MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows på ny maskine
Fra : Henning Hansen

Dato : 21-12-08 15:36

Hej Jeg har fået en ny maskine men den er med et andet chipsæt. Kan jeg på
nogen måde starte harddisken op og andre driverne til chipsættet, jeg har
prøvet at sætte harddisken til men jeg får bare en stopfejl.

Den gamle havde sis chipsæt og den nye har Intel.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-12-08 16:14

"Henning Hansen" skrev i en meddelelse
> Den gamle havde sis chipsæt og den nye har Intel.

Måske og måske ikke - det bedste vil være en helt ny installering af
Windows på en ren harddisk.

Men MÅSKE kan du genbruge den gamle installation ved at prøve en
reparation af Windows.

Nu skriver du ikke hvilken version af Windows, det drejer sig om - men
med f.x. XP får du under installeringen mulighed at at reparere - jeg
tvivler lidt på at det virker, men det er da et forsøg værd

Jan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-12-08 16:58

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev :

>Nu skriver du ikke hvilken version af Windows, det drejer sig om - men
>med f.x. XP får du under installeringen mulighed at at reparere - jeg
>tvivler lidt på at det virker, men det er da et forsøg værd

Man skal ikke benytte sig af reparartionsmuligheden, derimod
vælge at installere på samme partition, den mulighed kommer lidt
senere i forløbet.
--
Kerim

Fra : Rado

Dato : 21-12-08 17:55

On Sun, 21 Dec 2008 15:36:16 +0100, "Henning Hansen"
<Hoff@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>prøvet at sætte harddisken til men jeg får bare en stopfejl.
>
>Den gamle havde sis chipsæt og den nye har Intel.

Nogle image programmer som f.ex. Image for DOS og Acronis Workstation
kan geninstallere et image af systemet på en maskine med anderledes
hardware, men det er vist for viderekomne.

--
Rado

Fra : Jakob

Dato : 21-12-08 20:58

On Sun, 21 Dec 2008 17:54:40 +0100, Rado wrote:

> Nogle image programmer som f.ex. Image for DOS og Acronis Workstation
> kan geninstallere et image af systemet på en maskine med anderledes
> hardware, men det er vist for viderekomne.

Man kan også bruge Microsofts imagex. Det er hardware uafhængigt. Men det
kræver at man laver en sysprep med de rigtige drivere til den nye
installation.

--
Jakob