BT skriver: 1.2 mia i 100 kr sedler fylder~
Fra : Thor

Dato : 19-12-08 08:57

Det lyder ikke rigtigt, er der nogen der kommer til samme resultat?

mvh Thor

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-12-08 17:12

Thor skrev:
> Det lyder ikke rigtigt, er der nogen der kommer til samme resultat?
>
> mvh Thor

Synes du det lyder for stort eller for lille??

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-12-08 18:29

Gert Krabsen skrev:

> Synes du det lyder for stort eller for lille??

Jeg synes det lyder af meget. Men det skal jo nok passe.
Mon der nævnes noget om om sedlerne skal være nytrykte
og foldet ti og ti?

--
Herluf :·)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-12-08 18:29

1.2 mia i 100 Kr = 12 mio sedler.

Volumen af én seddel = 70 x 135 x T mm3 = 9450T mm3

23 m3 / 12 mio = 1916 mm3

Dermed er T = 1916 / 9450 = 0.2 mm

En tykkelse på 0.2 mm lyder ikke helt tosset, men det afhænger nok af om det
er friske eller slidte sedler.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 20:13

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> 23 m3 / 12 mio = 1916 mm3
>
> Dermed er T = 1916 / 9450 = 0.2 mm
>
> En tykkelse på 0.2 mm lyder ikke helt tosset, men det afhænger nok af om

Ahem, både tudsen og plovmanden er udgivet

1000 krs sedlen er lidt større end 100'lappen, men den er jo også ti gange
mere værd.

Så vi burde kunne komme betragteligt ned i størrelse. i så fald.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-08 20:22

Frodo Nifinger skrev:

> Så vi burde kunne komme betragteligt ned i størrelse. i så fald.

Det giver et sted mellem 1 og 2 kubikmeter. Papirs massefylde er
omkring 0,8, så det ville veje mellem 0,8 og 1,6 ton.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 19-12-08 20:48

Hej Frodo

De er nu kun 0,1 mm tykke målt enkeltvis. 5 stk brugte måler 0,5 mm.

--
Mvh Max

Fra : Kurt G

Dato : 29-12-08 10:49

> Hej Frodo

> De er nu kun 0,1 mm tykke målt enkeltvis. 5 stk brugte måler 0,5 mm.
>
> --
> Mvh Max

Hvordan kan du dog så kort før jul have penge nok til at måle det?

Mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 29-12-08 15:23

Hej Kurt

> Hvordan kan du dog så kort før jul have penge nok til at måle det?

Intet problem, her i livet drejer det sig ikke om at have penge,
det drejer sig om at være kreditværdig :)

--
Mvh Max

Fra : alexbo

Dato : 19-12-08 21:16

"Frodo Nifinger" skrev

> 1000 krs sedlen er lidt større end 100'lappen, men den er jo også ti gange
> mere værd.

Omkring 25% større og med den tidobbelte værdi ender vi omkring 3 kbm.

mvh
Alex Christensen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-12-08 21:29

Frodo Nifinger skrev:

> 1000 krs sedlen er lidt større end 100'lappen, men den er
> jo også ti gange mere værd.
> Så vi burde kunne komme betragteligt ned i størrelse. i
> så fald.

Hvis jeg skulle have så mange kontanter med på en lille
"hyggerejse", ville jeg veksle dem til 1000-dollarsedler.

--
Herluf :·)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-12-08 01:16

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Hvis jeg skulle have så mange kontanter med på en lille
> "hyggerejse", ville jeg veksle dem til 1000-dollarsedler.

Du risikerer at de falder i værdi.

--
Bertel

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-12-08 10:47

"Bertel Lund Hansen" <> skrev i meddelelsen

> Du risikerer at de falder i værdi.

Ja, ekstem meget. USA 1000-dollarsedler findes kun som falske.

mvh
Henning

Fra : Max

Dato : 20-12-08 11:13

Hej Henning

> Ja, ekstem meget. USA 1000-dollarsedler findes kun som falske.

Ikke nødvendigvis, men den sidste røg vidst ud af cirkulation i 1969.

--
Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-08 19:39

Thor skrev:

> Det lyder ikke rigtigt, er der nogen der kommer til samme resultat?

Jeg har p.t. kun en 50'er. Hvis jeg lader som om en hund har
samme størrelse, så får jeg:

Jeg skønner at den er 1/8 mm tyk = 1/80 cm. Den er 12,5 * 7 cm2
1,2 mia. kr = 12'000'000 hk-sedler.

1/80 * 12,5 * 7 * 12'000'000 cm3 =~ 13'125'000 cm3 =13,125 m3

Størrelsesordenen er altså rimelig nok.

--
Bertel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-08 20:08

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev >
> 1/80 * 12,5 * 7 * 12'000'000 cm3 =~ 13'125'000 cm3 =13,125 m3

Det er kun en klump med i omegnen af 2,5 m sidelængde, så de kan da snart få
ben at gå på
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : kjaer

Dato : 19-12-08 21:57

Thor wrote:
> Det lyder ikke rigtigt, er der nogen der kommer til samme resultat?
>
> mvh Thor

Hvis du vil have mig til at hæve mine sparepenge bare for at måle efter, så
må det vente til på mandag.

Fra : Ivar

Dato : 19-12-08 22:59

kjaer skrev:

> Hvis du vil have mig til at hæve mine sparepenge bare for at måle efter, så
> må det vente til på mandag.

Behold du bare alle dine sparepenge i banken, vi har målene
på 1 hundredekroneseddel.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Per A. Hansen

Dato : 20-12-08 13:05

"Thor" <dur.ikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder ikke rigtigt, er der nogen der kommer til samme resultat?

Hvorfor ikke?
Det drejer sig om en terning med en kantlængde på lidt over 2 m

Per A. Hansen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 20-12-08 13:23

"Per A. Hansen" <xperhansen@energimail.dk> wrote:

>"Thor" <dur.ikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvorfor ikke?
>Det drejer sig om en terning med en kantlængde på lidt over 2 m

Jeg ville sige lidt under tre meter...

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Rado

Dato : 06-04-09 17:14

http://www.pagetutor.com/trillion/index.html