foreslag til køb af scanner
Fra : ¯`·.¸J@nner¸.·´¯\)

Dato : 26-07-01 21:14

Hej,

Min gæve gamle scanner model Bilka er nu afgået ved døden , den scanner godt
nok men billederne er fyldt med mystiske streger. Så nu er sommeren kommet
og det er tid til at skifte den ud med en ny og frækkere model.

Mit behov er ikke at kunne scanne i en nederdrægtig opløsning men snarrer et
kompromis mellem at scanne og at være istand til at bruge den som kopi
maskine. Havde engang i tidernes morgen en HP scanner (så stor som et hus)
hvor der var medfølgende software der gjorde sådan at man kunne scanne
direkte til printeren.

Er der nogen der har nogen godr foreslag til hvad jeg skal springe ud i at
købe ? Har tænkt på at omgåes det på den måde at købe en af de dersens
kombinerede printere/kopimaskiner/faxer, men problematikken består lidt i at
"hjemmeværnet" nogen gange skal have kopieret et elelr andet fra en bog, og
den er jo ikke sådan hulans let at stoppe ned i en af den salgs
kombimaskiner.

Er der en ikke for dyr løsning ville jeg sgu springe ud og bruge
sparegrisens indhold.

På Forhånd tak

Jan

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-07-01 01:31

Jeg har 2 agfa scannere og de giver begge mulighed for at scanne direkte til
printeren.
De har desuden et utroligt nemt og overskueligt brugerinterface.
Og så er kvaliteten god til prisen (ca 1000,-)

Hilsen
Thomas

Fra : Janner på job

Dato : 27-07-01 07:12

Sad og surfede lidt og faldt over en HP 4300 C til omkring 1100 kr. , den
ser ud til at kunne lidt af hvert.

Hygge

Jan

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-07-01 07:27

> [...]
> De har desuden et utroligt nemt og overskueligt brugerinterface.
> Og så er kvaliteten god til prisen (ca 1000,-)

Snip

snip
> og
Snip

Hej Jan
Jeg vil anbefale dig at kigge på Canon scannere
modellerne N640-N646-N650-N656 disse kan alle det du
efterlyser og det godt til en god pris alle under 1000.
Har selv N656U Kan scanne direkte til printer og til mailprogram
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as

Fra : Janner på job

Dato : 27-07-01 10:21

OK , tror jeg må tage en runde , men kender i det når man kommer til de
større kæder .... ekspedienterne aner ikke en fåååking skid om hvad de
snakker om ... Sådan er livet nok bare.

Har aldrigt haft noget af mærket Cannon, derfor slyngede jeg HP ud ... De
plejer at være ok med support med rivere og den slags når engang ens grej
bliver aldrende og vi når til nye versioner af Windows.

Det eneste jeg lige faldte for ved HP'en var at den både kunne sluttes til
serielt og som USB , geunden til at jeg syntes det er fixt er pga. at min
gamle fader har en aldrende pc , og så kunne han jo låne den når han
lystede.

Fra : Jens Olsen

Dato : 27-07-01 10:34

"Janner på job" <jan@guessit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> serielt og som USB , geunden til at jeg syntes det er fixt er pga. at min
> gamle fader har en aldrende pc , og så kunne han jo låne den når han

Seriel porten ?????? tvivler på det. Du mener vel parallel porten, ik ??

Fra : Mureren

Dato : 27-07-01 11:07

> Har aldrigt haft noget af mærket Cannon, derfor slyngede jeg HP ud ... De
> plejer at være ok med support med rivere og den slags når engang ens grej
> bliver aldrende og vi når til nye versioner af Windows.

Tjaa, jeg har en HP Scanjet 3300C, der er lavet drivere til Windows 2000 til
den, men for at få dem skal man sende 6£ til HP i UK, og så sender de en
cd-rom. Der står på deres hjemmeside at den fylder for meget til at
downloade !!!!
Det skal jeg sgu' nok selv afgøre !!!!!
Det er ikke lykkedes mig at opstøve driveren på nettet. jeg har set et par
stykker herinde der har haft den, men de vil ikke dele/lægge den ud på ftp
eller andet
Nu ved jeg godt det ikke er en maskine der kan de ting du forlanger, men det
var også kun driver-problematikken jeg lige ville pointere.
Desuden er scannersoftwaren elendig til HP's scannere (ihvertfald dem jeg
har kendskab til)...
Man kan næsten ikke styre scanningen "manuelt", det hele er
"åh-så-smart-fuldautomatisk-med-et-ikke-for-godt-resultat-til-følge-Compaq-w
annabe-agtigt"

Jeg ville nok også gå efter en Canon en anden gang...

Mureren

Fra : Janner på job

Dato : 27-07-01 14:02

Hej igen,

Er lige blevet anbefalet en Epson 640 U af en bekendt der godtnok er
indehaver af en databutik hvor de forhandler Epson, Den ser også ganske
fornuftig ud godtnok ikke så fix i designet meeeen det er jo heller ikke det
jeg går efter , men den har kun usb tilslutning - ok kunne leve med at
forære die alten et usb kort til hans gamle p233.

Hvad mener i om den ?

Se nærmere på http://www.epson.dk/products/imaging/scanner/perf640/ ,

God weekend ... Off topic ..... fååk jeg har ikke udrettet ret meget på
jobbet idag , kun rigeligt med kaffe og rundstykker - ja og så lige en god
frokost .... Og så var jeg nede at vaske og støvsuge bilen he he. Ja der er
mange fordele ved at gemme sin ferie til senere og så jobbe i industriferien

Hygge

Jan

Fra : Madsen

Dato : 27-07-01 14:10

> [...]

> mange fordele ved at gemme sin ferie til senere og så jobbe i industriferien

Og du er sikker på at chefen ikke læser med her også? ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.