MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genvejs icon til clipbrd på proceslinjen..~
Fra : Erik Greve

Dato : 15-12-08 20:40

Under XP var det let at lægge en genvejs-icon til klippebordet ned på
proceslinjen.
I Vista ligger der godt nok en programstump - Clip.exe under
...Windows/System32,
den kan godt lægges ned på proceslinjen, men når man aktiverer, den kommer
der
en lynhurtig ramme på skærmen ..og så er den væk igen ( rammen altså ).
Er der nogen, der ved, hvordan man får vist indholdet af klippebordet, sådan
at det
kan aktiveres fra proceslinjen og bliver på skærmen, til man har set det !!?

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Rado

Dato : 15-12-08 21:32

On Mon, 15 Dec 2008 20:39:41 +0100, "Erik Greve" <eg@erikgreve.dk>
wrote:

> [...]
>der
>en lynhurtig ramme på skærmen ..og så er den væk igen ( rammen altså ).

Clip.exe er til at dirigere output fra kommandoprompten til
klippebordet.

Kig evt. på ClipMagic:

http://www.clipmagic.com/index.html

--
Rado

Fra : bannimann

Dato : 17-12-08 09:33

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Clip.exe er til at dirigere output fra kommandoprompten til
> [...]

Du skal lede efter clipbrd.exe, ikke clip.exe - den ligger i
"DREV:\WINDOWS\system32\" i XP og mon ikke den også gør det, i Vista?

Fra : bannimann

Dato : 17-12-08 09:43

"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal lede efter clipbrd.exe, ikke clip.exe - den ligger i
> "DREV:\WINDOWS\system32\" i XP og mon ikke den også gør det, i Vista?

Og det gør den så ikke har jeg lige erfaret. Sorry!

Det ser ud til, at Rado's forslag, er det letteste og hurtigeste, men der ER
andre måder - bla. ved at kopierer clipbrd.exe fra en win XP og lægge den
ind i "system32" og lave et shortcut på skrivebordet - men det kan i visse
tilfælde, lave lidt knuder..

Fra : Erik Greve

Dato : 18-12-08 11:27

"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ER andre måder - bla. ved at kopierer clipbrd.exe fra en win XP og lægge
> den ind i "system32" og lave et shortcut på skrivebordet - men det kan i

Tak for nogle gode ideer - jeg har prøvet clipmagic, men synes programmet er
alt for omfattende.
Jeg underviser i billedbehandling og vil gerne bare kunne se klippebordet,
når der er lagt et
billedklip ud.
Til gengæld har jeg nu overført ClipBrd.exe fra XP til Vista og og lagt en
genvej i proceslinjen,
det fungerer helt som i XP - FINT.
MVH Erik