USB > PS2 adapter
Fra : Rado

Dato : 30-12-08 12:02

Findes der en adapter så man kan tilsutte et USB keyboard til en PS2
port?

Der findes masser af PS2 > USB adapter men jeg har ikke kunnet finde
en der går den anden vej.

--
Rado

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-08 12:16

"Rado" skrev

> Findes der en adapter så man kan tilsutte et USB keyboard til en PS2
> port?

Øh ja?
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:USB_PS2_Adapters.JPG

fx
http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.17490/USB/muse/og/keyboardadaptere/PS/2/for/mus/17490.html

> Der findes masser af PS2 > USB adapter men jeg har ikke kunnet finde
> en der går den anden vej.

Ok, jeg har nu kun kunnet finde USB > PS/2 adaptere da jeg ledte efter det
omvendte :)

- Peter

Fra : Rado

Dato : 30-12-08 13:16

On Tue, 30 Dec 2008 12:16:25 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"Rado" skrev

>Øh ja?
>http://commons.wikimedia.org/wiki/File:USB_PS2_Adapters.JPG

OK.

>fx
>http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.17490/USB/muse/og/keyboardadaptere/PS/2/for/mus/17490.html

OK, men den er vist kun til mus efter hvad jeg kan læse?

>Ok, jeg har nu kun kunnet finde USB > PS/2 adaptere da jeg ledte efter det
>omvendte :)

Ja, og vice versa - søger man på "USB to PS2" finder man også det
modsatte...

--
Rado

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-08 15:44

"Rado" skrev

> OK, men den er vist kun til mus efter hvad jeg kan læse?

Egentlig virker den til begge, men dog kun logitech
Her er en anden
http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.278604/USB/PS/2/konverter/278604.html

Du kan evt ringe til dem?

- Peter

Fra : Rado

Dato : 30-12-08 16:39

On Tue, 30 Dec 2008 15:43:30 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"Rado" skrev

>Egentlig virker den til begge, men dog kun logitech

Der står Logitech kodning - lyder som en standard som andre også
bruger?

>Her er en anden
>http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.278604/USB/PS/2/konverter/278604.html

Det er et multimedia keyboard så den går nok heller ikke desværre.

Så der ryger nok retur mens jeg stadig har returret. Var ikke klar
over det kun var til USB, det opdagede jeg først da jeg havde fået det
hjem. Jeg gider ikke USB mus og keyboards, der er alt for meget bøvl
med USB, i alt fald i Windows.

Men ellers tak for forslagene.

--
Rado

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-12-08 16:49

Rado wrote:

> [...]
> over det kun var til USB, det opdagede jeg først da jeg havde fået det
> hjem. Jeg gider ikke USB mus og keyboards, der er alt for meget bøvl

Jeg har tidligere oplevet at PS/2 ikke understøtter "gejlet" ved mus og
multimediakeyboards, så jeg har både min mus og keyboard (Logitech)
tilsluttet USB, ingen problemer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-08 16:55

"Rado" wrote

> [...]
> over det kun var til USB, det opdagede jeg først da jeg havde fået det
> hjem. Jeg gider ikke USB mus og keyboards, der er alt for meget bøvl

Øh fisk?
Har du installeret de rigtige drivere til keyboard + mus?

Vi har kørt med USB kb+mus de sidste 4 år her i huset og de er een af de
ting der har givet færrest problemer om nogen
Hmmm ok der har været lidt drilleri når man fedter med BIOS under
installation af HW, men ellers ingen problemer overhovedet

Hvilket sæt drejer det sig om?

- Peter

Fra : Rado

Dato : 30-12-08 19:36

On Tue, 30 Dec 2008 16:54:57 +0100, "Peter Lykkegaard"
> [...]

>Vi har kørt med USB kb+mus de sidste 4 år her i huset og de er een af de
>ting der har givet færrest problemer om nogen

Jeg har kørt med PS2 mus og keyboard i 15 år uden problemer
overhovedet. Prøvede så en USB mus for 3-4 år siden, med de
medfølgende drivere, den frøs hele tiden.

Det samme gælder printere - da jeg brugte parallelprintere var der
aldrig problemer, efter jeg gik over til USB har jeg flere gange
oplevet der gik kuk i USB det så jeg var nødt til at geninstallere
Windows for at få printeren til at fungere igen.

Jeg kender til flere andre der har de samme erfaringer.

Iøvrigt kan jeg simpelthen ikke bruge et USB keyboard da jeg bruger en
KVM med PS2 stik.

