7 rigtige + Joker
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 11:19

Der reklameres meget for, at der er en præmie på 40 millioner hvis man er
den heldige vinder af 7 rigtige og samtidig har en joker gevinst.

Hvad er chancerne for at det sker ? Et sted mellem umulig og astronomisk ?

Peter

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-12-08 11:25

Peter DK wrote:
> Der reklameres meget for, at der er en præmie på 40 millioner hvis
> man er den heldige vinder af 7 rigtige og samtidig har en joker
> gevinst.

Det er vidst ikke nok . Man skal være den eneste, der har 7 rigtige og
joker. Og så bliver sandsynligheden endnu mindre.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 11:31

> Det er vidst ikke nok . Man skal være den eneste, der har 7 rigtige og
> joker. Og så bliver sandsynligheden endnu mindre.

Mener nu "kun" at man skal have en joker gevinst, det behøver ikke at være 1
præmien.

Peter

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-12-08 11:53

Peter DK wrote:

> Mener nu "kun" at man skal have en joker gevinst, det behøver ikke at
> være 1 præmien.

Måske formulerede jeg mig uklart. Der må kun være én, der har 7 rigtige og
denne ene, skal også have joker for at opnå de 40 millioner.
15 millioner til én række med 7 rigtige og 25 millioner til jokeren.

Jan

Fra : Wasa

Dato : 20-12-08 15:44

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> denne ene, skal også have joker for at opnå de 40 millioner.
> 15 millioner til én række med 7 rigtige og 25 millioner til jokeren.

Ja, man skal derudover "blot" have en Joker-gevinst, hvilket har
sandsynligheden 1/100.
Problemet er, at kombination 7 rigtige og en Joker gevinst har flg.
sandsynlighed
7 rigtige 1 / 8.347.677
Joker 1 / 100
=1 / 834.767.700