Genstarte SE via program
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-08 01:56

Jeg søger et program der kan genstarte en SE C905 telefon.

Årsagen er at min telefon med jævne mellemrum mister signalet uden at
opdage det - den skal så genstartes før den kommer online igen. Det ville
være smart bare at kunne starte et program der så sørger for at telefonen
slukkes og tændes igen.

Jeg ved det findes til Windows Mobile - men det er jo ikke helt det
samme...

Fra : Christian Kragh

Dato : 20-12-08 02:46

> Jeg søger et program der kan genstarte en SE C905 telefon.

Det kan du godt få, men der er ulemper forbundet hermed.

> [...]
> være smart bare at kunne starte et program der så sørger for at telefonen

Når telefonen tændes igen så kræves der pin kode igen.
Jeg lavede et program engang som satte alarmen til 1½ minut efter, slukkede
telefonen, og når alarmen gik i gang tændte telefonen igen.
Men det strandede på at telefonen bad om pin kode når alarmen var slået fra.
Programmet slog den for i øvrigt selv fra.
Men da jeg vil bruge en pin kode så kan jeg ikke bruge det program
alligevel, da sikkerhed er et vitalt emne for mig, (jeg læser software
ingeniør) valgte jeg at droppe projektet helt, slette kildekoden, og leve
med de mangler der nu var forbundet med det.

Det jeg lavede var et java program der var specifik til en SE608i.

Christian

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-12-08 23:56

Christian Kragh wrote:
> Men det strandede på at telefonen bad om pin kode når alarmen var slået
> fra.
> Programmet slog den for i øvrigt selv fra.

Jeg har ikke lige prøvet selv at skrive et program, men sidst jeg
kiggede efter, og legede med det, lykkedes det at sende PIN koden via en
AT kommando til telefonen.. Mener det var noget med ATCPIN+1234 måske
blot CPIN+1234. Det kan helt sikkert findes i GSM-modem
specifikationerne, det var i hvert fald der jeg fandt dem, da jeg legede
med det.

Det kræver dog, at man indtaster PIN koden når programmet starter. (Hvis
vi skal bevare sikkerheden, ellers kan den gemmes på computeren, eller
hardcodes i programmet)

- Chano Andersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-12-08 01:12

"Christian Kragh" <dsl516573@vip.cybercity.dk> wrote in

> Det kan du godt få, men der er ulemper forbundet hermed.

Som ikke er ulemper i mit tilfælde...

> Når telefonen tændes igen så kræves der pin kode igen.

Eftersom det skal startes manuelt er det helt okay - det store "problem"
ved almindelige genstarter er at man skal vente mellem sluk og tænd osv,
det bliver træls når man skal gøre det jævnligt. Vil hellere bare vælge
genvejen og så vente på at skulle indtaste koden igen.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 23-12-08 23:42

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> wrote:

> [...]
>være smart bare at kunne starte et program der så sørger for at telefonen

Hvor tit sker det egentlig?

Og har du prøvet om en forespørgsel på ubetinget viderestilling er nok?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-12-08 02:14

Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk> wrote in

> Hvor tit sker det egentlig?

Det skifter lidt, nogen dage sker der 2-3 gange, andre dage sker det slet
ikke.

> Og har du prøvet om en forespørgsel på ubetinget viderestilling er
> nok?

Jeg har en fornemmelse af at på gode dage går det over af sig selv, på
dårlige dage kræver det en genstart at vække den.

I dag har jeg et par gange oplevet at jeg ikke kunne sende en SMS fordi der
ikke var netdækning - iflg. fejlbeskeden - men indikatoren for signalstyrke
viste 50%. Et par minutter efter kunne beskeden afsendes.