MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP Professional - skærmopløsning?
Fra : Tim Bregning

Dato : 22-12-08 10:38

Hej Gruppe

Jeg har en bærbar HP Compaq 8510w hvor skærmopløsningen driller mig.

Skærmkortet er Nvidia Quatro FX570M.

Skærmbilledet står kun skarpt i 1900 x 1200 pixels. I alle andre opløsninger
fra 800 x 600 og opefter bliver billedet uskarpt.

Det er selvfølgeligt rart at have en skærm der kan køre i høj opløsning, men
af hensyn til størrelse på ikoner og knapper ville jeg foretrække fx 1600 x
1024.

Jeg har været nødt til at ændre dpi til 150% for at få et brugbart billede
med 1900 x 1200 pix.

Kan problemet løses med en anden driver - eller er der andre workarounds?

Hilsen fra

Tim

Fra : Mads

Dato : 22-12-08 13:35

On Mon, 22 Dec 2008 10:38:11 +0100, "Tim Bregning"
<bregning@hotmail.com> wrote:

>Hej Gruppe
>
>Jeg har en bærbar HP Compaq 8510w hvor skærmopløsningen driller mig.

De ved nok meget mere i baerbar gruppen

>Skærmkortet er Nvidia Quatro FX570M.
>
>Skærmbilledet står kun skarpt i 1900 x 1200 pixels. I alle andre opløsninger
>fra 800 x 600 og opefter bliver billedet uskarpt.

også hvis du ændrer opdaterings-frekvensen ?

Men uanset hvad, så burde billedet stå bedst i skærmens
"native" opløsning, altså den opløsning som den er bygget
til. Jeg mener det er 1920 x 1200

Men prøv i baerbar gruppen. De ved meget mere om den slags.

mvh Mads

Fra : Tim Bregning

Dato : 22-12-08 14:22

Tak for svar Mads - jeg spørger i baerbar.

Tim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-12-08 18:51

Tim Bregning skrev:
> [...]
> billede med 1900 x 1200 pix.
>
> Kan problemet løses med en anden driver - eller er der andre workarounds?

I virkeligheden er det jo et skærmspørgsmål, men Mads har ret i at andre
opløsninger end den der svarer til antallet af punkter på skærmen ikke
er sjove at se på.

Til gengæld kan du justere i Windows hvor du kan vælge temaer med større
skrift og hele billedet kan også justeres i procent under Avanceret,
Egenskaber for Skærm.

--
Niels

Fra : Tim Bregning

Dato : 23-12-08 13:15

Tak Niels - jeg er blevet opmærksom på at jeg skal tænke mig bedre om inden
jeg køber bærbar næste gang!

Hilsen fra

Tim