>Hmmm ok der har været lidt drilleri når man fedter med BIOS under
>installation af HW, men ellers ingen problemer overhovedet
>
>Hvilket sæt drejer det sig om?

Det er et Microsoft keyboard.

--
Rado

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-08 19:46

"Rado" wrote

> Jeg har kørt med PS2 mus og keyboard i 15 år uden problemer
> overhovedet. Prøvede så en USB mus for 3-4 år siden, med de
> medfølgende drivere, den frøs hele tiden.

Der er foskel på dem, Logitech har endnu ikke svigtet, men MS har svigtet
med nogen af deres modeller

> [...]
> oplevet der gik kuk i USB det så jeg var nødt til at geninstallere
> Windows for at få printeren til at fungere igen.

Vi har kørt med en HP LaserJet 1010 i en del år uden problemer

> Jeg kender til flere andre der har de samme erfaringer.
>
> Iøvrigt kan jeg simpelthen ikke bruge et USB keyboard da jeg bruger en
> KVM med PS2 stik.

Ok

> Det er et Microsoft keyboard.

Ok, kan være det er derfor det driller ... :)

- Peter

Fra : Max

Dato : 30-12-08 19:57

Hej Rado

> Iøvrigt kan jeg simpelthen ikke bruge et USB keyboard da jeg bruger en
> KVM med PS2 stik.

De er også nemmest med PS2 stik, ingen tvivl om det.

Jeg bøvler forøvrigt en del med det omvendte problem, nemlig PS2
keyboards til USB stik, de convertere jeg havde fået i første omgang
vil ikke rigtig fungere.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 01-01-09 12:57

On Tue, 30 Dec 2008 19:57:11 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Jeg bøvler forøvrigt en del med det omvendte problem, nemlig PS2
>keyboards til USB stik, de convertere jeg havde fået i første omgang
>vil ikke rigtig fungere.

Nej det er vist noget lunefuldt noget.

--
Rado

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-12-08 18:14

Rado wrote:

> Der står Logitech kodning - lyder som en standard som andre også
> bruger?

Nope. Det er Logitech-only.

Og ikke alle Logitech-enheder virker med sådan en adapter. Logitech G5
gamer-musen kan ikke bringes til at virke med PS/2.

> over det kun var til USB, det opdagede jeg først da jeg havde fået det
> hjem. Jeg gider ikke USB mus og keyboards, der er alt for meget bøvl
> med USB, i alt fald i Windows.

Jeg har nu ingen problemer med USB-mus, hverken i Windows 2000/XP eller
i Linux. Mit tastatur er et IBM PS/2 og det virker altid

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 30-12-08 19:41

On Tue, 30 Dec 2008 18:13:58 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Nope. Det er Logitech-only.
>
>Og ikke alle Logitech-enheder virker med sådan en adapter. Logitech G5
>gamer-musen kan ikke bringes til at virke med PS/2.

OK. Det er så åbenbart en tvivlsom løsning hvor man må prøve sig frem.

--
Rado

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-12-08 12:45

Rado wrote:

> OK. Det er så åbenbart en tvivlsom løsning hvor man må prøve sig frem.

Nej, der er ikke noget tvivlsomt i det. G5'eren stiller bare så store
krav til strømforsyningen at PS/2 ikke kan bruges.

Logitech fremstiller deres øvrige udstyr efter at det kan lade sig gøre
med denne adapter.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 01-01-09 12:57

On Wed, 31 Dec 2008 12:45:17 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Nej, der er ikke noget tvivlsomt i det. G5'eren stiller bare så store
>krav til strømforsyningen at PS/2 ikke kan bruges.

Nu mente jeg også generelt, m.h.t. USB>PS2 adaptere. Der er ingen
garanti for at det vil fungere.

--
Rado

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-01-09 22:40

Rado wrote:

> Nu mente jeg også generelt, m.h.t. USB>PS2 adaptere. Der er ingen
> garanti for at det vil fungere.

En Logitech-adapter til en Logitech-enhed - det _vil_ fungere, sådremt
Logitech-enheden kan nøjes med det power som PS/2-porten kan levere.

Ingen andre end Logitech understøtter PS/2 i USB-forbindelserne. Det er
ikke tvivlsomt, for enten er supporten der eller også er den ikke. Og
det er bare at lede efter et Logitech-logo på enheden. Står der Logitech
på produktet er supporten der.

Jesper Poulsen