep -R Desktop' på min profil kan jeg se, at
filen places.sqlite matcher. Det fik mig til at kigge lidt på min
Organize Bookmarks og det viser sig at Firefox bruger ~/Desktop i
forbindelse med import og backup af bookmarks. Den husker ikke, hvis jeg
benytter et andet sted.

Er der nogen der har samme problem og måske har løst det?