MS Windows
briani 27239
Jeg vil selv bestemme om jeg vil kopiere -~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-08 21:49

.................men det må jeg ikke. Computeren har taget magten og vil selv
bestemme.

Det drejer sig om at hver gang jeg kommer en musik-cd i drevet, så begynder
den at kopiere den til min musikmappe.

Jeg har sagt til den at den ikke skal og jeg har gjort det så eftertrykkelig
at den ikke burde kunne misforstå det. Men den er direkte tungnem. Jeg har
Windows Vista.

Helt præcist har jeg følgende indstilling for Windows media player, hvis man
gør som nedenstående:

Åben WMP

Klik på den lille ned-pil under fanen " Kopier fra cd ("rip")"

Så er der en linie som hedder "Kopier automatisk "rip",når cd-en sættes i
drevet"

Marker denne linie og vælg ALDRIG.

Det er det jeg har gjort. Jeg har valgt ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG.

Det er sgu da utroligt at den ikke har evner til at fatte det. Idiotiske
computer. ALDRIG ALDRIG ALDRIG.

Jeg synes ikke jeg kan udtrykke det mere klart overfor maskinen. Synes i
ikke det lyder meget klart hvad jeg beder den om. den er sgu bare ligeglad.
Jeg sætter en cd i drevet og den skal nok selv bestemme. Det første den gør
er, er at sætte fælgende besked ud for hver musiknummer "kopier".

Hvad skal jeg gøre. jeg har jo sagt "lad være" til den.

Helt alvorligt: Er der noget andet, jeg uforvarende er kommet til at markere
og som jeg også skal ændre???

Hilsen Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-12-08 22:55

In news:494ab71f$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> typed:
> ................men det må jeg ikke. Computeren har taget magten og
> vil selv bestemme.

Hej Åge.

Du skal gå ind i kontrolpanel > automatisk afspilning og sætte flueben
øverst i "Brug automatisk afspilning ved alle medier og enheder".

Nedenunder kan du under lyd-cd sætte den til at afspille med Windows Media
Player

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-08 23:11

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> øverst i "Brug automatisk afspilning ved alle medier og enheder".
>
> Nedenunder kan du under lyd-cd sætte den til at afspille med Windows

----

Hej Tove.

Du skal have mange tak for hjælpen. Nu er alt i orden igen

Hilsen Åge